Wist je dat........[5]

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

Marieke schreef:
Tiberius schreef:
Ichtus schreef:
Gijs83 schreef: ...vandaag de Duikenburgse wintermarkt van start gaat?
Oh, dacht ik het niet... Op RF zal de drukte naast die A15 wel verklaard worden...
Ik had helaas, helaas geen tijd deze keer.
't Valt wel op dat Luther de laatste dagen weinig op RF post....
Maar nu snap ik 'm...
:humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

Marieke schreef:
Tiberius schreef:
Ichtus schreef:
Gijs83 schreef: ...vandaag de Duikenburgse wintermarkt van start gaat?
Oh, dacht ik het niet... Op RF zal de drukte naast die A15 wel verklaard worden...
Ik had helaas, helaas geen tijd deze keer.
't Valt wel op dat Luther de laatste dagen weinig op RF post....
Maar nu snap ik 'm...
Dat heb ik weer: ben ik een keer niet in de gelegenheid om naar de Duikenburg te gaan, gaat Luther in alle stilte. :jongle
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:Dat heb ik weer: ben ik een keer niet in de gelegenheid om naar de Duikenburg te gaan, gaat Luther in alle stilte. :jongle
:humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door TAF »

Ik ben nog niet genoeg ingegerefo'd om te weten wat "de duikenburgse wintermarkt" is.
Leg eens uit;)
-> misschien een inreformeringscurses voor aangesloten leden van buitenaf invoeren om mensen begrip voor al die vreemde gebruiken te leren;)

Misschien is het ook omdat ik in een GereGem in de randstad zit.. die schijnen zowiezo zowel praktisch als belevend verder van dat veluwe gebeuren af te staan (als je een kleine gemeente bent tenmidden van een stad met 99% ongelovigen ben je automatisch minder in jezelf gekeerd en besloten dan als je in een dorp woont waar iedereen van jouwzelfde cluppie is;))

Dr zijn wel vrienden uit mijn gemeente die familieleden hebben uit dergelijke streken en daarvan bvb vertellen dat die het maar grote schande vinden dat wij in de stad bvb de auto gebruiken naar de kerk, en dat sommige dames een andere kleur hoed dat zwart dragen, soms zelfs wit!!! wat je daar dus echt niet zien zult:P
Toch komen die ook uit de GereGem net als wij, zij het dan dus dorpscultuur vs stadscultuur;)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

TAF schreef:Ik ben nog niet genoeg ingegerefo'd om te weten wat "de duikenburgse wintermarkt" is.
Leg eens uit;)
-> misschien een inreformeringscurses voor aangesloten leden van buitenaf invoeren om mensen begrip voor al die vreemde gebruiken te leren;)

Misschien is het ook omdat ik in een GereGem in de randstad zit.. die schijnen zowiezo zowel praktisch als belevend verder van dat veluwe gebeuren af te staan (als je een kleine gemeente bent tenmidden van een stad met 99% ongelovigen ben je automatisch minder in jezelf gekeerd en besloten dan als je in een dorp woont waar iedereen van jouwzelfde cluppie is;))

Dr zijn wel vrienden uit mijn gemeente die familieleden hebben uit dergelijke streken en daarvan bvb vertellen dat die het maar grote schande vinden dat wij in de stad bvb de auto gebruiken naar de kerk, en dat sommige dames een andere kleur hoed dat zwart dragen, soms zelfs wit!!! wat je daar dus echt niet zien zult:P
Toch komen die ook uit de GereGem net als wij, zij het dan dus dorpscultuur vs stadscultuur;)
Ik denk dat er zeker verschillen zijn tussen een gemeente in Rotterdam en een gemeente op de veluwe. Hopelijk beperkt zich dat alleen tot het uiterlijke......

Je zou op de site van het RD de advertenties kunnen bekijken, dan begrijp je dat het gaat om een markt die georganiseerd wordt bij de Duikenburg. Gewoon een evenement waar vooral mensen naar toe gaan uit de reformatorische wereld.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Katharina van Bora
Berichten: 390
Lid geworden op: 19 mei 2009, 15:32

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Katharina van Bora »

henriët schreef:
Tiberius schreef:Dat heb ik weer: ben ik een keer niet in de gelegenheid om naar de Duikenburg te gaan, gaat Luther in alle stilte. :jongle
:humhihi
:nananere :fouet
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door helma »

ik kwam nog een leuke familie tegen:
http://gilbatesfamily.com/
vragensteller
Berichten: 715
Lid geworden op: 06 dec 2011, 17:52

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door vragensteller »

helma schreef:ik kwam nog een leuke familie tegen:
http://gilbatesfamily.com/
Allemensen! Pfieu petje af voor die ouders :)
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

...ik mn buikomvang gemeten heb n.a.v. het voorpaginabericht in het Rd?
...ik verwacht dat veel meer rd-lezers dat zullen doen?
:)
vragensteller
Berichten: 715
Lid geworden op: 06 dec 2011, 17:52

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door vragensteller »

Marieke schreef:...ik mn buikomvang gemeten heb n.a.v. het voorpaginabericht in het Rd?
...ik verwacht dat veel meer rd-lezers dat zullen doen?
:)
Ik heb het RD niet, maar waar ging het over?
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

vragensteller schreef:
Marieke schreef:...ik mn buikomvang gemeten heb n.a.v. het voorpaginabericht in het Rd?
...ik verwacht dat veel meer rd-lezers dat zullen doen?
:)
Ik heb het RD niet, maar waar ging het over?
Een man mag een maximale buikomvang van 102 hebben, een vrouw 88...

Meetse :)
vragensteller
Berichten: 715
Lid geworden op: 06 dec 2011, 17:52

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door vragensteller »

Marieke schreef:
vragensteller schreef:
Marieke schreef:...ik mn buikomvang gemeten heb n.a.v. het voorpaginabericht in het Rd?
...ik verwacht dat veel meer rd-lezers dat zullen doen?
:)
Ik heb het RD niet, maar waar ging het over?
Een man mag een maximale buikomvang van 102 hebben, een vrouw 88...

Meetse :)
Tsja, let`s try :nananere
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door vlinder »

Ehm, moet wel gemeten zijn op de navel.
Met is niet zo moeilijk. Verantwoord met je lichaam omgaan wel.
Toch zei iemand van de week tegen mij: mensen met een dunnen buik zijn soms meer bezig met hun lijf dan mensen die graag lekker eten (n.a.v. de tekst: zij maken van hun buik hun god).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door vlinder »

helma schreef:ik kwam nog een leuke familie tegen:
http://gilbatesfamily.com/
Als ze er ons nu eens 4 komen brengen, hebben ze er zelf nog 14 over.... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door TAF »

achjah;) "er komen er zoveel als de Here wil" is ook iets wat ik steun.

Maarja met een gemiddelde trouwleeftijd van mannen van rond hun 32e en vrouwen rond hun 27e.. en het normale vruchtbaarheidsverloop (dat na je 30e begind te dalen) affin.. meer dan 5 kinderen dan moet je of erg jong als vrouw getrouwd zijn of extreem vruchtbaar..

Maargoed toch best leuk zo'n von-trapp familie?
al zou ik er dan wel toch ministends een wo-opleiding en dito inkomen bij willen hebben.
(op een minimumloontje gaat je dat aantal echt niet lukken..)

ik kende op mijn bijbelschool destoods ook een klasgenoot die uit een gezin van 13 en de 14e op komst kwam (in Nederland dus) gezellig huishouden, maar die pa had ook goede baan en kon het dus wel hebben;)

en dat buikmeten ga ik maar niet doen;)
Gesloten