Dankdag en biddag

dennis

Re: Dankdag

Bericht door dennis »

Als je door genade leert wat je eigenlijk verdient, heb je altijd reden om dankbaar te zijn.
Of dit altijd zo wordt beleefd is een tweede, maar op de momenten waarop het gebeurt, kan je hart wel eens overstromen van dankbaarheid.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Tja Dankdag vandaag!!
Maar m.i. na de zwarte dag van 1 november waar het CDA en SGP
een enorm stuk barmhartigheid heeft laten liggen is een Boetedag ook
wel op zijn plaats.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Oude-Waarheid schreef:Tja Dankdag vandaag!!
wel op zijn plaats.
Wat bedoel je precies met zwarte dag van 1 november?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

wel op zijn plaats.
M.i. niet (om die reden).
En laten we de kwestie Mauro ook in de juiste proporties zien: Oude Waarheid spreekt over "een enorm stuk barmhartigheid laten liggen". Nu, dat kan ik toch niet met hem eens zijn.
ZWP

Bericht door ZWP »

Tiberius schreef:
wel op zijn plaats.
Wat bedoel je precies met zwarte dag van 1 november?
Ik neem aan dat hij op de kwestie "Mauro" doelt?
huisman

Bericht door huisman »

Vanmorgen een preek over Ruth 1: 6 en 19 -22. Een bijzondere Dankdagpreek, alweer zin in vanmiddag.
6 ¶ Toen maakte zij zich op met haar schoondochters, en keerde weder uit de velden van Moab; want zij had gehoord in het land van Moab, dat de HEERE Zijn volk bezocht had, gevende hun brood .

19 ¶ Alzo gingen die beiden, totdat zij te Bethlehem inkwamen; en het geschiedde, als zij te Bethlehem inkwamen, dat de ganse stad over haar beroerd werd, en zij zeiden : Is dit Naomi?
20 Maar zij zeide tot henlieden: Noemt mij niet Naomi, noemt mij Mara; want de Almachtige heeft mij grote bitterheid aangedaan.
21 Vol toog ik weg, maar ledig heeft mij de HEERE doen wederkeren; waarom zoudt gij mij Naomi noemen, daar de HEERE tegen mij getuigt, en de Almachtige mij kwaad aangedaan heeft?
22 Alzo kwam Naomi weder, en Ruth, de Moabietische, haar schoondochter, met haar, die uit de velden Moabs wederkwam; en zij kwamen te Bethlehem in het begin van den gersteoogst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

eilander schreef:
wel op zijn plaats.
M.i. niet (om die reden).
En laten we de kwestie Mauro ook in de juiste proporties zien: Oude Waarheid spreekt over "een enorm stuk barmhartigheid laten liggen". Nu, dat kan ik toch niet met hem eens zijn.
Ik ook niet.
Een beleid dat barmhartigheid op de voorgrond stelt ten koste van rechtvaardigheid, is uiteindelijk niet barmhartig. (Omgekeerd geldt dat overigens ook.)
De Tweede Kamer had helemaal niet moeten spreken over individuele gevallen, daar is de rechter voor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

huisman schreef:Vanmorgen een preek over Ruth 1: 6 en 19 -22. Een bijzondere Dankdagpreek, alweer zin in vanmiddag.
6 ¶ Toen maakte zij zich op met haar schoondochters, en keerde weder uit de velden van Moab; want zij had gehoord in het land van Moab, dat de HEERE Zijn volk bezocht had, gevende hun brood .

19 ¶ Alzo gingen die beiden, totdat zij te Bethlehem inkwamen; en het geschiedde, als zij te Bethlehem inkwamen, dat de ganse stad over haar beroerd werd, en zij zeiden : Is dit Naomi?
20 Maar zij zeide tot henlieden: Noemt mij niet Naomi, noemt mij Mara; want de Almachtige heeft mij grote bitterheid aangedaan.
21 Vol toog ik weg, maar ledig heeft mij de HEERE doen wederkeren; waarom zoudt gij mij Naomi noemen, daar de HEERE tegen mij getuigt, en de Almachtige mij kwaad aangedaan heeft?
22 Alzo kwam Naomi weder, en Ruth, de Moabietische, haar schoondochter, met haar, die uit de velden Moabs wederkwam; en zij kwamen te Bethlehem in het begin van den gersteoogst.
Vanmiddag een preek over Jona 2: 7-9 .Dankdag in de diepte.
7 Als mijn ziel in mij overstelpt was, dacht ik aan den HEERE, en mijn gebed kwam tot U, in den tempel Uwer heiligheid .
8 Die de valse ijdelheden onderhouden, verlaten hunlieder weldadigheid.
9 Maar ik zal U offeren met de stem der dankzegging; wat ik beloofd heb, zal ik betalen. Het heil is des HEEREN.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gian

Bericht door Gian »

wel op zijn plaats.
Dezelfde stok die 'links' nu gebruikt...
Als het uitkomt moet de regel gehandhaafd worden, als het niet uitkomt ben je onbarmhartig als je regels handhaaft.
Wat zegt het besluit wat CDA en SGP namen eigenlijk over barmhartigheid?
Het is prima om in moeilijke situaties op regels terug te kunnen vallen. En als bepaalde regulering tekort schiet, verander ze dan of schrap ze.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Desiree

Bericht door Desiree »

Dankdag,

Voor het Heilig Avondmaal
Voor de Heilige Doop bedient in onze kerk.
Voor mijn lieve man aboricultura
Voor ons mooie huis.
Voor de fijne buurt.
Voor het geld van Jan-Kees van CDA
Voor een lieve familie
Voor fijne vrienden
Voor veel te veel eten
Voor een fijne dominee
Voor refoforum dat ook zijn mooie kanten heeft.

Voor zo'n geweldige God.. die je nooit in de steek laat, als ik het Hem wel wil doen.

Zal ik nog even doorgaan?

Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk.

Ik heb ook een lijstje... nog niet gehad...

Maar ik verwacht het nog..

Welterusten,
Desiree
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gisteravond ging het over gedenkstenen oprichten n.a.v. de geschiedenis waar Samuel de gedenksteen Eben-Haezer opricht. Hebben wij al gedenkstenen opgericht en wat zetten wij er op: moeiten zorgen of ook mooie dingen? Waar zou je een gedenksteen o.a. voor moeten oprichten? Ik vraag me af in welke vorm je dat kunt doen.
September

Bericht door September »

Voor het geld van Jan-Kees van CDA
Tuurlijk kan je daar dankbaar voor zijn maar wat voor een zegen kan je verwachten van het werk van een minister van financieen die praktiserend homo is.
Gister een indringende preek over hoe we zelf de schuld zijn van de crisis omdat we de zonde van de wereld hebben binnengehaald!
helma

Bericht door helma »

Verrassende maar erg beschamende preek van Ds Breure Dankdag Waarder
Over Mefiboseth. (morgendienst)
http://kerkdienstgemist.nl/assets/315-H ... te-Waarder
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Verrassende maar erg beschamende preek van Ds Breure Dankdag Waarder
geluisterd, ik snap je!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
huisman

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:Verrassende maar erg beschamende preek van Ds Breure Dankdag Waarder
geluisterd, ik snap je!
ik ook.
Plaats reactie