Hoeveel wil je er hebben? Als je de Elias van Mendelssohn mooi vindt is de Paulus van hem ook wat voor je. Verder natuurlijk Mattheus en Johannes passion en Weihnachts Oratorium van Bach. Handel heeft heel veel oratoria geschreven. Die Schöpfung en Die Jahreszeiten van Haydn zijn ook zeker een aanrader.jakobmarin schreef:Elias, Mendelssohn
Weet weet er nog meer goede oratoria (behalve gloria en magnificat van bach en vivaldi)?
Welke muziek beluister je nu? [7]
Re: Welke muziek beluister je nu? [7]
Die Schöpfung is zeker aan te bevelen ja, wij zingen m op t moment ook met ons koor!Kislev schreef:Hoeveel wil je er hebben? Als je de Elias van Mendelssohn mooi vindt is de Paulus van hem ook wat voor je. Verder natuurlijk Mattheus en Johannes passion en Weihnachts Oratorium van Bach. Handel heeft heel veel oratoria geschreven. Die Schöpfung en Die Jahreszeiten van Haydn zijn ook zeker een aanrader.jakobmarin schreef:Elias, Mendelssohn
Weet weet er nog meer goede oratoria (behalve gloria en magnificat van bach en vivaldi)?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
Heinrich Schützhenriët schreef:Die Schöpfung is zeker aan te bevelen ja, wij zingen m op t moment ook met ons koor!Kislev schreef:Hoeveel wil je er hebben? Als je de Elias van Mendelssohn mooi vindt is de Paulus van hem ook wat voor je. Verder natuurlijk Mattheus en Johannes passion en Weihnachts Oratorium van Bach. Handel heeft heel veel oratoria geschreven. Die Schöpfung en Die Jahreszeiten van Haydn zijn ook zeker een aanrader.jakobmarin schreef:Elias, Mendelssohn
(vooral zijn begrafenismuziek is geweldig om naar te luisteren)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Past misschien niet helemaal in het rijtje 'groten' eerder genoemd, maar The Crucifixion van John Stainer is ook erg mooi. Is weer wat andere stijl.
't Is een heel ander soort stijl dan de Bach-passionen, maar er zijn in Nederland toch best wel wat plaatsen waar een traditie is ontstaan om The Crucifixion uit te voeren. Volgende week mag ik weer.Jongere schreef:Past misschien niet helemaal in het rijtje 'groten' eerder genoemd, maar The Crucifixion van John Stainer is ook erg mooi. Is weer wat andere stijl.
In dezelfde sfeer zit ook Olivet to Calvary van John Henry Maunder. Ook die komt volgende week voorbij.
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
de CD Via Dolorosa van Sela
En vanavond gaan we het met het gezin dit live beluisteren.

En vanavond gaan we het met het gezin dit live beluisteren.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- J.C. Philpot
Een Nederlandstalige versie van de Mattheus Passie:
http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/ ... us-passion
Als ik dit wonder vatten wil
Staat mijn verstand vol eerbied stil.
’t Verstomt bij ’t geen het niet doorziet,
’k Aanbid, maar ik doorgrond het niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
afgelopen donderdag weer naar de Mattheus geweest,J.C. Philpot schreef:Een Nederlandstalige versie van de Mattheus Passie:
de originele versie. prachtig. wat een muziek..... goede voorbereiding voor
pasen
toch is deze nederlands vertaling ook wel mooi, daar geniet ik nu van. (al merk je duidelijk dat vooral de solisten gewend zijn in het duits te zingen )
Faun -Hymn to Pan
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Laatst gewijzigd door parel op 13 apr 2012, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Laatst gewijzigd door TAF op 13 apr 2012, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.