Zita schreef:Mara schreef:Zita schreef:Help! Ik geloof dat ik echt huishoudelijk ga worden.
Hoe kook je bessensap? Ik kan wel tig recepten vinden van dingen die lekker zijn met bessensap, maar niet hoe je van bes naar sap komt. Gewoon koken? Hoe lang? Iets erdoor? Binden? Suiker?
Heb je een flesje van Flipje ?

Wat erg lekker is is Haagse bluf, dus met stijfgeklopt eiwit. Of Deense vla. Heel makkelijk te vinden op een (ouderwetse) kook rubriek of kookboek.
Haagse Bluf eten wij niet, sinds er een gezin uit de kerk voltallig door in het ziekenhuis heeft gelegen. Oma had voor het gemak de Haagse Bluf vast een dag vantevoren gemaakt. Tja, dat is niet zo handig met rauwe eieren.

Dat is link ja, maar dat kun je met bavaroise ook hebben. Maar ook met een salade o.i.d.
Ik was deze week bij mijn oom, die nog zelf kookt, hij braadt een hele pan vlees, warmt die elke dag op en heeft zo een hele week vlees. Hij zet hem nimmer in de koelkast, want vlees onder het vet bederft niet, volgens hem. Als hij een bloemkool klaarmaakt, doet hij daar 3 dagen van. Ook gewoon steeds opwarmen, niet koelzetten. Wij hadden al 10 x voedselvergiftiging gehad, hij niet. Volgens mij is hij resistent.
Ik had vorige week haringen voor hem meegenomen. Hij pakte ze uit, wilde er al eentje nemen (bij de koffie

) maar liet hem per ongeluk in de gootsteen glijden. O maakt niks uit, zei hij, en liet hem zo naar binnen glijden
Hij is er toch bijna 100 mee geworden intussen