Hendrikus schreef:-Jouw opmerking op het forum was me niet ontgaan.-DIA- schreef:Je had het kunnen horen... Ik kan natuurlijk niet het hele verband meer uitleggen, en de juiste bewoordingen nog veel minder, maar hij viel het commentaar bij van het RD. Dat wil zeggen dat je buiten de kerk je woorden moet aanpassen, willen ze nog 'verstaan' (begrijpen) waar je het over hebt... Niet omdat de taal op zich onbegrijpelijk zou zijn, maar 'men' kent over het algemeen niet meer de geschiedenis van de toren van Siloam... En nog minder lijkt men te begrijpen wat ermee bedoeld werd... gezien de reacties. Juist het tegenovergestelde, wat de schrijver bedoelde ging men zelfs geloven: Christenen zouden denken in de trant van "Net goed, voor die goddeloze voetballers", en "Het is vast een straf van God voor die mensen". Ziedaar wat de onkunde, gemengd met vijandschap teweeg kan brengen.Hendrikus schreef:zozo, en toen?-DIA- schreef: Ds. van D. haalde gisteren in de preek ook nog even aan...
TOTAAL HET TEGENDEEL van wat werd bedoeld. Was het commentaar dan zo moeilijk? Voor dat het RD dit commentaar schreef merkte ik op dit forum precies hetzelfde op, wie er zin in heeft zoeke het maar op.
-Je had gelijk.
-Ik zie niet in wat het voor toegevoegde waarde heeft wanneer op het forum wordt vermeld dat ds. Van D. het gisteren in de preek ook nog even aanhaalde. Stel je voor dat alle forummers zouden gaan vermelden dat hun dominee dit of dat gisteren ook nog even aanhaalde: dat zou me een forumvervuiling geven....
-Ik had het niet kunnen horen, want ik had taken te vervullen op de plek waar de Heere mij gesteld heeft. En dat is niet onder het gehoor van ds. Van D.
Sorry, dat is ook waar ja... jou berichtjes zijn wel het pit en het merg van dit forum....

En dat laatste punt zal ik niet op reageren, maar wil je wel aanraden om tussen God en je ziel nauw, ja zeer nauw te onderzoeken of je daar echt van Godswege moet zijn.