Wist je dat........[4]
Re: Wist je dat........[4]
ik het idee heb dat ik de hele dag in de file heb gestaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Da's heel herkenbaar. Zo kan het trouwens soms ook voelen in je hoofd.huisman schreef:ik het idee heb dat ik de hele dag in de file heb gestaan.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Hendrikus schreef:Gijs, weet je ook waar OBK de afkorting van is?Gijs83 schreef:...er vanavond een kerstconcert in Grote Kerk in Elburg is met het Elburgs Mannenkoor OBK?
Er zijn twee versies:
de officiële versie is dat OBK staat voor Oefening Baart Kunst
In de volksmond wordt te Elburg echter beweerd dat OBK staat voor O Borreltje, Kom
hmmm. lustten die mannen graag een borreltje ofzo?
- Johann Gottfried Walther
Ik van morgen nogal hard gevallen ben door de gladheid. En een automobilist zelfs de ambulance wilde bellen.
Ik het eerste 30-60 seconden niet eens kon opstaan van de pijn.
Het daarna gelukkig wel beter ging, en ik ook verder ben gefietst. Maar nu nog steeds best wel pijn in onderste gedeelte van mij rug heb. En dat ruim 12 uur later.
Het daarna gelukkig wel beter ging, en ik ook verder ben gefietst. Maar nu nog steeds best wel pijn in onderste gedeelte van mij rug heb. En dat ruim 12 uur later.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ga morgen toch even naar de dokter!Johann Gottfried Walther schreef:Ik van morgen nogal hard gevallen ben door de gladheid. En een automobilist zelfs de ambulance wilde bellen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
vorig jaar ben ik ook met gladheid gevallen; die spierpijn duurt wel een paar dagen
(en ik heb soms nog last van mijn stuitje; m.n. als ik lang op een harde stoel zit...)
(en ik heb soms nog last van mijn stuitje; m.n. als ik lang op een harde stoel zit...)
...110 jaar geleden in Stockholm de eerste Nobelprijs werd toegekend?
...60 jaar geleden de eerste productie van elektriciteit uit kernenergie plaatsvond, met behulp van de EBR-1 reactor, in Idaho in de VS?
...het 100 jaar geleden hard waaide?
...Koningin Beatrix vandaag bij de ingebruikname is van de Portugese Synagoge-complex in Amsterdam?
...er vanavond een SGP-tijdrede in Ederveen is waarin Ds.T.Klok uit Urk hoopt voor te gaan?
...Omnis Cantare vanavond een kerstzangavond organiseert in de Ger.Gem. van Waarde in Zeeland?
...Joost van Belzen vanavond achter orgel van de Ger.Gem.in Tricht-Geldermalsen zit?
...het Mannenkoor Higgajon vanavond haar kerstconcert in de Grote Kerk te Harderwijk heeft?
...The Credo Singers en en Sliedrechts Mannenkoor Ichtus vanavond in de Doelen in Rotterdam zingen?
...het Streekmannenkoor Noordwest Veluwe o.l.v.Martin Mans vanavond een kathedraalconcert verzorgen in de Westerkerk in Amsterdam?
...Jan Lenselink vanavond bij Johannus orgelbouw in Ede is?
...60 jaar geleden de eerste productie van elektriciteit uit kernenergie plaatsvond, met behulp van de EBR-1 reactor, in Idaho in de VS?
...het 100 jaar geleden hard waaide?
...Koningin Beatrix vandaag bij de ingebruikname is van de Portugese Synagoge-complex in Amsterdam?
...er vanavond een SGP-tijdrede in Ederveen is waarin Ds.T.Klok uit Urk hoopt voor te gaan?
...Omnis Cantare vanavond een kerstzangavond organiseert in de Ger.Gem. van Waarde in Zeeland?
...Joost van Belzen vanavond achter orgel van de Ger.Gem.in Tricht-Geldermalsen zit?
...het Mannenkoor Higgajon vanavond haar kerstconcert in de Grote Kerk te Harderwijk heeft?
...The Credo Singers en en Sliedrechts Mannenkoor Ichtus vanavond in de Doelen in Rotterdam zingen?
...het Streekmannenkoor Noordwest Veluwe o.l.v.Martin Mans vanavond een kathedraalconcert verzorgen in de Westerkerk in Amsterdam?
...Jan Lenselink vanavond bij Johannus orgelbouw in Ede is?
Zonder borrel geen mannenkoren, GijsGijs83 schreef:Hendrikus schreef:Gijs, weet je ook waar OBK de afkorting van is?Gijs83 schreef:...er vanavond een kerstconcert in Grote Kerk in Elburg is met het Elburgs Mannenkoor OBK?
Er zijn twee versies:
In de volksmond wordt te Elburg echter beweerd dat OBK staat voor O Borreltje, Kom
hmmm. lustten die mannen graag een borreltje ofzo?

Voor een mannenkoor is het belangrijkste onderdeel van de repetitie: de pauze.
~~Soli Deo Gloria~~
Dan zingen ze na de pauze een deuntje harder...Hendrikus schreef:Zonder borrel geen mannenkoren, GijsGijs83 schreef:Hendrikus schreef:Gijs, weet je ook waar OBK de afkorting van is?Gijs83 schreef:...er vanavond een kerstconcert in Grote Kerk in Elburg is met het Elburgs Mannenkoor OBK?
Er zijn twee versies:
hmmm. lustten die mannen graag een borreltje ofzo?![]()
Voor een mannenkoor is het belangrijkste onderdeel van de repetitie: de pauze.
...Bart Jan Spruyt stopt met zijn collumns in de Elsevier?
als ´ie maar doorgaat met z´n columnsGijs83 schreef:...Bart Jan Spruyt stopt met zijn collumns in de Elsevier?

~~Soli Deo Gloria~~
Dat doet hij ook. Hij wisselt alleen van plaats met de 'spirituele column' van Van der List. Die laatste gaat dus de politieke column doen.Hendrikus schreef:als ´ie maar doorgaat met z´n columnsGijs83 schreef:...Bart Jan Spruyt stopt met zijn collumns in de Elsevier?
Ik 12.000 postings heb?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- JolandaOudshoorn
In het meest recente nr van In de rechte straat een intervieuw staat met mijn schoonzus??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Gian schreef:Ik 12.000 postings heb?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!