Welke muziek beluister je nu? [7]
Re: Welke muziek beluister je nu? [7]
Een concert van Iveta Apkalna (met beeld). Het begint met een minimal music compositie. Daar moet je van houden, maar ik vind de sfeer die het oproept verbluffend. Ongemerkt ben je minuten aan het luisteren naar iets wat slechts minimaal verandert, maar wat wel een enorme spanningsboog heeft.
[url]mms://ier-w.latvijasradio.lv/pppx/video/apkalna.wmv[/url]
Fantastisch ja! Ik kan daar wel van genieten.RacecaR schreef:Een concert van Iveta Apkalna (met beeld). Het begint met een minimal music compositie. Daar moet je van houden, maar ik vind de sfeer die het oproept verbluffend. Ongemerkt ben je minuten aan het luisteren naar iets wat slechts minimaal verandert, maar wat wel een enorme spanningsboog heeft.
Het spreekt toch iets aan in me, merk ik.
Al scheelt het ook dat deze harmonieën te pruimen zijn.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- J.C. Philpot
[youtube]hXsiWoyjw60[/youtube]
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Oude-Waarheid
Hendrikus schreef:wist niet dat je al zó oud was

Gave muziek, maar ik werd er wel een beetje hyper van. Misschien moet je met je ogen dicht zitten, focussen op de muziek en niet ondertussen allemaal andere dingen doen. Maar ja, dat moet eigenlijk altijd bij goede muziek.Jongere schreef:Fantastisch ja! Ik kan daar wel van genieten.RacecaR schreef:Een concert van Iveta Apkalna (met beeld). Het begint met een minimal music compositie. Daar moet je van houden, maar ik vind de sfeer die het oproept verbluffend. Ongemerkt ben je minuten aan het luisteren naar iets wat slechts minimaal verandert, maar wat wel een enorme spanningsboog heeft.
Heeft die juffrouw ruzie gehad met dat orgel?Zita schreef:Gave muziek, maar ik werd er wel een beetje hyper van. Misschien moet je met je ogen dicht zitten, focussen op de muziek en niet ondertussen allemaal andere dingen doen. Maar ja, dat moet eigenlijk altijd bij goede muziek.Jongere schreef:Fantastisch ja! Ik kan daar wel van genieten.RacecaR schreef:Een concert van Iveta Apkalna (met beeld). Het begint met een minimal music compositie. Daar moet je van houden, maar ik vind de sfeer die het oproept verbluffend. Ongemerkt ben je minuten aan het luisteren naar iets wat slechts minimaal verandert, maar wat wel een enorme spanningsboog heeft.
Die juffrouw was zwanger op dat moment, misschien speelt dat een rol?refo schreef:Heeft die juffrouw ruzie gehad met dat orgel?

~~Soli Deo Gloria~~
[youtube]IQptBNXOGkQ[/youtube]
Jan Wisse op de beiaard in Mechelen
http://www.youtube.com/watch?v=Tp25midW ... r_embedded
hee, ik wist niet dat Jan ook beiaard speelde. Leuk!RacecaR schreef:Jan Wisse op de beiaard in Mechelen
~~Soli Deo Gloria~~
Turn back, O man
Gustav Holst 1874-1934
Trinity College Choir, Cambridge - Richard Marlow
Erg mooie psalmzetting.
Gustav Holst 1874-1934
Erg mooie psalmzetting.
op de melodie die wij kennen als Psalm 124Zita schreef:Turn back, O man
Gustav Holst 1874-1934
Erg mooie psalmzetting.
http://www2.cpdl.org/wiki/images/sheet/hols-tur.pdf
~~Soli Deo Gloria~~
- J.C. Philpot
[youtube]dPUeAXnqj-A[/youtube]
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield