Pas op dat we uitkomen in het onmogelijke geestelijke dilemma en we al het ware onszelf tijdens het lezen of horen van Gods Woord af moeten vragen: "Spreekt God, of spreekt de duivel?" Ik denk niet dat we zo de duivel ruimte mogen geven! Bovenstaande uitspraak vind ik gevaarlijk!jvdg schreef:Tevens wil ik zeggen dat satan Gods kinderen aanvalt met het stellen dat alles wat je hebt mogen ondervinden uit een witgepleisterd graf voortkomt, en dat je zelf een farizeër bent.
De duivel spreekt nooit hele waarheden maar verdraait of verzwijgt zodat er leugens uitkomen. Als we door Huisman aangehaalde teksten compleet nemen en in hun verband laten staan, dan zijn ze zeer zeker tot waarschuwing voor een ieder die een soortgelijke taak heeft als de farizeeër destijds. Gods Woord is niet afhankelijk van ons verstaan maar altijd vast en onverbroken. De waarheid is niet afhankelijk van onze ervaring. Wel moeten we ervaren dat Gods Woord waar is. Maar nooit een inwendige vraag opwerpen wie er nu tot onze ziel spreekt als Gods Woord tot ons komt.