Waar baal je van? [2]

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

henriët schreef:
Zita schreef:- het paard van zusjelief dat een half jaar rust moet hebben.
- de brandblussercontroleurs die precies op de stoep stonden toen ik op mijn fiets stapte om bij een bevriende bruid te gaan kijken. Nee mevrouw, u kunt niet weggaan, de controle moet plaatsvinden in uw aanwezigheid. Nou ja, de bruid zal er vanavond ook nog wel zijn. En ze keurden maar drie brandblussers af. En moesten er eentje repareren.
- algehele gaarheid
- koffiezetten voor de bouwvakkers, en die braken opeens uit in menigte. Ik blééf heen en weer lopen en koffie bijzetten.

En we zijn nog niet op de helft van de dag... Nee, het wordt mijn dag niet zo, vandaag.
Let op het zonnetje, misschien dat dat je dag kan opfleuren!

Succes!
Vooralsnog niet. Het kattebeest was door een gat op zolder gekropen, en tussen de plafonddelen en de dakspanten gevallen. Ze wandelde overal boven het plafond, en zat maar te brullen dat ze er weer uit wilde. Maar ja, er was maar één gat. Het is wel gek om op een laddertje voor een gat te staan kwelen naar een onzichtbaar beest, in de hoop dat ze snapt dat ze rechtsomkeert moet maken, maar intussen zit ik met een rok die vanochtend nog wit was, drie schrammen en een overstresste kat blij te zijn dat het beest weer terug is.
Voorts bleek zusje voor de bouwvakkers geen specie besteld te hebben, zodat er twee man weer naar huis kon. Ze hadden ook nooit vermeld dat ze behalve lijm ook specie nodig hadden.
En de stroom klapte er in de bijgebouwen net uit, zodat er een colonne boze boeren met heul veul aardappelen staat te wachten tot de elektricien dertig kilometer verderop zijn klus in de steek laat om hier de boel weer op gang te helpen.
En er is een vogel in de netten die over de druiven hangen gevlogen, en heeft het niet overleefd, zodat er een dooie vogel voor het raam van het kantoortje hangt.
Zucht (bis).

Misschien kan ik maar beter in bed kruipen met de ramen en deuren gesloten.
Gebruikersavatar
Katharina van Bora
Berichten: 390
Lid geworden op: 19 mei 2009, 15:32

Re: Waar baal je van?

Bericht door Katharina van Bora »

Zita schreef: Misschien kan ik maar beter in bed kruipen met de ramen en deuren gesloten.
Met een deken om je hoofd... het is trouwens wel warm in bed... ik zou maar even weggaan. Laat de boel de boel! :)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Waar baal je van?

Bericht door henriët »

Zita schreef:Misschien kan ik maar beter in bed kruipen met de ramen en deuren gesloten.
Vergeet dan niet een gezellig boek mee te nemen:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Waar baal je van?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zita schreef:
henriët schreef:
Zita schreef:- het paard van zusjelief dat een half jaar rust moet hebben.
- de brandblussercontroleurs die precies op de stoep stonden toen ik op mijn fiets stapte om bij een bevriende bruid te gaan kijken. Nee mevrouw, u kunt niet weggaan, de controle moet plaatsvinden in uw aanwezigheid. Nou ja, de bruid zal er vanavond ook nog wel zijn. En ze keurden maar drie brandblussers af. En moesten er eentje repareren.
- algehele gaarheid
- koffiezetten voor de bouwvakkers, en die braken opeens uit in menigte. Ik blééf heen en weer lopen en koffie bijzetten.

En we zijn nog niet op de helft van de dag... Nee, het wordt mijn dag niet zo, vandaag.
Let op het zonnetje, misschien dat dat je dag kan opfleuren!

Succes!
Vooralsnog niet. Het kattebeest was door een gat op zolder gekropen, en tussen de plafonddelen en de dakspanten gevallen. Ze wandelde overal boven het plafond, en zat maar te brullen dat ze er weer uit wilde. Maar ja, er was maar één gat. Het is wel gek om op een laddertje voor een gat te staan kwelen naar een onzichtbaar beest, in de hoop dat ze snapt dat ze rechtsomkeert moet maken, maar intussen zit ik met een rok die vanochtend nog wit was, drie schrammen en een overstresste kat blij te zijn dat het beest weer terug is.
Voorts bleek zusje voor de bouwvakkers geen specie besteld te hebben, zodat er twee man weer naar huis kon. Ze hadden ook nooit vermeld dat ze behalve lijm ook specie nodig hadden.
En de stroom klapte er in de bijgebouwen net uit, zodat er een colonne boze boeren met heul veul aardappelen staat te wachten tot de elektricien dertig kilometer verderop zijn klus in de steek laat om hier de boel weer op gang te helpen.
En er is een vogel in de netten die over de druiven hangen gevlogen, en heeft het niet overleefd, zodat er een dooie vogel voor het raam van het kantoortje hangt.
Zucht (bis).

Misschien kan ik maar beter in bed kruipen met de ramen en deuren gesloten.
Tja... je hebt soms van die dagen!! Troost je, morgen is er weer een nieuwe dag!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Waar baal je van?

Bericht door henriët »

Als je je boodschappen niet mee mag nemen bij de kassa.......... :bobo
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van?

Bericht door helma »

henriët schreef:Als je je boodschappen niet mee mag nemen bij de kassa.......... :bobo
Oh, dat is inderdaad balen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

henriët schreef:Als je je boodschappen niet mee mag nemen bij de kassa.......... :bobo
Zag je er jonger uit dan 16/18 en kocht je wijn en sigaretten? :modo
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

JolandaOudshoorn schreef:
Zita schreef:
henriët schreef:
Zita schreef:- het paard van zusjelief dat een half jaar rust moet hebben.
- de brandblussercontroleurs die precies op de stoep stonden toen ik op mijn fiets stapte om bij een bevriende bruid te gaan kijken. Nee mevrouw, u kunt niet weggaan, de controle moet plaatsvinden in uw aanwezigheid. Nou ja, de bruid zal er vanavond ook nog wel zijn. En ze keurden maar drie brandblussers af. En moesten er eentje repareren.
- algehele gaarheid
- koffiezetten voor de bouwvakkers, en die braken opeens uit in menigte. Ik blééf heen en weer lopen en koffie bijzetten.

En we zijn nog niet op de helft van de dag... Nee, het wordt mijn dag niet zo, vandaag.
Let op het zonnetje, misschien dat dat je dag kan opfleuren!

Succes!
Vooralsnog niet. Het kattebeest was door een gat op zolder gekropen, en tussen de plafonddelen en de dakspanten gevallen. Ze wandelde overal boven het plafond, en zat maar te brullen dat ze er weer uit wilde. Maar ja, er was maar één gat. Het is wel gek om op een laddertje voor een gat te staan kwelen naar een onzichtbaar beest, in de hoop dat ze snapt dat ze rechtsomkeert moet maken, maar intussen zit ik met een rok die vanochtend nog wit was, drie schrammen en een overstresste kat blij te zijn dat het beest weer terug is.
Voorts bleek zusje voor de bouwvakkers geen specie besteld te hebben, zodat er twee man weer naar huis kon. Ze hadden ook nooit vermeld dat ze behalve lijm ook specie nodig hadden.
En de stroom klapte er in de bijgebouwen net uit, zodat er een colonne boze boeren met heul veul aardappelen staat te wachten tot de elektricien dertig kilometer verderop zijn klus in de steek laat om hier de boel weer op gang te helpen.
En er is een vogel in de netten die over de druiven hangen gevlogen, en heeft het niet overleefd, zodat er een dooie vogel voor het raam van het kantoortje hangt.
Zucht (bis).

Misschien kan ik maar beter in bed kruipen met de ramen en deuren gesloten.
Tja... je hebt soms van die dagen!! Troost je, morgen is er weer een nieuwe dag!
Hoe de dag verder verliep ga ik niet eens meer typen. Ik kan het niet aan, en het zou niet meer geloofwaardig zijn. Om half vier 's middags zeiden we: laten we gewoon doen alsof het ochtend is: nieuwe dag, nieuwe kansen. Maar dat mocht niet baten.
Maar goed, vandaag echt een nieuwe dag, en vooralsnog probleemloos. :yahoo
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Waar baal je van?

Bericht door henriët »

helma schreef:
henriët schreef:Als je je boodschappen niet mee mag nemen bij de kassa.......... :bobo
Oh, dat is inderdaad balen.
Na wat maatregelen mocht ik ze alsnog komen halen:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

De strijk is te allen tijde ergerniswekkend, maar 't is helemaal onaangenaam als het snoer van het strijkijzer zich consequent om het strijkijzerrekje heenslingert, als je tien minuten doet over een hoeslaken (nu weet ik weer waarom ik altijd 's ochtends mijn bed afhaal, het beddengoed was en droog, en het 's avonds weer met hetzelfde spul opmaak; nu nog de andere gezinsleden hiervan overtuigen) (en als ma zegt: zal ik dat laatste hoeslaken even doen? en het dan in twee minuten gestreken en gevouwen heeft) en als je aan het eind van een buitengewoon ingewikkeld bloesje ziet dat er nog een vlek op zit, zodat het weer een keertje met de was meemag. :bobo
Blij dat het winter wordt, dan hoef je t-shirts niet meer te strijken en draag je geen linnen en weinig katoen meer.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Waar baal je van?

Bericht door vlinder »

Slaap jij met ogen open dan? Zo nee, waarom zou je je hoeslaken strijken? Na 1 nachtje zit het weer gekreukt.

Mijn ergernis is dat ik nog niet helemaal helder ben...maak ik met 1 persoon 2 keer een afspraak op een dag dat ik al wat heb (maar nog niet in mijn agenda had gezet) stom stom stom.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

vlinder schreef:Slaap jij met ogen open dan? Zo nee, waarom zou je je hoeslaken strijken? Na 1 nachtje zit het weer gekreukt.
Ma heeft duidelijke regels hier in huis: beddengoed gaat gestreken de kast in. Vraag me niet waarom; de chef heeft het voor het zeggen. Zolang ze nog geen sokken, washandjes en ondergoed strijkt, maak ik me geen zorgen.
Met mijn ogen open slapen zou echt een uitkomst zijn; dan kan ik slapend die vreselijke mug die me al een tijdje terroriseert platmeppen. Een fatsoenlijke mug komt op het licht af, toch? Deze komt pas tevoorschijn als het licht uitgaat, bovendien is het de eerste mug in mijn leven die jeukende muggenbulten veroorzaakt. Om die uit te schakelen, wil ik best een uurtje hoeslakens strijken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van?

Bericht door helma »

hoeslaken strijken:
eerst 2 hoeken in de tegenovergestelde hoeken doen (punten in elkaar)
dan zijkanten omvouwen
vervolgens aan beide zijden strijken
netjes opvouwen.

of nog een keer dubbelvouwen voordat je gaat strijken
dan is het wel iets minder netjes; maar dat zie je niet als het in de kast ligt; alleen als je het op bed legt.

(zo deed ik het op mijn werk; thuis strijk ik ze doorgaans niet)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Waar baal je van?

Bericht door Afgewezen »

Buren die 's nachts hun was doen... :bobo
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van?

Bericht door helma »

Afgewezen schreef:Buren die 's nachts hun was doen... :bobo
ja, herkenbaar. Al went het wel een beetje. Maar op de momenten dat je niet kan slapen is het heel erg balen.

Ik baal van huisgenoten die uit de pan eten terwijl je aan het koken ben.
(vooral als ik even uit de keuken ben nemen ze hun kans waar)
Gesloten