De crisis, hoe nu verder?

Joannah

Re: De crisis, hoe nu verder?

Bericht door Joannah »

Gian schreef:Er is weer een nieuwe analyse van Rienk Kramer;
http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/ni ... oorbij.xml
China heeft zijn adviezen al vast opgevolgd en Griekse staatsobligaties gekocht.
(Ook al een paar eilanden etc)
Straks is de hele wereld van CHina!
En dit is geen grapje..Afrika en de Caribean hebben ze ook al ontdekt....Waar blanken weggingen omdat ze kolonisten werden genoemd, neemt China het even makkelijk over.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gian

Bericht door Gian »

China doet niet meer dan de euro een beetje omhoog houden, net als dat ze al jaren met de dollar doen.
Dan kunnen ze eigen valuta mooi laag houden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -valt.html

Goede docu van de VPRO over de euro.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

http://collegerama.tudelft.nl/mediasite ... a4ebdeaf1d

Goede analyse van de crisis. De crisis die nooit meer opgelost zal worden.
Gian

Bericht door Gian »

Bijna 20% rente op griekse obligaties;
:bobo

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GGGB3YR:IND
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Bijna 20% rente op griekse obligaties;

Ik zou ze nog niet voor 30% willen hebben.
Gian

Bericht door Gian »

jvdg schreef:

Ik ben benieuwd of Griekenland zijn schulden gaat herstructureren, of beter gezegd wanneer, en vooral wat dit gaat veroorzaken.
Iedereen heeft het over een crisis die achter de rug is. Nu kan de reële economie voorspoedig gaan, als de valuta in waarde keldert heb je niet zoveel aan die goede economie.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
jvdg schreef:

Ik ben benieuwd of Griekenland zijn schulden gaat herstructureren, of beter gezegd wanneer, en vooral wat dit gaat veroorzaken.
Iedereen heeft het over een crisis die achter de rug is. Nu kan de reële economie voorspoedig gaan, als de valuta in waarde keldert heb je niet zoveel aan die goede economie.
Griekenland is niet in staat om zichzelf te herstructureren zolang de bevolking niet inziet dat het regeringsbeleid zich richting de westerse economieën moet bewegen.
Maar dat vergt een totale mentaliteitsverandering.
Men blijft nu zwaar leunen op de EU op een chantage-achtige wijze.
Immers kan de EU een faillisement van een lidstaat zich niet permitteren.
We zitten er te diep in.
We zullen dus moeten blijven uitlenen, danwel afstempelen, anders zijn de gevolgen niet te overzien.
Het zal ons niet gelukken zonder kleerscheuren deze rotte appel uit de mand te halen.

Wie volgt?
refo

Bericht door refo »

Die 20% gaat over het rendement wat je theoretisch op die leningen hebt als je ze aanschaft. Ze kosten maar de helft of zo van de nominale waarde. Behalve de rente die je jaarlijks krijgt lost die wel tegen 100% af. Als alles naar wens verloopt natuurlijk. En dat is de vraag.

Overigens: alle landen zijn failliet. Alleen is het ene land meer failliet dan het andere.
Griekenland is erg failliet. Daarom lenen de minder failliete landen extra geld en lenen dat aan Griekenland.
Daardoor is Griekenland iets minder failliet en de helpende landen iets meer.

Het land dat momenteel het meest failliet is is de USA.
Die lossen het anders op: via Quantative Easing. Lees: door het bijdrukken van dollars.
De FED koopt al maanden lang grote hoeveelheden US Bonds op. Daardoor ligt het rendement op 10 jaarsleningen rond de 3,5%.

Als beleggers hun Griekse leningen willen verkopen is er vrijwel niemand die ze wil hebben. Daar dalen de koersen ervan en daardoor het rendement.
Als ze US leningen willen verkopen staat Beranke met open armen: geef maar hier, ik koop ze wel. Daarom dalen de koersen daar niet en blijft het rendement laag.

Het is allemaal niet voor niets dat de goudprijs en eigenlijk alles wat in dollars noteert zo stijgt. Dat komt aan de ene door de ongebreidelde dollarhoeveelheid en anderzijds doordat beleggende mensen meer gaan voor tastbare waarden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Die 20% gaat over het rendement wat je theoretisch op die leningen hebt als je ze aanschaft. Ze kosten maar de helft of zo van de nominale waarde. Behalve de rente die je jaarlijks krijgt lost die wel tegen 100% af. Als alles naar wens verloopt natuurlijk. En dat is de vraag.

Overigens: alle landen zijn failliet. Alleen is het ene land meer failliet dan het andere.
Griekenland is erg failliet. Daarom lenen de minder failliete landen extra geld en lenen dat aan Griekenland.
Daardoor is Griekenland iets minder failliet en de helpende landen iets meer.

Het land dat momenteel het meest failliet is is de USA.
Die lossen het anders op: via Quantative Easing. Lees: door het bijdrukken van dollars.
De FED koopt al maanden lang grote hoeveelheden US Bonds op. Daardoor ligt het rendement op 10 jaarsleningen rond de 3,5%.

Als beleggers hun Griekse leningen willen verkopen is er vrijwel niemand die ze wil hebben. Daar dalen de koersen ervan en daardoor het rendement.
Als ze US leningen willen verkopen staat Beranke met open armen: geef maar hier, ik koop ze wel. Daarom dalen de koersen daar niet en blijft het rendement laag.

Het is allemaal niet voor niets dat de goudprijs en eigenlijk alles wat in dollars noteert zo stijgt. Dat komt aan de ene door de ongebreidelde dollarhoeveelheid en anderzijds doordat beleggende mensen meer gaan voor tastbare waarden.
Waarin en waaruit blijkt jou bijval bij mijn posting?
Het komt immers op hetzelfde neer.
Gian

Bericht door Gian »

jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Zeg maar dág tegen uw euro´s ;

http://www.usmarkets.nl/columns/158321-count-down.html
Tja, het wordt tijd me diep in de schulden te steken.
Maar de banken zien daar niets in.
refo

Bericht door refo »

Het is tijd om spullen te kopen en schulden te maken.

Koop goud nu het nog te betalen is.
Gian

Bericht door Gian »

ik heb nog boeken op marktplaats :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik las net een artikeltje over de Amerikaanse economie, dat de VS in augustus failliet dreigen te gaan.
Wat ik me nu afvraag - gedurende de hele crisis al trouwens - is: Hoe komt het dat je jezelf jarenlang met schulden op de been kunt houden (steeds nieuw geld creëren) en waarom lukt dat op een gegeven moment niet meer? Theoretisch gezien kun je toch gewoon doorgaan met het creëren van geld, lees: schuld?
Wie legt mij dit uit? (Refo is op vakantie, maar er zijn ongetwijfeld nog meer deskundigen.)
Plaats reactie