1 april....
Re: 1 april....
Die jongens doen niets kwaads, en ook Paulus werd de heidenen een heiden en de joden een jood.
Als een van die jongens bij wijze van spreken een motorrijder tot bekering zouden brengen, is dat meer van nut dan 100 kinderen de HC inprenten.
Als een van die jongens bij wijze van spreken een motorrijder tot bekering zouden brengen, is dat meer van nut dan 100 kinderen de HC inprenten.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Zeker, dat is ook wel zo. Toch weet ik ook (van nabij) dat kinderen Gods met een vrolijk kataker, en vaak iets onbedachtzaamWilhelm schreef:-DIA- schreef:[Gewetensvraag: Zou jij denken dat een oprecht door en tot God bekeerd
man zich zou lenen voor zulk een grap? En zou dat vruchten voortbrengen
van geloof en bekering?
Natuurlijk kan een kind van God grappen maken. Of denk je dat iemand na zijn of haar bekering geen humor meer heeft?
Ik heb je pas nog een lezing aanbevolen van Guthry. Die was bij tijden ook zo'n grappenmaker.
zeggen er zelf in het verborgene mee voor God komen, er last en schuld mee krijgen. Het leven is immers zeer ernstvol, en dat
beseft het levende volk. Ik vond het overigens niet bepaald stichtelijk dat er dat zo nadrukkelijk gezegd moest worden
in die rede, maar dat terzijde.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
DIA, dat Gds kinderen vaak onbedachtzaam ietes zeggen en er in het verborgene mee voor Gods komen, er last en schuld van krijgen, daar ben ik het helemaal in met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat je daardoor, als levend volk, geen blijdschap (ook in bijv. een verjaardag of iets leuks) mag hebben.-DIA- schreef:Zeker, dat is ook wel zo. Toch weet ik ook (van nabij) dat kinderen Gods met een vrolijk kataker, en vaak iets onbedachtzaamWilhelm schreef:-DIA- schreef:[Gewetensvraag: Zou jij denken dat een oprecht door en tot God bekeerd
van geloof en bekering?
Natuurlijk kan een kind van God grappen maken. Of denk je dat iemand na zijn of haar bekering geen humor meer heeft?
Ik heb je pas nog een lezing aanbevolen van Guthry. Die was bij tijden ook zo'n grappenmaker.
zeggen er zelf in het verborgene mee voor God komen, er last en schuld mee krijgen. Het leven is immers zeer ernstvol, en dat
beseft het levende volk. Ik vond het overigens niet bepaald stichtelijk dat er dat zo nadrukkelijk gezegd moest worden
- Dit zegt niet dat ik het eens ben met de actie van de JBGG maar ook niet dat ik ertegen ben. Dat laat ik even buiten beschouwing. Het gaat me nu om het geschrevene -
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Maar dat bedoel ik ook niet.Schemerlichtje schreef:DIA, dat Gds kinderen vaak onbedachtzaam ietes zeggen en er in het verborgene mee voor Gods komen, er last en schuld van krijgen, daar ben ik het helemaal in met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat je daardoor, als levend volk, geen blijdschap (ook in bijv. een verjaardag of iets leuks) mag hebben.-DIA- schreef:Zeker, dat is ook wel zo. Toch weet ik ook (van nabij) dat kinderen Gods met een vrolijk kataker, en vaak iets onbedachtzaamWilhelm schreef:-DIA- schreef:[Gewetensvraag: Zou jij denken dat een oprecht door en tot God bekeerd
van geloof en bekering?
- Dit zegt niet dat ik het eens ben met de actie van de JBGG maar ook niet dat ik ertegen ben. Dat laat ik even buiten beschouwing. Het gaat me nu om het geschrevene -
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Je onderstreepte stelling ben ik het niet mee eens en ik vind het erg als je werkelijk zo ongenuanceerd zou denken, maar goed, dat is voor jou. Gelukkig mag het hier op de jv anders zijn.-DIA- schreef:
Jongeren prikken dwars door alle kunsten en fratsen heen.
Ze merken wel of het waar is of dat het fratsen zijn.
Op fratsen etc. zal een jongere nooit echt in een rechte zin jaloers worden.
De jongeren van nu missen de identificatiefiguren die bedeeld zijn
met de tere vreze Gods.
Gewetensvraag: Zou jij denken dat een oprecht door en tot God bekeerd
van geloof en bekering?
Wat betreft je gewetensvraag, ook kinderen Gods maken grapjes. Dus ik begrip het niet helemaal.
Hoe denk je dan bijvoorbeeld over een moeder die aan haar kleine kindje voorleest uit Nijntje, brengt tag geloof en bekering?
Misschien dat je een en ander moet scheiden Dia.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.
We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.
Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
- FlyingEagle
Jammer....Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.
We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.
Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
Ik had ook moeite met de presentatie d.m.v. zo'n grap. Heel mooi, om zo afstand te nemen van deze misser. Ik kan het dan ook weer van me afzetten en de JBGG weer voluit waarderen en steunen.Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Nou, zo zwaar tilde ik er niet aan dat er excuses moesten komen.Anker schreef:Ik had ook moeite met de presentatie d.m.v. zo'n grap. Heel mooi, om zo afstand te nemen van deze misser. Ik kan het dan ook weer van me afzetten en de JBGG weer voluit waarderen en steunen.Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Ik snapte alleen het grap-element niet, en nog steeds niet... (Zal wel aan mij liggen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik snap het excuus-element niet...dat zal dan wel weer aan mij liggen.Luther schreef:Nou, zo zwaar tilde ik er niet aan dat er excuses moesten komen.Anker schreef:Ik had ook moeite met de presentatie d.m.v. zo'n grap. Heel mooi, om zo afstand te nemen van deze misser. Ik kan het dan ook weer van me afzetten en de JBGG weer voluit waarderen en steunen.Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Ik snapte alleen het grap-element niet, en nog steeds niet... (Zal wel aan mij liggen.)

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- MarthaMartha
Ja, niet zo geweldig voor die jongerenwerkers.... als voorzitter en directeur op zo'n manier afstand ervan nemen, is niet geweldig loyaal.FlyingEagle schreef:Jammer....Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heel jammer deze excuses. Ik snap het niet. Wat is er dan 'fout' aan deze 'grap' ?
"Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie" zo zegt de brief.
Is er iets mis met een motor? Of een fluoriserend motorpak? Is een 1 april grap not-done?
Deze excuusbrief roept juist vragen op.
Bedoelde dhr. Post dit misschien in zijn column waarin hij ouderen vroeg zich beter in te leven in de leefwereld van de jongeren?
"Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie" zo zegt de brief.
Is er iets mis met een motor? Of een fluoriserend motorpak? Is een 1 april grap not-done?
Deze excuusbrief roept juist vragen op.
Bedoelde dhr. Post dit misschien in zijn column waarin hij ouderen vroeg zich beter in te leven in de leefwereld van de jongeren?
Nou, ik dacht ook: maak je nu alleen maar excuses omdat er klachten kwamen, of omdat je het echt een foute actie vond?huisman schreef:Ik snap het excuus-element niet...dat zal dan wel weer aan mij liggen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dat is niet altijd relevant. Je kunt soms achteraf tot de conclusie komen (door klachten bijvoorbeeld) dat je als organisatie een inschattingsfout hebt gemaakt. Blijkbaar liggen bepaalde zaken toch gevoeliger dan je dacht. Waarschijnlijk hadden ze ook niet gedacht dat ze zo pontificaal voorop het RD zouden staan.Luther schreef:Nou, ik dacht ook: maak je nu alleen maar excuses omdat er klachten kwamen, of omdat je het echt een foute actie vond?huisman schreef:Ik snap het excuus-element niet...dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Overigens vind ik de suggestie dat de voorzitter en directeur niet loyaal zouden zijn, niet terecht. Als bestuur en directie ben je verantwoordelijk voor de gang van zaken en kun je daarop aangesproken worden. Het zal vast geen solo-actie van de jongerenwerkers zijn geweest. Daarom is het ook gepast om als directie je excuses aan te bieden.
Kortom: ik heb me er niet aan gestoord, maar moest wel even fronsen. Dat dit vraagtekens op zou roepen, heeft mij niet verbaasd. Daarom vind ik de excuses wel op zijn plaats.
Ik denk dat er heel veel reacties gekomen zijn in de trant van zoals DIA op deze "grap" reageerde.huisman schreef:Ik snap het excuus-element niet...dat zal dan wel weer aan mij liggen.Luther schreef: Ik snapte alleen het grap-element niet, en nog steeds niet... (Zal wel aan mij liggen.)
Het gaat niet om de motor, het gaat ook niet om het (al dan niet fluoriserende) motorpak, dat zal het probleem niet zijn.
Het gaat om de uitstraling van een kerkelijk jeugdbureau.
Wellicht is het RD ook wat te "verwijten" (maar ik weet niet hoe de communicatie tussen beide partijen gelopen is). Zelden staan die jongerenwerkers van de JBGG in de schijnwerpers en al helemaal niet op de voorpagina. En nu staan ze volop in de schijnwerpers, levensgroot op de voorpagina, maar dan met een 1-april-grap. Mensen kunnen denken/het gevoel krijgen alsof dit de "core-business" is van de JBGG.
Ze bieden hun excuses aan voor deze presentatie.
En dat waardeer ik in de JBGG.
@MarthaMartha: Het is niet gezegd dat ds. Visscher en L.A. Kroon hun jongerenwerkers afvallen. Wellicht hebben de jongerenwerkers zelf ingezien waarom ze deze grap beter niet hadden kunnen doen. Maar de voorzitter en directeur zijn eindverantwoordelijk, dus terecht dat zij deze excuses plaatsen namens de JBGG.
toev.: ik zie dat Eilander ook min of meer dezelfde argumenten heeft geplaatst.