Jamie heeft volgens mij ADHDZita schreef:Ik heb nog nooit echt Jamie gekookt. Ik heb wel wat recepten van hem bekeken, maar ik word een beetje nerveus van zijn onnauwkeurige maataanduidingen. Maar ik moet het echt nog es gaan proberen.Mara schreef:Ben jij een fan van Jamie Oliver Zita ?
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Schemerlichtje
Gisteren maar patat, vandaag weer gezond 'groente'
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Een quiche, denk ik. Broccoli, uitje, champignons, kip, kookroom, geraspte kaas, eieren. Er lag nog bladerdeeg voor quiche. En even kijken welke kruiden er nog zijn die er een beetje lekker bij smaken. En sla erbij.
Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
Is dit Zita-logica?Zita schreef:Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
Wat is er onlogisch aan? Ma krijgt een vriendin op de koffie en behoeft iets bij die koffie. Dat mag ik produceren. We hebben aardbeien, en daar vind ik citroencake het lekkerst bij. Het past moeizaam in mijn planning, vandaar de griebels.Ander schreef:Is dit Zita-logica?Zita schreef:Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
haha, ik begrijp het. Ik zou dit een logische zin vinden: Citroencake denk ik, want ik heb citroenen in huis.Maar bakse!Zita schreef:Wat is er onlogisch aan? Ma krijgt een vriendin op de koffie en behoeft iets bij die koffie. Dat mag ik produceren. We hebben aardbeien, en daar vind ik citroencake het lekkerst bij. Het past moeizaam in mijn planning, vandaar de griebels.Ander schreef:Is dit Zita-logica?Zita schreef:Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
Ander schreef:haha, ik begrijp het. Ik zou dit een logische zin vinden: Citroencake denk ik, want ik heb citroenen in huis.Maar bakse!Zita schreef:Wat is er onlogisch aan? Ma krijgt een vriendin op de koffie en behoeft iets bij die koffie. Dat mag ik produceren. We hebben aardbeien, en daar vind ik citroencake het lekkerst bij. Het past moeizaam in mijn planning, vandaar de griebels.Ander schreef:Is dit Zita-logica?Zita schreef:Griebels, ik moet ook nog even een cake bakken. Citroencake, denk ik, want ik heb aardbeien in huis.
Aardappelen
Groenten (welke weet ik nog niet)
Kaasschelp
Groenten (welke weet ik nog niet)
Kaasschelp
Stamppot sla en een kipfilétje 
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- MarthaMartha
ovenschotel met van alles: aardappelen, prei, champignons, spekjes, ui, sausje
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik kreeg net een telefoontje van mijn man: demo loopt uitMarthaMartha schreef:ovenschotel met van alles: aardappelen, prei, champignons, spekjes, ui, sausje
Eet waarschijnlijk niet thuis.
Hij weet niet wat hij mist (of wel) een mootje kabeljauwfilet uit de oven, in folie gesmoord.
Met jonge worteltjes in boter en suiker gegaard
Nieuwe aardappeltjes
en een sausje erbij
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
Mara schreef:Ik kreeg net een telefoontje van mijn man: demo loopt uitMarthaMartha schreef:ovenschotel met van alles: aardappelen, prei, champignons, spekjes, ui, sausje![]()
Eet waarschijnlijk niet thuis.
Hij weet niet wat hij mist (of wel) een mootje kabeljauwfilet uit de oven, in folie gesmoord.
Met jonge worteltjes in boter en suiker gegaard
Nieuwe aardappeltjes
en een sausje erbij
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mwah, en de kinderen hebben al een patatje op tussen de middag. Ik een broodje gezond. Voor degenen, die nog geen vakantie vieren hier: spinazie, aardappelbolletjes uit de oven en een hamburger.
Eet smakelijk iedereen!
Eet smakelijk iedereen!
Nasi met extra toegevoegd een ajumba peper. Als je van scherp houdt is dat zeker een aanrader.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Geeen idee, wij hebben een diner (bruiloft).