Christelijke fora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Christelijke fora

Bericht door Sola Scriptura »

Heb een beetje onderzoek gedaan, jaren geleden ben ik van het e.o jongeren forum gegaan, omdat ze letterlijk heksen, athiesten en andere groepen die duidelijk tegen God en de Bijbel waren vrij spel gaven op het forum. Ik werd zelfs op mijn vingers getikt door de mods, dat ik niet zoveel met de Bijbel moest reageren en die mensen het recht hadden te zeggen wat ze schreven. Telefonisch contact had ook geen zin bleek, en ben ik er weg gegaan.
Zonder verder namen te noemen van andere fora, heb ik christelijke forums gegoogle'd en heb een de inhoud gelezen en heb me bij sommige aangemeld.
En ookal as het niet zo extreem als bij het jongere forum van de e.o destijds, was het opvallend hoeveel ruimte er werd gegeven aan de mensen die niet geloofden en in sommige gevallen duidelijk tegen het christelijk geloof waren. En wat me het meest raakte en verdriet deed was hoe de onfeilbaarheid van de Bijbel met voeten werd getreden. Als je zaken Bijbels wilde weerleggen werd je als 'lastig' ervaren. Live and let live, iedereen zijn eigen waarheid etc etc (postmodernisme ten top).
NU snap ik dat je dit kan en zal moeten verwachten bij seculiere fora, maar het is schokkend wat de gevolgen zijn van het loslaten van de onfeilbaarheid van de Schrift.

Dit forum, dat van de C.H.E en nog 1 andere (dat ik weet) zijn de enige fora over die nog met een groot respect voor de Bijbel discussieren en het als compas en maatstaaf voor leer en leven erkent.

Hebben jullie ervaring met andere christelijke fora en hoe is jullie ervaring?
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christelijke fora

Bericht door -DIA- »

Sola Scriptura schreef:Heb een beetje onderzoek gedaan, jaren geleden ben ik van het e.o jongeren forum gegaan, omdat ze letterlijk heksen, athiesten en andere groepen die duidelijk tegen God en de Bijbel waren vrij spel gaven op het forum. Ik werd zelfs op mijn vingers getikt door de mods, dat ik niet zoveel met de Bijbel moest reageren en die mensen het recht hadden te zeggen wat ze schreven. Telefonisch contact had ook geen zin bleek, en ben ik er weg gegaan.
Zonder verder namen te noemen van andere fora, heb ik christelijke forums gegoogle'd en heb een de inhoud gelezen en heb me bij sommige aangemeld.
En ookal as het niet zo extreem als bij het jongere forum van de e.o destijds, was het opvallend hoeveel ruimte er werd gegeven aan de mensen die niet geloofden en in sommige gevallen duidelijk tegen het christelijk geloof waren. En wat me het meest raakte en verdriet deed was hoe de onfeilbaarheid van de Bijbel met voeten werd getreden. Als je zaken Bijbels wilde weerleggen werd je als 'lastig' ervaren. Live and let live, iedereen zijn eigen waarheid etc etc (postmodernisme ten top).
NU snap ik dat je dit kan en zal moeten verwachten bij seculiere fora, maar het is schokkend wat de gevolgen zijn van het loslaten van de onfeilbaarheid van de Schrift.

Dit forum, dat van de C.H.E en nog 1 andere (dat ik weet) zijn de enige fora over die nog met een groot respect voor de Bijbel discussieren en het als compas en maatstaaf voor leer en leven erkent.

Hebben jullie ervaring met andere christelijke fora en hoe is jullie ervaring?
Nee.. weinig ervaring. Andere forums heb ik eigenlijk nooit bezocht, alleen oppervlakkig bekeken. En ik zal eerlijk zeggen dat dit forum knip, bezwaren ed via pb naar een der moderators toch het beste is wat voor handen is...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Christelijke fora

Bericht door boontje »

Nou, dit is wel een heel opmerkelijke knip.....

Maar wat vinden jullie dan van refoweb en gereformeerd gezind??
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Christelijke fora

Bericht door vlinder »

Ik weet niet of dit topic wel zinvol is.
Met één van de fora hebben we de wederzijdse afspraak om ons "zusterforum" niet zwart te maken.
Laten we dat dan ook niet doen. Steek de hand in eigen boezem:
Ben ik wel zo liefdevol in mijn posts? Wat doe ik eraan om mijns naasten goed gerucht voort te brengen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie