Wist je dat........[4]

Marieke

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

Tiberius schreef:
September schreef:
Johann schreef:Iedereen is bekeerd tenzij het tegendeel bewezen is.

Mij is altijd geleerd: Iedereen is verloren tezij het tegendeel bewezen is.

nu is ´´bewezen is´´ wat ongelukkig gezegd.
Maar terug gekoppeld op het liedje, wil je dus zeggen dat God niet van jou houd??
Los van de terechte bezwaren van Zita (anachronisme van de 21-eeuwse romantiek) en Hendrikus (niveau van een stoeptegel), propageert het liedje de algemene verzoening ("Hij houdt van jou, Hij van mij, Hij houdt van ons allebei"), welke, maar dat hoef ik je wellicht niet te zeggen, totaal onbijbels is.

Zo zie je maar weer het belang van reformatorische peuterscholen. En, Marieke, ik raad je aan om je kinderen niet naar een christelijke peuterschool te brengen, waar ze al vroeg vergiftigd worden met dit soort ideeën.
Dit had ik ook niet verwacht bij déze school. Deze peuterschool maakt namelijk deel uit van een school waarvan de achterban gewoon behoort bij de Gereformeerde Gezindte. Je kiest voor déze peuterschool omdat dit de meest behoudende in je woonplaats is, en je dus niet te maken krijgt met allerlei "gekkigheid" rond sinterklaas, kerst e.d. Maar goed, ik weet ook niet wat je beter kunt hebben, een openbare peuterschool en je kind dan thuishouden met activiteiten waar je het niet mee eens bent of een christelijke peuterschool met dergelijke uitwassen.
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef:
September schreef:

Maar terug gekoppeld op het liedje, wil je dus zeggen dat God niet van jou houd??
Los van de terechte bezwaren van Zita (anachronisme van de 21-eeuwse romantiek) en Hendrikus (niveau van een stoeptegel), propageert het liedje de algemene verzoening ("Hij houdt van jou, Hij van mij, Hij houdt van ons allebei"), welke, maar dat hoef ik je wellicht niet te zeggen, totaal onbijbels is.

Zo zie je maar weer het belang van reformatorische peuterscholen. En, Marieke, ik raad je aan om je kinderen niet naar een christelijke peuterschool te brengen, waar ze al vroeg vergiftigd worden met dit soort ideeën.
of gewoon lekker thuis laten blijven en wachten op de kleuterschool.
Marieke

Bericht door Marieke »

helma schreef:
Tiberius schreef:
September schreef:

of gewoon lekker thuis laten blijven en wachten op de kleuterschool.
Nou, achteraf gezien.....maar goed, het was maar een half jaartje en bijna voorbij...
Ik hoop maar dat over een paar maanden deze versjes vergeten zijn en in ons huis de psalmen/bijbelse liederen van de kleuterschool klinken!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:of gewoon lekker thuis laten blijven en wachten op de kleuterschool.
Dat is dan nog beter ja.
Marieke schreef:Ik hoop maar dat over een paar maanden deze versjes vergeten zijn ...
De praktijk leert, dat kinderen juist de versjes die ze in hun jonkheid leren, het langst onthouden.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Het klinkt misschien erg cliché en wijsneuzig-vanaf-de-zijlijn, maar heb je het al even aangekaart bij de juf? Soms zijn juffen zo blij met een simpel liedje over het Bijbelverhaal dat ze niet helemaal letten op wat ze zingen. Er zijn zo verschrikkelijk veel kinderliedjes die het refreintje van het Ruth&Boaz-lied als uitgangspunt hebben, dat het de juf misschien niet eens meer is opgevallen. Of dat ze er nooit over heeft nagedacht.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

De discussie over "Houdt God van alle mensen?" bij dit topic gevoegd: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=9622
huisman

Bericht door huisman »

...ik ga een poging doen om mij een tijd terug te trekken van dit forum.
...de tijd mij gewoonweg ontbreekt.
...dat ik talloze malen een doop of aanboddiscussie heb gevoerd zodat ik er éénzijdig van zou worden.
...voorlopig zal algehele onthouding van het RF wel niet lukken dus ga ik eerst voor periodieke onthouding.
...doel voor deze periode is om niet in de top 20 van de thermometer te komen.
...alleen bij echt inhoudelijke topics zal ik mij niet in kunnen houden.
...groeten van het drieverbondenmannetje :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:...ik ga een poging doen om mij een tijd terug te trekken van dit forum.
...de tijd mij gewoonweg ontbreekt.
...dat ik talloze malen een doop of aanboddiscussie heb gevoerd zodat ik er éénzijdig van zou worden.
...voorlopig zal algehele onthouding van het RF wel niet lukken dus ga ik eerst voor periodieke onthouding.
...doel voor deze periode is om niet in de top 20 van de thermometer te komen.
...alleen bij echt inhoudelijke topics zal ik mij niet in kunnen houden.
...groeten van het drieverbondenmannetje :garde
:)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...45 jaar geleden LSD illegaal werd verklaard in de VS?
...30 jaar geleden de Egyptisch president Anwar Sadat(1918) werd vermoord?
...op dezelfde dag een vliegtuigongeval bij Moerdijk plaatsvond?
...toen een Fokker F28-4000 van de NLM neerstortte in zwaar onweer bij Moerdijk?
...het 90 jaar geleden 24 graden werd?
...we 40 jaar geleden ruim 10 uren achtereen zonneschijn hadden?
...universiteit Twente vandaag een High Tech High Tea organiseert?
...Gereformeerde bondspredikanten vandaag in Woudenberg(midden des lands?) kennis kunnen met het nieuwe beleidsplan van de GZB?
...Jurrien ten Brinke vanavond op een avond van Jijdaar in Apeldoorn hoopt te spreken?
...Ds.A.B.van der Heiden vandaag moet beslissen over het beroep van de amper 100 leden tellende gemeente van Westzaan?
...Ds.A.T.Vergunst moet beslissen of hij van Carterton emigreert naar Oostkapelle?
...t/m zaterdag de pensioendriedaagse is?
...vandaag de Military in Boekelo begint?
...Morgen de studerenden van de HHK in Gouda gaan luisteren naar lezingen van: Ds.W.Pieters, Prof.Dr.W.de Vries en Dr.W.van Vlastuin?
...er morgen voor de 51e keer een warenbeurs in de Ahoy in Rotterdam?
Laatst gewijzigd door Gijs83 op 06 okt 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

...30 jaar geleden de Egyptisch president Anwar Sadat (1918) werd vermoord?

Ik weet het nog als de dag van gisteren!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef: ...Morgen de studerenden van de HHK in Gouda gaan luisteren na lezingen van: Ds.W.Pieters, Prof.Dr.W.de Vries en Dr.W.van Vlastuin?
En wat doen ze vóór en tijdens die lezingen dan?
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef: ...Morgen de studerenden van de HHK in Gouda gaan luisteren na lezingen van: Ds.W.Pieters, Prof.Dr.W.de Vries en Dr.W.van Vlastuin?
En wat doen ze vóór en tijdens die lezingen dan?
Luisteren na elkaar
(flauw hoor...)
helma

Bericht door helma »

Gijs83 schreef:.
...Jurrien ten Brinke vanavond op een avond van Jijdaar in Apeldoorn hoopt te spreken?
dit klopt niet (meer); vanavond spreekt David Bouwman
Jurrien ten Brinke is ten gevolge van een hersenschudding niet in staat volledig zijn werk te doen
henriët

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
helma schreef:of gewoon lekker thuis laten blijven en wachten op de kleuterschool.
Dat is dan nog beter ja.
Ik wil helemaal geen discussie aanzwengelen, maar wel even dit.
Voor een kindje kan het juist goed zijn om een poosje gebruik te laten maken van een peuterschool.
Als ouders ergens niet in mee kunnen gaan, kun je dat toch aangeven en op een dag dat zoiets is je kind thuislaten.
Als voorbeeld.
Op ons oude dorp gingen christelijke en 'openbare' kinderen naar dezelfde peuterschool. Er waren ook kerkelijke juffrouws en onkerkelijke. Dat ging prima samen op. Wel vierden ze bijvoorbeeld sinterklaas of deden een kerstdinertje.
Nou, wat zag je dan. Er waren christelijke ouders, die kenbaar maakten dat niet goed te vinden, en hielden hun kindje op zo'n dag thuis. Dat werd vervolgens dan gerespecteerd. En nu ja, zo ging dat dan.

Daarom is het zo goed als er bij de kerk een chrèche is waarbij aan de 3/4 jarigen ook godsdienst onderwijs gegeven wordt. (lees zingen en lezen uit de Bijbel)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Auto

Bericht door Auto »

... mijn zoon net gebeld werd
... hij gevraagd werd om vanavond te komen voetballen
... hij toen even naar buiten keek
... hij toen even moest vragen meen je dit of zit je te geinen?

(het stortregende op dat moment) :mdr
Plaats reactie