Niet om rebels ofzo te zijn, maar uit nieuwsgierigheid:TAF schreef: Er staat geschreven en dat is het gebod : vrouwen geen mannenkleding, en mannen geen vrouwenkleding.
Waar staat in de bijbel dit gebod? In Deut. 22? Maar daar staat toch ook dat je geen 2 verschillende soorten stof mag hebben?
Ik denk er als volgt over:
Vroeger had je mannen en vrouwen die een rok droegen, er waren vast wezenlijke verschillen tussen deze kleding, deze cultuur in het oosten is ook omgeslagen.
In Nederland was het zo dat vroeger vrouwen een rok droegen en mannen een broek, deze cultuur is ook omgeslagen dat zowel mannen en vrouwen een broek dragen.
Ik ben voorstander voor een duidelijk verschil in kleding tussen man en vrouw, dit is echter niet gebonden een broek/rok denk ik, we kunnen simpelweg niet meer de conclusie trekken dat in Nederland alleen een rok voor vrouwen is en de broek alleen voor mannen.
Daarbij, ik vind een roze broek toch echt geen mannenkleedstuk evenals een legging en dergelijke.
Verschil tussen mannen en vrouwenkleding, zeker, wis en waarachtig! Hoe dat in te vullen: Zorgen dat er duidelijk verschil in zit, ook in uiterlijke kenmerken, ook anderen geen aanstoot geven, als het de gewoonte is in een kerk dat vrouwen een rok dragen en je wilt je bij die kerk voegen ga dan niet in een broek lopen maar pas je aan bij de kerk waarbij je je aansluit.
Maar geen wettische invulling hieraan geven denk ik.