Hierboven!Mister schreef:Lees die hieronder genoemde brochure van de 2 CGK-predikanten dan nog maar eens aandachtig door!Hansie schreef:Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
Ze zullen zeker niet 100% voldoen aan alles.
Zou het mogelijk zijn, dat hier op aarde nooit iets volmaakt en compleet mag zijn.
De doorn in Paulus' vlees was tenslotte ook een gegeven, wat niet weggenomen werd, maar God's genade is genoeg en het is beter voor de mens als hij niet roemt in zichzelf, laten we dus bescheiden blijven en niet oordelen.
Stichting Heartcry
Re: Stichting Heartcry
Dat ligt aan je instellingen van het forum.Cantate schreef:Hierboven!Mister schreef:Lees die hieronder genoemde brochure van de 2 CGK-predikanten dan nog maar eens aandachtig door!Hansie schreef:Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
Zou het mogelijk zijn, dat hier op aarde nooit iets volmaakt en compleet mag zijn.
De doorn in Paulus' vlees was tenslotte ook een gegeven, wat niet weggenomen werd, maar God's genade is genoeg en het is beter voor de mens als hij niet roemt in zichzelf, laten we dus bescheiden blijven en niet oordelen.

In ieder geval: http://restyle.jbgg.wiscentral.com/Medi ... artCry.pdf
Heb me er een stukje doorheen geworsteld, maar ik vind het niet echt een objectief stuk, ook al hebben ze dat wel geprobeerd te schrijven. Het is nogal eenzijdig. In de tijd van jeugdkerken / jeugddiensten werden er ook allerlei stukken voor en tegen geschreven, zo ook nu en veel is niet objectief. Ik heb toen gemerkt dat God rijk werkt door initiatieven die sommige predikanten argwanend bekijken. Daarom ben ik heel voorzichtig met er over oordelen. En ik hoop dat iedereen dat is en niet met veroordelingen als "evangelisch" (voor zover dat een oordeel is) en "arminaans" strooit. Wat ik op de site heb gelezen heeft niets met arminanisme te maken... Die stickers worden ook veel te makkelijk geplakt op mensen die oprecht met hun hart zoeken naar Hem en Zijn wil.... en groei in geloof. Ik ben bang dat de houding soms te veel is: Zoals het is is het goed, wil je verdieping enzo, dan moet je gewoon naar de kerk komen. Al het andere is concurrentie en dus gevaarlijk. Zo moeten we niet met dit soort dingen omgaan.Mister schreef:Lees die hieronder genoemde brochure van de 2 CGK-predikanten dan nog maar eens aandachtig door!Hansie schreef:Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dan zou ik toch nog maar eens goed die brochure doorworstelen. Dat is namelijk helemaal niet wat heren predikanten (willen) zeggen. Ze gaan eerlijk om met HC en benoemen ook de mogelijk tekorten van de gevestigde kerken.Marnix schreef:Heb me er een stukje doorheen geworsteld, maar ik vind het niet echt een objectief stuk, ook al hebben ze dat wel geprobeerd te schrijven. Het is nogal eenzijdig. In de tijd van jeugdkerken / jeugddiensten werden er ook allerlei stukken voor en tegen geschreven, zo ook nu en veel is niet objectief. Ik heb toen gemerkt dat God rijk werkt door initiatieven die sommige predikanten argwanend bekijken. Daarom ben ik heel voorzichtig met er over oordelen. En ik hoop dat iedereen dat is en niet met veroordelingen als "evangelisch" (voor zover dat een oordeel is) en "arminaans" strooit. Wat ik op de site heb gelezen heeft niets met arminanisme te maken... Die stickers worden ook veel te makkelijk geplakt op mensen die oprecht met hun hart zoeken naar Hem en Zijn wil.... en groei in geloof. Ik ben bang dat de houding soms te veel is: Zoals het is is het goed, wil je verdieping enzo, dan moet je gewoon naar de kerk komen. Al het andere is concurrentie en dus gevaarlijk. Zo moeten we niet met dit soort dingen omgaan.Mister schreef:Lees die hieronder genoemde brochure van de 2 CGK-predikanten dan nog maar eens aandachtig door!Hansie schreef:Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
- J.C. Philpot
Ik kom hier een aantal keren de term "arminiaans" tegen.
Als dit op ds Maritz slaat vind ik zeer onterecht, want ds. Maritz is een gereformeerde dominee die de 3 formulieren van enigheid onderschrijft. Dat hij de zaken wat anders uitdrukt en de menselijke verantwoordelijk wellicht meer benadrukt dan dat wij doen, doet hier niets vanaf.
Als dit op ds Maritz slaat vind ik zeer onterecht, want ds. Maritz is een gereformeerde dominee die de 3 formulieren van enigheid onderschrijft. Dat hij de zaken wat anders uitdrukt en de menselijke verantwoordelijk wellicht meer benadrukt dan dat wij doen, doet hier niets vanaf.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Vergeet het visiedocument van heartcry dan ook niet door te lezen;Mister schreef: Dan zou ik toch nog maar eens goed die brochure doorworstelen. Dat is namelijk helemaal niet wat heren predikanten (willen) zeggen. Ze gaan eerlijk om met HC en benoemen ook de mogelijk tekorten van de gevestigde kerken.
http://heartcry.nl/visiedocument
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gisteren, dinsdag 19 juli, stond er onder de rubriek 'Lezers schrijven' in het RD een m.i. voortreffelijk ingezonden stuk, waarboven Heart Cry stond. Die persoon sloeg de spijkers op de kop. Vroeger zei men al dat het de duivel om het even is of hij iemand van het ware geloof afhoudt d.m.v. wereldse zaken of d.m.v. godsdienstige zaken. Ten diepste gaat Heart Cry er vanuit dat er enig vermogen in de zondige mens is om zelf voor het geloof te kiezen. Dat is het remonstrantse karakter ten voeten uit. Een zelf gekozen of zelf ontworpen geloof is nooit hetzelfde als een geloof, gewerkt door God Zelf. De Heere werkt dat geloof en er komt geen nagelschrapsel van welke mens dan ook aan te pas.
Ik zou maar erg voorzichtig zijn met het gebruiken van de naam van de duivel met betrekking tot zaken als HeartCry. Het zou maar zó kunnen dat God door de 'arminiaanse' boodschap van HeartCry toch werken wil. En wie zijn wij dan om over duivelswerk te spreken. Dat wordt in onze kringen veel te gemakkelijk gedaan.claus schreef:Gisteren, dinsdag 19 juli, stond er onder de rubriek 'Lezers schrijven' in het RD een m.i. voortreffelijk ingezonden stuk, waarboven Heart Cry stond. Die persoon sloeg de spijkers op de kop. Vroeger zei men al dat het de duivel om het even is of hij iemand van het ware geloof afhoudt d.m.v. wereldse zaken of d.m.v. godsdienstige zaken. Ten diepste gaat Heart Cry er vanuit dat er enig vermogen in de zondige mens is om zelf voor het geloof te kiezen. Dat is het remonstrantse karakter ten voeten uit. Een zelf gekozen of zelf ontworpen geloof is nooit hetzelfde als een geloof, gewerkt door God Zelf. De Heere werkt dat geloof en er komt geen nagelschrapsel van welke mens dan ook aan te pas.
De prediking die ik bijna elke zondag hoor, zou men dan ook beslist "Arminiaans" vinden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Volgens mij sloeg die persoon de plank volledig mis want wat ik bij HeartCry lees is juist dat de mens uit zichzelf geen vermogen heeft om ook maar iets bij te dragen aan zijn zaligheid, maar dat God dat moet werken.
Tegelijkertijd wijst men de mensen op dat wat de Bijbel ook doet: De oproep tot geloof en bekering. Die gezonde balans wordt door sommigen uitgelegd als arminiaans, maar is volop Bijbels en houdt niet in dat de mens iets aan zijn zaligheid kan bijdragen. Wel dat we onze zaligheid moeten werken met vreze en beven, want het is God die dit in u werkt. Maar helaas wordt die Bijbelse waarheid door mensen al snel verdraaid tot "remonstrants" wat gewoon een vorm van zwartmaker is... De Bijbel kent deze oproepen overal maar als je die als HeartCry overneemt wordt het door mensen die dit als bedreiging zien opeens verdacht gemaakt.
Tegelijkertijd wijst men de mensen op dat wat de Bijbel ook doet: De oproep tot geloof en bekering. Die gezonde balans wordt door sommigen uitgelegd als arminiaans, maar is volop Bijbels en houdt niet in dat de mens iets aan zijn zaligheid kan bijdragen. Wel dat we onze zaligheid moeten werken met vreze en beven, want het is God die dit in u werkt. Maar helaas wordt die Bijbelse waarheid door mensen al snel verdraaid tot "remonstrants" wat gewoon een vorm van zwartmaker is... De Bijbel kent deze oproepen overal maar als je die als HeartCry overneemt wordt het door mensen die dit als bedreiging zien opeens verdacht gemaakt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix, probleem is niet dat men oproept tot geloof en bekering, maar dat men de luisteraar als het ware een 'methode' aan de hand doet: als je nu zo en zo doet, dan... en je hoeft er niet een speciale ervaring bij te hebben.Marnix schreef:Volgens mij sloeg die persoon de plank volledig mis want wat ik bij HeartCry lees is juist dat de mens uit zichzelf geen vermogen heeft om ook maar iets bij te dragen aan zijn zaligheid, maar dat God dat moet werken.
Dan schiet je door in je boodschap. Dan dreig je inderdaad een geloof te promoten dat geen gegeven geloof meer is, maar een geloof dat we zelf kunnen oproepen.
Hoe lang moeten we hier nog over doordiscussieren
om toch eens voorgoed vast te kunnen stellen dat HCr echt zuiver is...
We zoeken door...
Hoe lang nog? Zijn we blijkbaar nog niet helemáál gerust...
Althans een deel...
En toch doorgaan... Hoe lang?
Totdat het gelsacht, dat Jozef nog gekend heeft helemaal is uitgestorven?
Dat zijn maar zwartkijkers die alles beter denken te weten.
Soms vrees ik, dat die er nog van over zijn, thans velen tot een last,
een sta-in-de-weg zijn.
We zoeken door...
Hoe lang nog? Zijn we blijkbaar nog niet helemáál gerust...
Althans een deel...
En toch doorgaan... Hoe lang?
Totdat het gelsacht, dat Jozef nog gekend heeft helemaal is uitgestorven?
Dat zijn maar zwartkijkers die alles beter denken te weten.
Soms vrees ik, dat die er nog van over zijn, thans velen tot een last,
een sta-in-de-weg zijn.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:Hoe lang moeten we hier nog over doordiscussieren

Er zijn er... die het niet zien, en zijn er ook die het niet willen zien...Afgewezen schreef:-DIA- schreef:Hoe lang moeten we hier nog over doordiscussieren
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ja, en er zijn er die ménen het te zien...-DIA- schreef:Er zijn er... die het niet zien, en zijn er ook die het niet willen zien...Afgewezen schreef:-DIA- schreef:Hoe lang moeten we hier nog over doordiscussieren
~~Soli Deo Gloria~~