Bezwaren Elsrock-festival Rijssen

helma

Re: Bezwaren Elsrock-festival Rijssen

Bericht door helma »

Rijssen schreef:Vind het ook erg moedig om te gaan folderen zal het zelf niet snel doen.
Maar nu andersom wat zouden wij vinden als de mensen van elsrock zondag's folders van hun festival zouden uitdelen bij de kerk, zouden we de flyers dan ook aanpakken of zouden we ons hoofd wegdraaiden en zeer boos hierover zijn.
ik zou er wel door geraakt zijn.

Toch klopt je voorbeeld niet.

Wij wéten dat als die mensen doorgaan op die weg, ze dan verloren gaan.
Er zijn zielen mee gemoeid. Dus als het goed ligt folderen we uit bewogenheid met mensen op reis naar de eeuwigheid.

Bij hen gaat het w.s. om een kwestie van 'smaken verschillen'.
Je kan dat dus eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

helma schreef:
Rijssen schreef:Vind het ook erg moedig om te gaan folderen zal het zelf niet snel doen.
Maar nu andersom wat zouden wij vinden als de mensen van elsrock zondag's folders van hun festival zouden uitdelen bij de kerk, zouden we de flyers dan ook aanpakken of zouden we ons hoofd wegdraaiden en zeer boos hierover zijn.
ik zou er wel door geraakt zijn.

Toch klopt je voorbeeld niet.

Wij wéten dat als die mensen doorgaan op die weg, ze dan verloren gaan.
Er zijn zielen mee gemoeid. Dus als het goed ligt folderen we uit bewogenheid met mensen op reis naar de eeuwigheid.

Bij hen gaat het w.s. om een kwestie van 'smaken verschillen'.
Je kan dat dus eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

Weet dat het niet helemaal klopt, maar wou er maar mee zeggen dat dat ook kan gebeuren.
Ik vind zelf als je er geen last van hebt (en dat hebben de meeste ook niet) waarom probeer je het dan via een handtekeningactie tegen te houden.
Waarom protesteren tegen elsrock terwijl er die avond ervoor een tiroler avond was en daar word niet tegen geprotesteerd.
Of een week ervoor een tentfeest met harde muziek, maar daar word niks tegen gezegt omdat daar ook veel refojeugd heengaat.
Ben zelf heel veel jaren naar het tentfeest geweest en er was altijd rotzooi (ruzie) en mijn vriend heeft zelfs een pistool tegen zn hoofd gehad.
Elsrock verloopt ieder jaar rustig, nooit geen ruzie, netjes voor 12 uur 's nachts afgelopen.
Johann

Bericht door Johann »

Mara schreef:Ik vraag mij in eerlijkheid af, wat is de zin van evangeliseren in zo'n omgeving ?
Zijn er echt voorbeelden, noem me 1, van iemand die zegt: o, dat jullie hier staan !
Ik geloof er niet zo in. Net wat JvdG zegt: de aanwezigheid van de duivel wordt gevoeld.
Moeten we dan paarlen voor de zwijnen werpen ?
Meer zin heeft het denk ik, om 100 mtr voor de ingang te staan, bij de uitgang zijn ze ws te dronken en/of te stoned.
Ik bewonder mensen die het proberen hoor !
Maar als je onder invloed van drank en verdovende middelen bent, wat doet dan de boodschap van het evangelie met je ?
Daar heb je dan toch geen behoefte aan ? Het leven lokt met al zijn bekoorlijkheden (denken ze)

Ach, ik kan me van vroeger heel goed herinneren... En het word niet zo gebracht zoals ik het elke zondag hoor...maar is het dan echt gelijk parels voor de zwijnen gooien?Er ging opzich wel wat van uit, maar ik liep er altijd smadend voorbij, verschrikkelijk, wat is de jonkheid toch ijdelheid...

Het enigste wat ik kan zeggen is; laten we maar veel bidden voor ook zulke mensen, die het in festivals en dergelijken zoeken, want zij hebben ook het enige nodig beide in leven én in sterven..
En zoals ik geloof ik bij jvdg las; ach we zijn slechter dan al die festivalgangers...
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... orgoed.ece

Zo loste het probleem zichzelf op.
Toch verhoring van gebeden??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Hendrikus schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... orgoed.ece

Zo loste het probleem zichzelf op.
Toch verhoring van gebeden??
Dat mag je wel stellen, ja.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Het gaat misschien toch niet helemaal verdwijnen: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/ ... um=twitter
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:Het gaat misschien toch niet helemaal verdwijnen: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/ ... um=twitter
Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ds. in een preek (alweer jaren geleden) zo bewogen zei: ik kan daar
op de morsweg die afgodstempel niet onbewogen voorbijgaan: Ligt daar nu mijn arme jeugd op de slachtbank!?
Het was een zeer bewogen preek, en ik hoop dat die nog na mag klinken in de harten van de hoorders.
Misschien zul je je die preek nog herinneren. Ik dacht dat het de preek was waarin hij over de zonen van
Eli preekte, hij MOEST daar over preken, het was een opgelegde last.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie