De dames bliefden pannenkoek met witte chocoladepasta. En het andere helftje met stroop, alstublieft. En er was nog een nasi-kliek. Morgen gaan we voor de spaghetti.Neeltje Jans schreef:hm... zonder die kaas wel denk ik, is toch vrij mild? En bij peuters kan je meestal nog wel wat naar binnen schuiven, daarna...Zita schreef:Ik zit te denken aan iets van spaghetti met pesto, ham, courgette, roomkaas. Daarbij gebakken oesterzwammen. En er ligt nog wat parmezaanse kaas. Het kan ook dat ik de courgette vervang door spinazie of rucola.Lassie schreef:Tomdatensaus, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Vanavond ik heb nog geen flauw idee. Iemand een tip? (wij hebben GEEN oven dus geen ovenrecepten).
Oei, mijn nichtjes komen eten, en ik weet niet of dit nou echt peuterproof is. We zien wel.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Nee, geen familie maar ik voel bij een groot aantal wel een verwantschap als broeder en zuster.Neeltje Jans schreef:eeeh... zijn jullie allemaal familie van elkaar hier op het forum??
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Dat voel ik ook zo........Lourens schreef:Nee, geen familie maar ik voel bij een groot aantal wel een verwantschap als broeder en zuster.Neeltje Jans schreef:eeeh... zijn jullie allemaal familie van elkaar hier op het forum??
Wij aten broodjes bapou en allebei twee krokante kipsnitzel.
In het weekend doen we makkelijk eten, door de week wordt ingewikkelder eten voor ons tegen kostprijs gekookt, daar ik zo klein ben dat ik niet op een stoel eten kan koken op het gasfornuis omdat ik niet meer langer dan 5 minuten kan staan!
Doe ik het wel, dan staat mijn rug en bovenbenen op breken, tenminste zo voelt het.

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- JolandaOudshoorn
Lourens schreef:Nee, geen familie maar ik voel bij een groot aantal wel een verwantschap als broeder en zuster.Neeltje Jans schreef:eeeh... zijn jullie allemaal familie van elkaar hier op het forum??

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Het gaat hier een soepmaaltijd worden vanavond.
Ik hoop dat het een lekkere pan groentensoep wordt, hoewel ik ook wel weer eens zin heb in een pan bruine bonensoep. Maar ik denk niet dat ik dat hoef te verwachten.
Ik hoop dat het een lekkere pan groentensoep wordt, hoewel ik ook wel weer eens zin heb in een pan bruine bonensoep. Maar ik denk niet dat ik dat hoef te verwachten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Aha ik eet waar ik kan aanschuiven....

- JolandaOudshoorn
Ben bang dat het weer iets met courgette wordt 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mijn zoon kwam net terug van een schoonmaakklus van een visbakwagen ................ met een paar zakken kibbeling.
Heerlijk zo'n lunchhap.
Heerlijk zo'n lunchhap.
Maak je toch ratatouille.JolandaOudshoorn schreef:Ben bang dat het weer iets met courgette wordt

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dat vind ik tevens een nadeel van een volkstuin, eigen teelt. Je komt het ene moment om in de kroppen sla, het volgende moment in de sperziebonen, in jouw geval nu courgettes. Die komen misschien straks je neus uit. Courgettesoep, gevuld, gestoofd, gebakken, ijs, maar TEveel en te vaak. Je zou het moeten kunnen vertragen of verspreiden.JolandaOudshoorn schreef:Ben bang dat het weer iets met courgette wordt

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Neeltje Jans
Wij haddden vroeger thuis een grote vriezer, dus we aten ook heel vaak uit de vriezer. Maar ja je kan niet alles invriezen.Mara schreef:Dat vind ik tevens een nadeel van een volkstuin, eigen teelt. Je komt het ene moment om in de kroppen sla, het volgende moment in de sperziebonen, in jouw geval nu courgettes. Die komen misschien straks je neus uit. Courgettesoep, gevuld, gestoofd, gebakken, ijs, maar TEveel en te vaak. Je zou het moeten kunnen vertragen of verspreiden.JolandaOudshoorn schreef:Ben bang dat het weer iets met courgette wordt
Neeltje Jans, moeder van 4
Vriezer is fijn voor "noodgevallen". Maar ik zou er niet aan moeten denken elke dag uit mn vriezer te moeten etenNeeltje Jans schreef:Wij haddden vroeger thuis een grote vriezer, dus we aten ook heel vaak uit de vriezer. Maar ja je kan niet alles invriezen.Mara schreef:Dat vind ik tevens een nadeel van een volkstuin, eigen teelt. Je komt het ene moment om in de kroppen sla, het volgende moment in de sperziebonen, in jouw geval nu courgettes. Die komen misschien straks je neus uit. Courgettesoep, gevuld, gestoofd, gebakken, ijs, maar TEveel en te vaak. Je zou het moeten kunnen vertragen of verspreiden.JolandaOudshoorn schreef:Ben bang dat het weer iets met courgette wordt

- Neeltje Jans
Nou dat was vroeger bij ons ook wel zo hoor. M'n moeder hield alles bij in een map, wanneer wat was ingevroren, en zo hield ze ook weer bij wat eruit ging. Nou hadden we wel een grote volkstuin, dus best ook wel gevarieerd met wat er vanaf kwam. Maar ingevroren andijvie is taai, tenminste in mijn herinnering. (de pakjes diepvriesandijvie uit de supermarkt waren dan ook een eye-opener voor me) Net als boontjes uit de vriezer trouwens.Mara schreef: Vriezer is fijn voor "noodgevallen". Maar ik zou er niet aan moeten denken elke dag uit mn vriezer te moeten etenDan bepaalt de inhoud van je vriezer wat je gaat eten. Ik houd juist van het meegaan met de seizoenen. Kan nu best snakken naar zuurkool of erwtensoep, maar geniet enorm van de de lekkere lichte zomergroentjes.
Sperziebonen vers, kort gekookt, smaken nu eenmaal anders dan ingevroren opgezet.
Neeltje Jans, moeder van 4
De snijbonen uit de vriezer aten we altijd met witte bonen in tomatensaus uit zo'n blikkie, om het nog een beetje op te leuken. Ik kwam bij het schoonmaken van de vriezer nog twee van die zakjes narigheid tegen. Vorig jaar geloof ik door zo'n hakselapparaat gewurmd. Binnenkort gaan we dat in het kader van nostalgie-food maar eens op tafel zetten.Neeltje Jans schreef:Nou dat was vroeger bij ons ook wel zo hoor. M'n moeder hield alles bij in een map, wanneer wat was ingevroren, en zo hield ze ook weer bij wat eruit ging. Nou hadden we wel een grote volkstuin, dus best ook wel gevarieerd met wat er vanaf kwam. Maar ingevroren andijvie is taai, tenminste in mijn herinnering. (de pakjes diepvriesandijvie uit de supermarkt waren dan ook een eye-opener voor me) Net als boontjes uit de vriezer trouwens.Mara schreef: Vriezer is fijn voor "noodgevallen". Maar ik zou er niet aan moeten denken elke dag uit mn vriezer te moeten etenDan bepaalt de inhoud van je vriezer wat je gaat eten. Ik houd juist van het meegaan met de seizoenen. Kan nu best snakken naar zuurkool of erwtensoep, maar geniet enorm van de de lekkere lichte zomergroentjes.
Sperziebonen vers, kort gekookt, smaken nu eenmaal anders dan ingevroren opgezet.
Een variatie van blote baby's in het grasZita schreef:De snijbonen uit de vriezer aten we altijd met witte bonen in tomatensaus uit zo'n blikkie, om het nog een beetje op te leuken. Ik kwam bij het schoonmaken van de vriezer nog twee van die zakjes narigheid tegen. Vorig jaar geloof ik door zo'n hakselapparaat gewurmd. Binnenkort gaan we dat in het kader van nostalgie-food maar eens op tafel zetten.Neeltje Jans schreef:Nou dat was vroeger bij ons ook wel zo hoor. M'n moeder hield alles bij in een map, wanneer wat was ingevroren, en zo hield ze ook weer bij wat eruit ging. Nou hadden we wel een grote volkstuin, dus best ook wel gevarieerd met wat er vanaf kwam. Maar ingevroren andijvie is taai, tenminste in mijn herinnering. (de pakjes diepvriesandijvie uit de supermarkt waren dan ook een eye-opener voor me) Net als boontjes uit de vriezer trouwens.Mara schreef: Vriezer is fijn voor "noodgevallen". Maar ik zou er niet aan moeten denken elke dag uit mn vriezer te moeten etenDan bepaalt de inhoud van je vriezer wat je gaat eten. Ik houd juist van het meegaan met de seizoenen. Kan nu best snakken naar zuurkool of erwtensoep, maar geniet enorm van de de lekkere lichte zomergroentjes.