Ontmoetingsdag Doorn

Ga je naar de ontmoetingsdag in Doorn?

Ja
1
6%
Nee
14
88%
Ik weet het nog niet.
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Luther »

Zijn er nog RF'ers die van plan zijn om naar de ontmoetingsdag van de website http://www.dewoesteweg.nl te gaan?
Geachte lezer, in het kader van bezinning en elkaar eens te mogen ontmoeten wilden we op DV zaterdag 21 april een bezinningsdag organiseren. Een dag van gebed, meditatie, bezinning, ontmoeting en samenspraak, samenzang, en evt. vragen die gesteld kunnen worden. Een dag voor met name de bedroefden om der bijeenkomsten wil. Het kan soms weleens zo eenzaam zijn. Het kan derhalve ook weleens kostelijk zijn om onbekenden met dezelfde gedachten en meningen eens te kunnen spreken. God mocht er eens vanaf weten en in mede willen komen…is onze stille wens en bede.

Thema: Christus Jezus niet alleen Middelaar van verwerving, maar ook van toepassing

Sprekers op die dag zullen zijn, de heer A.W.C. Van Dijk uit Andel, de heer D.H. Van der Meer uit Bruinisse, en ikzelf zal met Gods hulp en bijstand een enkel woord proberen te spreken. Het is de bedoeling dat deze dag begint vanaf 10:00 uur tot ongeveer 16:00. Vanaf 09:00 uur bent u van harte welkom op deze dag. Deze dag wordt gehouden in de aula van het Revius Lyceum in Doorn. Hierbij een indicatie van de dagindeling:

10.00 uur Welkomstwoord door de heer D.J. Kleen
10.10 uur Meditatief openingswoord: gebed en Schriftlezing door D.H. Van der Meer
10.30 uur Lezing door A.W.C. Van Dijk : “De sleutel der kennis weggenomen”
11.30 uur Gelegenheid tot stellen van vragen : beantwoording door een van de sprekers
12.00 uur Lunch en onderlinge samenspraak/ontmoeting
14.00 uur D.J. Kleen : verantwoording website en al hetgeen daarmee samenhangt
14.30 uur Lezing door A.W.C. Van Dijk : “Een dodelijke dwaling aangetoond”
15.30 uur Gelegenheid tot stellen van vragen : beantwoording door een van de sprekers
16.00 uur Afsluiting met Schriftlezing en gebed door D.H. Van der Meer
17:30 uur De zaal gaat op dit tijdstip dicht, er is dus nog gelegenheid om na te praten

Op deze dag zal het met name gaan over de verwaterde leer en misstanden in onze kerken in Nederland. We staan hier niet boven, maar mede schuldig aan. Want wij allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods. Vanuit dit besef willen we de Naam des Heeren gezamelijk aanroepen om ons en onze kinderen genadig te willen zijn. Misschien zijn er nog mensen met onbeantwoorde vragen en ontknoopte raadselen. Misschien mogen we elkaar tot een hand en voet wezen. Als u vragen hebt die u in publiek zelf niet durft te stellen, mag u deze evt. ook op schrift stellen en op die dag aan mij geven. Dan zal ik overleggen wie hier met Gods hulp antwoord op denkt te kunnen geven.

Verder zal er op deze dag gratis koffie en thee geschonken worden, met wellicht een koekje of een plakje cake erbij. Misschien zijn er enkele dames die willen helpen met koffie schenken? Verder misschien goed om zelf een lunchpakketje mee te nemen. Op deze dag zal er eenmaal een collecte worden gehouden i.v.m. de gemaakte kosten, zoals de huur van de aula etc. Er is ruimschoots gelegenheid om uw auto te parkeren voor en/of rondom de school. Mannen, vrouwen en kinderen, van harte welkom!

D.J. Kleen
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door MarthaMartha »

nee, ik hoor niet bij de doelgroep, bezoek met grote vreugde en blijdschap de bijeenkomsten van onze gemeente.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Luther »

Ik denk niet dat ik ga, hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben. Maar misschien is dat een verkeerd motief om te gaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door huisman »

Luther schreef:Ik denk niet dat ik ga, hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben. Maar misschien is dat een verkeerd motief om te gaan.

Ik ga niet en ben ook niet nieuwsgierig....een dag zonder enig ambtelijk toezicht. Daar zal de lezing van 14:30 wel over gaan :hum
14.30 uur “Een dodelijke dwaling aangetoond”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Ik denk niet dat ik ga, hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben. Maar misschien is dat een verkeerd motief om te gaan.

Ik ga niet en ben ook niet nieuwsgierig....een dag zonder enig ambtelijk toezicht. Daar zal de lezing van 14:30 wel over gaan :hum
14.30 uur “Een dodelijke dwaling aangetoond”
::lol
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Jongere »

Nee, daar ga ik niet heen.
Ik heb wat moeite met een lezingendag over "de verwaterde leer en misstanden in onze kerken in Nederland".

Ten eerste omdat ik in mijn eigen gemeente (en de eigen gemeente is toch de prioriteit) deze aanklacht niet herken.
Ten tweede omdat, als ik deze aanklacht in mijn eigen gemeente zou herkennen, ik dáár zou willen zijn met dit probleem.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Oude-Waarheid »

Heb even de site bekeken van de Woeste weg daar zie ik bv. DS Roodsant
bij staan die heb ik juist enkele weken geleden beluisterd (niets mis mee hoor)
Jammer dat ze deze dominee niet uitgenodigd hebben!!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Bert Mulder »

Luther schreef:Zijn er nog RF'ers die van plan zijn om naar de ontmoetingsdag van de website http://www.dewoesteweg.nl te gaan?



Op deze dag zal het met name gaan over de verwaterde leer en misstanden in onze kerken in Nederland. We staan hier niet boven, maar mede schuldig aan. Want wij allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods. Vanuit dit besef willen we de Naam des Heeren gezamelijk aanroepen om ons en onze kinderen genadig te willen zijn. Misschien zijn er nog mensen met onbeantwoorde vragen en ontknoopte raadselen. Misschien mogen we elkaar tot een hand en voet wezen. Als u vragen hebt die u in publiek zelf niet durft te stellen, mag u deze evt. ook op schrift stellen en op die dag aan mij geven. Dan zal ik overleggen wie hier met Gods hulp antwoord op denkt te kunnen geven.



D.J. Kleen
is dit een soort 'zendingsdag' voor thuislezers?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Simon »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:Ik denk niet dat ik ga, hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben. Maar misschien is dat een verkeerd motief om te gaan.

Ik ga niet en ben ook niet nieuwsgierig....een dag zonder enig ambtelijk toezicht. Daar zal de lezing van 14:30 wel over gaan :hum
14.30 uur “Een dodelijke dwaling aangetoond”
::lol
De leer der Nicolaieten haatte Jezus inderdaad.
Hoeveel toezicht hebben volwassen gelovigen eigenlijk nodig?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Afgewezen »

De heer A.W.C. van Dijk heb ik diverse malen gehoord tijdens de catechisaties in Kamerik.
Van de heer D.H. van der Meer heb ik denk ik een briefje in mijn correspondentie.
Maar ik ga er niet heen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door refo »

Die D.J. Kleen is DWW.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Bonny »

Niets voor mij, helaas.
Zou het Orakel van Stolwijk ook een toogdag organiseren?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door henriët »

Als het gaat om de site van DWW zal ik er zeer zeker niet heen gaan, en spreek ik huisman verder na.
Jammer dat dhr DH van der Meer zich ervoor leent.... Een zeer zachtaardig persoon die ik niet overheb voor dit soort dagen en personen.


Je zou bijna een evangelisatietent neerzetten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door Afgewezen »

henriët schreef:Je zou bijna een evangelisatietent neerzetten.
Dat lijkt me hier niet aan de orde.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Ontmoetingsdag Doorn

Bericht door henriët »

Afgewezen schreef:
henriët schreef:Je zou bijna een evangelisatietent neerzetten.
Dat lijkt me hier niet aan de orde.
Niet de woeste weg, maar de goede weg.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten