
Stichting Heartcry
Re: Stichting Heartcry
Dat zegt hij niet. Het zegt niet dat je dan niet onder gezond Bijbels onderwijs zit maar dat als je daar onder zit, het niet normaal is dat je blijft twijfelen. Hij zegt niet: Als het onderwijs gezond / bijbels is blijf je per definitie niet twijfelen. Ook goed lezen dus, beste vriend 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Stichting Heartcry
Vestigt op prinsen geen betrouwen.Erasmiaan schreef:Deze prinses zat dan zeker ook niet onder gezond Bijbels onderwijs:Gian schreef:Ik geloof ook dat ieder kind van God twijfel gekend heeft. Wel met nadruk op de verleden tijd. Onder gezond bijbels onderwijs is het niet normaal als je blijft twijfelen.
http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... e_1_575903Refdag.nl schreef:In die brieven mag de van oorsprong Duitse prinses getuigen van het werk van Gods genade in haar ziel. Hoewel ze aan Van Alphen ook schrijft dat ze zo dikwijls bestreden werd met de vraag of haar werk wel waarheid was. Aan Themmen schrijft ze dat ze zich de weldaad van Gods genade niet durft toe te eigenen vanwege haar zondige hart en haar slechts kleine voortgang op de weg der heiligmaking. Themmen komt regelmatig preken voor de prinses en haar hofhouding.
Wij moeten alleen naar Jezus kijken, zoals de israelieten naar de verheven staf moesten kijken.
Hij is onze Koning.
Een ieder beproeve zichzelf, neem Hem nu eens als leidraad, ipv allerlei andere mensen.
Re: Stichting Heartcry
Nogmaals ik reageerde voornamelijk op deze quote, die ik inderdaad gevaarlijk vind;
En ja, je kunt doorslaan door twijfel te ontkennen of te overschreeuwen, door het emotioneel opdringen van geloof en een keuze (en ik weet niet of dat bij Heartcry gebeurt, ik denk dat men er wel voor moet oppassen). De angst hiervoor mag echter niet doorslaan in een wantrouwen van de betrouwbaarheid van Gods belofte en een beperking van de overvloed van Zijn genade.
Ik denk dat de angst er kan zijn en is, maar deze angst is er als men van God wegkijkt en het is een twijfel aan Gods genade en belofte. Dit is niet de toestand van het echte volk op het moment als het zich als het echte volk gedraagt.Het echte volk?
Ze zijn zo bang bij de dubbelhartige of schijn vrome te horen.
Ben ik het Heere? Laten we tot ons zelf inkeren!!!
Er wordt wat verwond met het mes van de schijn, van de vroomheid!
Heeft u zich zelf al leren kennen als een dubbelhartige?
Praat uw mond vroom, gaat uw hart op een andere toer?
En ja, je kunt doorslaan door twijfel te ontkennen of te overschreeuwen, door het emotioneel opdringen van geloof en een keuze (en ik weet niet of dat bij Heartcry gebeurt, ik denk dat men er wel voor moet oppassen). De angst hiervoor mag echter niet doorslaan in een wantrouwen van de betrouwbaarheid van Gods belofte en een beperking van de overvloed van Zijn genade.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: Stichting Heartcry
Dit tekent precies het probleem in onze kringen. De wettische heiligmaking, ofwel de heiligmaking van het vlees. Dat is een hopeloze weg van vallen en opstaan zonder ooit verder te groeien. Aan het vlees valt niets op te knappen, en daarom komen mensen zo in het nauw, en twijfelen ze of het werk wel echt van God is. Alleen men rekent verkeerd. Het oude blijft zoals het is, men dient vanuit het nieuwe te leven, en dat is een leven zonder de eis van de wet 1Tim.1vs9 , maar een leven door de Geest. We dienen het oude af te leggen, en in een nieuw leven te wandelen. Dat is christelijke vrijheid!Erasmiaan schreef:Deze prinses zat dan zeker ook niet onder gezond Bijbels onderwijs:Gian schreef:Ik geloof ook dat ieder kind van God twijfel gekend heeft. Wel met nadruk op de verleden tijd. Onder gezond bijbels onderwijs is het niet normaal als je blijft twijfelen.
http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... e_1_575903Refdag.nl schreef:In die brieven mag de van oorsprong Duitse prinses getuigen van het werk van Gods genade in haar ziel. Hoewel ze aan Van Alphen ook schrijft dat ze zo dikwijls bestreden werd met de vraag of haar werk wel waarheid was. Aan Themmen schrijft ze dat ze zich de weldaad van Gods genade niet durft toe te eigenen vanwege haar zondige hart en haar slechts kleine voortgang op de weg der heiligmaking. Themmen komt regelmatig preken voor de prinses en haar hofhouding.
Dan raak je ook niet zomaar in vertwijfeling, omdat je weet dat het vlees nooit beter zal worden. Wij dienen te beseffen dat God alleen het nieuwe ziet, en dat we daarom voor God zonder vlek of rimpel in Christus zijn. Het vlees dienen we in dienst van het nieuwe te stellen als werktuigen tot goede werken. En als dat niet lukt is er altijd een weg terug van zelfveroordeling, belijdenis en reiniging 1Joh.1vs9.
zegt de Bijbel ook dat de wet er niet is voor de wedergeboren mens 1Tim1vs9. Die mens moet vanuit zijn nieuwe positie leven. Een leven door de Geest geleid, en het oude moeten we negeren.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Stichting Heartcry
Ik denk niet dat dit het probleem is in onze kringen. Want ik ben het eigenlijk wel met je eens wat je hier schrijft over de heiligmaking. Christus is onze heiligmaking!Gian schreef:Dit tekent precies het probleem in onze kringen. De wettische heiligmaking, ofwel de heiligmaking van het vlees. Dat is een hopeloze weg van vallen en opstaan zonder ooit verder te groeien. Aan het vlees valt niets op te knappen, en daarom komen mensen zo in het nauw, en twijfelen ze of het werk wel echt van God is. Alleen men rekent verkeerd. Het oude blijft zoals het is, men dient vanuit het nieuwe te leven, en dat is een leven zonder de eis van de wet 1Tim.1vs9 , maar een leven door de Geest. We dienen het oude af te leggen, en in een nieuw leven te wandelen. Dat is christelijke vrijheid!Erasmiaan schreef:Deze prinses zat dan zeker ook niet onder gezond Bijbels onderwijs:Gian schreef:Ik geloof ook dat ieder kind van God twijfel gekend heeft. Wel met nadruk op de verleden tijd. Onder gezond bijbels onderwijs is het niet normaal als je blijft twijfelen.
http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... e_1_575903Refdag.nl schreef:In die brieven mag de van oorsprong Duitse prinses getuigen van het werk van Gods genade in haar ziel. Hoewel ze aan Van Alphen ook schrijft dat ze zo dikwijls bestreden werd met de vraag of haar werk wel waarheid was. Aan Themmen schrijft ze dat ze zich de weldaad van Gods genade niet durft toe te eigenen vanwege haar zondige hart en haar slechts kleine voortgang op de weg der heiligmaking. Themmen komt regelmatig preken voor de prinses en haar hofhouding.
Dan raak je ook niet zomaar in vertwijfeling, omdat je weet dat het vlees nooit beter zal worden. Wij dienen te beseffen dat God alleen het nieuwe ziet, en dat we daarom voor God zonder vlek of rimpel in Christus zijn. Het vlees dienen we in dienst van het nieuwe te stellen als werktuigen tot goede werken. En als dat niet lukt is er altijd een weg terug van zelfveroordeling, belijdenis en reiniging 1Joh.1vs9.
zegt de Bijbel ook dat de wet er niet is voor de wedergeboren mens 1Tim1vs9. Die mens moet vanuit zijn nieuwe positie leven. Een leven door de Geest geleid, en het oude moeten we negeren.
Re: Stichting Heartcry
Stichting Heartcry is, hoe je het ook wendt of keert, puur en onvervalst remonstrants!
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
Re: Stichting Heartcry
kun je een link geven van deze brochure?claus schreef:Stichting Heartcry is, hoe je het ook wendt of keert, puur en onvervalst remonstrants!
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
En geldt dit dan voor heartcy of/ en ook voor jij daar?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Stichting Heartcry
henriët schreef:kun je een link geven van deze brochure?claus schreef:Stichting Heartcry is, hoe je het ook wendt of keert, puur en onvervalst remonstrants!
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
En geldt dit dan voor heartcy of/ en ook voor jij daar?
http://restyle.jbgg.wiscentral.com/Medi ... artCry.pdf
Re: Stichting Heartcry
ah dank, heb ik weer leesvoer:)Wilhelm schreef:henriët schreef:kun je een link geven van deze brochure?claus schreef:Stichting Heartcry is, hoe je het ook wendt of keert, puur en onvervalst remonstrants!
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
En geldt dit dan voor heartcy of/ en ook voor jij daar?
http://restyle.jbgg.wiscentral.com/Medi ... artCry.pdf
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Stichting Heartcry
Had het al eens eerder gelezen. Gedegen stuk.Wilhelm schreef:henriët schreef:kun je een link geven van deze brochure?claus schreef:Stichting Heartcry is, hoe je het ook wendt of keert, puur en onvervalst remonstrants!
Lees de prima brochure van drs. C. P. de Boer (CGK-predikant te Urk) en dr. A. Huijgen (CGK-predikant te Genemuiden en parttime docent aan de Theol. Universiteit te Apeldoorn) hierover.
En geldt dit dan voor heartcy of/ en ook voor jij daar?
http://restyle.jbgg.wiscentral.com/Medi ... artCry.pdf
Re: Stichting Heartcry
Een aantal postings (en de reacties daarop) zijn hier verwijderd in verband met verdediging van arminiaans gedachtegoed, zonder inhoudelijke beargumentatie.
Re: Stichting Heartcry
Het is: arminiaans gedachtegoed.eilander schreef:Een aantal postings (en de reacties daarop) zijn hier verwijderd in verband met verdediging van arminiaans gedachtegoed, zonder inhoudelijke beargumentatie.
Ik ben nu eenmaal corrector.
Re: Stichting Heartcry
Na deze goede gedachte dacht het mij goed om mijn gedachten nu goed te verwoorden.Cantate schreef:Het is: arminiaans gedachtegoed.eilander schreef:Een aantal postings (en de reacties daarop) zijn hier verwijderd in verband met verdediging van arminiaans gedachtegoed, zonder inhoudelijke beargumentatie.
Ik ben nu eenmaal corrector.
bedankt voor de tip!
Re: Stichting Heartcry
Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
Ze zullen zeker niet 100% voldoen aan alles.
Zou het mogelijk zijn, dat hier op aarde nooit iets volmaakt en compleet mag zijn.
De doorn in Paulus' vlees was tenslotte ook een gegeven, wat niet weggenomen werd, maar God's genade is genoeg en het is beter voor de mens als hij niet roemt in zichzelf, laten we dus bescheiden blijven en niet oordelen.
Ze zullen zeker niet 100% voldoen aan alles.
Zou het mogelijk zijn, dat hier op aarde nooit iets volmaakt en compleet mag zijn.
De doorn in Paulus' vlees was tenslotte ook een gegeven, wat niet weggenomen werd, maar God's genade is genoeg en het is beter voor de mens als hij niet roemt in zichzelf, laten we dus bescheiden blijven en niet oordelen.
Re: Stichting Heartcry
Lees die hieronder genoemde brochure van de 2 CGK-predikanten dan nog maar eens aandachtig door!Hansie schreef:Ik kan niets onbijbels ontdekken aan Heartcry.
Ze zullen zeker niet 100% voldoen aan alles.
Zou het mogelijk zijn, dat hier op aarde nooit iets volmaakt en compleet mag zijn.
De doorn in Paulus' vlees was tenslotte ook een gegeven, wat niet weggenomen werd, maar God's genade is genoeg en het is beter voor de mens als hij niet roemt in zichzelf, laten we dus bescheiden blijven en niet oordelen.