huisman schreef:Ik ben dus een groot voorstander om niet in alle debatten maar wel regelmatig te spreken zoals een Jeremia. Wat een schuld laden wij op ons als wij wel praktische politiek bedrijven maar het getuigen van wat Gods Woord zegt niet meer in 's lands vergaderzalen laten horen. Dan is de SGP zijn bestaansrecht kwijt. Ik hoop dat er binnen de SGP een bezinning op gang komt naar aanleiding van de nu verkregen positie.
Ho wacht, maar als dat je punt is, dan zijn we het snel eens. Volgens mij gebeurt dat regelmatig. Sterker nog: in de debatten die ik zie via politiek24.nl komt het regelmatig voorbij. Gelukkig maar!
De vraag is, of dat nu onder druk is komen te staan. Ik dacht uit al jouw postings op te merken, dat jij die mening inderdaad bent toegedaan. Mijn overtuiging is echter dat er op dat punt niets wijzigt.
Als ik SGP stem, verwacht ik het bovenstaande ook van mijn vertegenwoordiger. Maar ik verwacht daarnaast ook dat hij met zijn mandaat alle middelen en wegen zoekt om zaken uit het verkiezingsprogramma te verwezenlijken. Als die 'middelen en wegen' somtijds inhoudt dat er strategisch gedacht en gehandeld moet worden, dan is dat m.i. geoorloofd en doet dat niets af aan het eerder genoemde.
Volgens mij bedoelt Geert Schipaanboord dat ook, als hij schrijft:
Daarnaast is het zo dat mensen die op de SGP stemmen, ervan uitgaan dat de partij alles wat mogelijk is doet om haar invloed zo groot mogelijk te laten zijn. Hoofdbestuur en Statenleden hebben wat dat betreft prima geopereerd. Wie dat niet begrijpt, denkt dat een christelijke partij een liefdadigheidsinstelling is. Wie de SGP volgt, weet dat zij prima rekenmeesters heeft. Pas als rekenwerk het laatste woord heeft, is de christelijke politiek failliet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)