Stichting Heartcry
Re: Stichting Heartcry
De Stichting Heart Cry heeft heel veel beroering teweeggebracht in Meliskerke op Walcheren.
- JolandaOudshoorn
verklaar u naderclaus schreef:De Stichting Heart Cry heeft heel veel beroering teweeggebracht in Meliskerke op Walcheren.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Meliskerke, dat is toch de bakermat van Franca Treur?claus schreef:De Stichting Heart Cry heeft heel veel beroering teweeggebracht in Meliskerke op Walcheren.
Een beetje beroering kan m.i. geen kwaad. De menigte op de pinksterdag werd ook beroerd. Dat kan een hele positieve uitwerking hebben.
Is er ook nog elders een Meliskerke?claus schreef:De Stichting Heart Cry heeft heel veel beroering teweeggebracht in Meliskerke op Walcheren.
Hoe dat zo?claus schreef:De Stichting Heart Cry heeft heel veel beroering teweeggebracht in Meliskerke op Walcheren.
Je kunt wel iets opwerpen, maar misschien handig om daar tekst en uitleg bij te geven.. ??!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik zie op de site wel dat er een conferentie is in Zeeland. Ook op de zondag. Dat is in Zeeland niet zo de gewoonte, zeker op dat eiland niet. Ik snap ook niet zo goed dat iemand als dhr Baan op zondag wel conferentie houdt en zich niet kandidaat stelt als ds.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wat heeft dat laatste er mee te maken?henriët schreef:Ik zie op de site wel dat er een conferentie is in Zeeland. Ook op de zondag. Dat is in Zeeland niet zo de gewoonte, zeker op dat eiland niet. Ik snap ook niet zo goed dat iemand als dhr Baan op zondag wel conferentie houdt en zich niet kandidaat stelt als ds.

Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.Jongere schreef:Wat heeft dat laatste er mee te maken?henriët schreef:Ik zie op de site wel dat er een conferentie is in Zeeland. Ook op de zondag. Dat is in Zeeland niet zo de gewoonte, zeker op dat eiland niet. Ik snap ook niet zo goed dat iemand als dhr Baan op zondag wel conferentie houdt en zich niet kandidaat stelt als ds.
Snap je?
Ok, maar dat impliceert een beetje dat de reden is om niet kandidaat te stellen 'maar een beetje willen aan doen'.henriët schreef:Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.
Snap je?
Wellicht zijn er andere goede redenen en probeert hij verder naar het geweten te handelen.
Ik zie toch nog niet zo goed waarom dit belangrijk zou zijn in deze discussie.
- Bert Mulder
- Contacteer:
maar ons geweten MAG NOOIT tegen de Schrift ingaan....Jongere schreef:Ok, maar dat impliceert een beetje dat de reden is om niet kandidaat te stellen 'maar een beetje willen aan doen'.henriët schreef:Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.
Snap je?
Wellicht zijn er andere goede redenen en probeert hij verder naar het geweten te handelen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
En het kan zijn dat God een andere weg heeft met Arjan Baan dan wij denken en vinden, toch?Jongere schreef:Ok, maar dat impliceert een beetje dat de reden is om niet kandidaat te stellen 'maar een beetje willen aan doen'.henriët schreef:Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.
Snap je?
Ik vind niets, behalve dat God een God van orde is..helma schreef:En het kan zijn dat God een andere weg heeft met Arjan Baan dan wij denken en vinden, toch?Jongere schreef:Ok, maar dat impliceert een beetje dat de reden is om niet kandidaat te stellen 'maar een beetje willen aan doen'.henriët schreef:Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.
Snap je?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dan zou dat toch in de Bijbel staan...helma schreef:En het kan zijn dat God een andere weg heeft met Arjan Baan dan wij denken en vinden, toch?Jongere schreef:Ok, maar dat impliceert een beetje dat de reden is om niet kandidaat te stellen 'maar een beetje willen aan doen'.henriët schreef:Dat je wel kandidaat bent, maar je niet beroepbaar stelt, terwijl je toch al op zondagen Gods Woord wil brengen. Nu kun je maar aan doen zeg maar, terwijl je als ds onder toezicht staat.
Snap je?
Maar de Bijbel leert dan predikers door de kerk geroepen worden...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- J.C. Philpot
Dan vraag ik me bijvoorbeeld af: waar in de bijbel word Paulus eerst door een denominatie geroepen?Bert Mulder schreef:Dan zou dat toch in de Bijbel staan...
Maar de Bijbel leert dan predikers door de kerk geroepen worden...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield