Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Wilhelm »

Auto schreef:
Luther schreef:@Wilhelm
@huisman
@jvdg

Lees vandaag in het RD de bijdrage van Addy de Jong: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/wa ... d_1_566514

En daarna (dat was helemaal uit m'n hart gegrepen) de column van Jan van Klinken in de bijlage Accent.

::salut
En dat betekend dat als je het niet met die zaken eens bent en moeite hebt met de gang van zaken in de toekomst je mond moet houden .... maar wel je stem op de SGP moet uitbrengen zodat anderen 'politiek' kunnen bedrijven?

Mijn mening is dat er wel heel snel aan de moeite mbt de gang van zaken aan voorbij gegaan wordt.

Jaren geleden was het zo'n wonder toen bleek dat bij de 2e kamerverkiezing in de avond bleek dat ze een zetel misliepen, maar de volgende morgen bleek de SGP toch nog een zetel te hebben. En dat werd als een wonder gezien. En nu wordt de SGP een partij van rekenaars, analytici? Het komt op mij over dat alles zo beredeneert wordt, maar afhankelijkheid steeds minder wordt getoond.

Juist Auto!
De afhankelijkheid die er absoluut nog is, dat geloof ik zeker, (Ik heb de SGP hoe dan ook hoog staan) komt niet openbaar. Er wordt politiek bedreven op een wijze die we gewend zijn van anderen maar waar de SGP zich altijd afzijdig van heeft gehouden.

Anderzijds biedt deze opstelling ook verwacting voor standpunten die tot nu toe gevoelig lagen bij de achterban maar veel minder inhoudelijk van aard zijn.
Neem bv de discussie over het vrouwenstandpunt, dat mag nu voor de achterban helemaal geen item meer zijn. Als we de pragmatisch opstelling van afgelopen week accepteren, dan vind ik dat we zeker de discussie over vrouwen niet meer aan moeten en mogen gaan. Het gaat uiteindelijk om politiek bedrijven. Dan is zeker het vrouwenstandpunt een futiliteit . Een zaak die op de volgende ledenvergadering met een hamerstuk afgerond kan worden. Naast het CDA zijn dan ook de Clara's weer blij. Door de seculiere politiek worden we weer een stuk serieuzer genomen en, last but not least, het scheelt ook een hoop extra procedurele kosten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Luther schreef:Ik meen dat de SGP'er die op het CDA stemde vanuit tactische overwegingen dit deed omdat hij bovenstaande meer kon verwezenlijken met een stem op het CDA dan met een stem op de eigen SGP, die uiteindelijk zou hebben geleid tot een zetel extra voor de linkse seculieren. (En dan moet je niet aankomen met: dat is rekenen. Dat zeg je immers ook niet als je 's winters een sjaal om doet, omdat je geen kou wilt vatten.)

Luther je moet de feiten laten spreken, er is een opzet gemaakt die alles met machtspolitiek te maken heeft. Een SGP'er stemde CDA zodat een CDA'er VVD kon stemmen zodat een VVD'er PVV kon stemmen en zo de laatste zetel van de PVV kon behouden. Dat was de opzet. Waarom door de SGP'er niet direct op de PVV gestemd ? Nee dat kon natuurlijk niet omdat de PVV geen "christelijke" partij is. Het CDA wel? Een partij die het hindoeïsme en de Islam net zo waardevol vindt als het christendom? Een partij die voor abortus,homohuwelijk enz is. En op zo'n partij stemt een SGP gedeputeerde terwille van de door hem berekende machtsverhouding. Wat is in deze stap de afhankelijkheid van de HEERE geweest?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Auto »

Rambam schreef:
Auto schreef:
Jaren geleden was het zo'n wonder toen bleek dat bij de 2e kamerverkiezing in de avond bleek dat ze een zetel misliepen, maar de volgende morgen bleek de SGP toch nog een zetel te hebben. En dat werd als een wonder gezien. En nu wordt de SGP een partij van rekenaars, analytici? Het komt op mij over dat alles zo beredeneert wordt, maar afhankelijkheid steeds minder wordt getoond.
Dat is geen wonder, maar slechts een kwestie van stemmen tellen en de kiesdeler bepalen.
Voor jou is niks meer een wonder en wordt alles weggeredeneerd. Voor degene die 's morgens wakker werd was het een wonder en meerderen hebben dat zo ervaren en enig respect verwacht ik daar wel voor.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

huisman schreef:
Luther je moet de feiten laten spreken, er is een opzet gemaakt die alles met machtspolitiek te maken heeft. Een SGP'er stemde CDA zodat een CDA'er VVD kon stemmen zodat een VVD'er PVV kon stemmen en zo de laatste zetel van de PVV kon behouden. Dat was de opzet. Waarom door de SGP'er niet direct op de PVV gestemd ? Nee dat kon natuurlijk niet omdat de PVV geen "christelijke" partij is. Het CDA wel? Een partij die het hindoeïsme en de Islam net zo waardevol vindt als het christendom? Een partij die voor abortus,homohuwelijk enz is. En op zo'n partij stemt een SGP gedeputeerde terwille van de door hem berekende machtsverhouding. Wat is in deze stap de afhankelijkheid van de HEERE geweest?
Wie kan die laatste vraag duiden? Enkel de betrokkenen.

Je ziet dat de SGP door het voeren van deze politiek enkel puntjes heeft weten te scoren, namelijk geen verdere verruiming van de openstelling van winkels op zondag en het niet schrappen van het verbod op godslastering. Hebben die zaken geen waarde voor jou?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

Auto schreef:
Voor jou is niks meer een wonder en wordt alles weggeredeneerd. Voor degene die 's morgens wakker werd was het een wonder en meerderen hebben dat zo ervaren en enig respect verwacht ik daar wel voor.
Ik zie niet in hoe je dit kunt ervaren als een wonder, als nog niet alle stemmen zijn geteld. Dan probeer je mijns inziens zaken onnodig en onjuist te mystificeren.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Auto »

Rambam schreef:
Auto schreef:
Voor jou is niks meer een wonder en wordt alles weggeredeneerd. Voor degene die 's morgens wakker werd was het een wonder en meerderen hebben dat zo ervaren en enig respect verwacht ik daar wel voor.
Ik zie niet in hoe je dit kunt ervaren als een wonder, als nog niet alle stemmen zijn geteld. Dan probeer je mijns inziens zaken onnodig en onjuist te mystificeren.
Dat bedoel ik dus met wegredeneren.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

Auto schreef: Dat bedoel ik dus met wegredeneren.
Ik redeneer niets weg, mensen die spreken over een wonder redeneren er iets bij, wat er niet bij hoort.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Auto »

Rambam schreef:
Auto schreef: Dat bedoel ik dus met wegredeneren.
Ik redeneer niets weg, mensen die spreken over een wonder redeneren er iets bij, wat er niet bij hoort.
Dat bepaal jij door jou manier van redeneren. Is er nog voor jou wel een wonder dat bestaat?

Voor de desbetreffende personen was het wel een wonder, dat ze om 12.00 uur dachten van met de percentages op dat moment dat die extra zetel er niet in zat. 's nachts bleek echter door verschuivingen bij andere partijen dat ze wel die extra zetel binnen haalden. En als je dan 's morgens opstaat en je hoort dan dat je toch gekozen bent dan is het voor zo'n persoon en betrokkenen wel een wonder om daar de hand van de Heere in te zien.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Rambam schreef:
huisman schreef:
Luther je moet de feiten laten spreken, er is een opzet gemaakt die alles met machtspolitiek te maken heeft. Een SGP'er stemde CDA zodat een CDA'er VVD kon stemmen zodat een VVD'er PVV kon stemmen en zo de laatste zetel van de PVV kon behouden. Dat was de opzet. Waarom door de SGP'er niet direct op de PVV gestemd ? Nee dat kon natuurlijk niet omdat de PVV geen "christelijke" partij is. Het CDA wel? Een partij die het hindoeïsme en de Islam net zo waardevol vindt als het christendom? Een partij die voor abortus,homohuwelijk enz is. En op zo'n partij stemt een SGP gedeputeerde terwille van de door hem berekende machtsverhouding. Wat is in deze stap de afhankelijkheid van de HEERE geweest?
Wie kan die laatste vraag duiden? Enkel de betrokkenen.

Je ziet dat de SGP door het voeren van deze politiek enkel puntjes heeft weten te scoren, namelijk geen verdere verruiming van de openstelling van winkels op zondag en het niet schrappen van het verbod op godslastering. Hebben die zaken geen waarde voor jou?
En er zullen nog wel meer zaken volgen waar ik dankbaar voor kan zijn maar de reden dat de SGP deze coalitie steunt is een andere...het gaat om onze economie, onze centen...en dan mogen onze principes best even wijken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Luther schreef:@Wilhelm
@huisman
@jvdg

Lees vandaag in het RD de bijdrage van Addy de Jong: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/wa ... d_1_566514

En daarna (dat was helemaal uit m'n hart gegrepen) de column van Jan van Klinken in de bijlage Accent.

::salut
In dat stuk van Addy de Jong staan toch een paar vragen die je ook heel anders kunt duiden.
Dat neemt niet weg dat het stemgedrag van maandag opmerkelijk is. Zeker voor wie zich het interview herinnert dat Stoop begin dit jaar aan Daniël, het jongerenblad van de Gereformeerde Gemeenten, gaf; een interview waarin hij de christelijke jeugd ertoe opriep in geen geval op de PVV te stemmen. En dan nu toch een soort van strategische stem uitbrengen die, via het CDA weliswaar, uiteindelijk de partij van Wilders ten goede komt?
Want één ding is zeker door het stemgedrag van dhr Stoop kan de PVV een groot deel van zijn rechts-nationalistisch gedachtengoed verwezenlijken. Wat een verantwoordelijkheid heeft zo iemand op zich genomen. Misschien komt er met steun van de SGP nu eindelijk die belangrijke kopvoddentax :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

Auto schreef:
Dat bepaal jij door jou manier van redeneren. Is er nog voor jou wel een wonder dat bestaat?
Ik ben niet iemand die wonderen ziet waar logische verklaringen meer op zijn plaats zijn, zoals hier.
Voor de desbetreffende personen was het wel een wonder, dat ze om 12.00 uur dachten van met de percentages op dat moment dat die extra zetel er niet in zat. 's nachts bleek echter door verschuivingen bij andere partijen dat ze wel die extra zetel binnen haalden. En als je dan 's morgens opstaat en je hoort dan dat je toch gekozen bent dan is het voor zo'n persoon en betrokkenen wel een wonder om daar de hand van de Heere in te zien.
Ik zie daar de hand van God absoluut niet in, simpelweg vanwege het feit dat het resultaat van verkiezingen pas kan worden vastgesteld na het tellen van elke stem. In mijn ogen het is een ontoelaatbare manier om God te betrekken bij verkiezingen.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

huisman schreef:
En er zullen nog wel meer zaken volgen waar ik dankbaar voor kan zijn maar de reden dat de SGP deze coalitie steunt is een andere...het gaat om onze economie, onze centen...en dan mogen onze principes best even wijken.
Welke principes zijn dan geweken? De SGP is een politieke partij, en zal zich dus moeten conformeren aan de regels van het poltieke spel om te kunnen dienen als partij die een getuigenis wil geven. Om de invloed van Gods woord te kunnen doen gelden is het nodig om een bepaalde machtsbasis te hebben. Die is er nu, al dan niet van God gegeven.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Auto »

Rambam schreef:Ik zie daar de hand van God absoluut niet in, simpelweg vanwege het feit dat het resultaat van verkiezingen pas kan worden vastgesteld na het tellen van elke stem. In mijn ogen het is een ontoelaatbare manier om God te betrekken bij verkiezingen.
Dan heb je ook geen boodschap aan Gods voorzienigheid, verdrietig om te moeten constateren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Rambam schreef:
huisman schreef:
En er zullen nog wel meer zaken volgen waar ik dankbaar voor kan zijn maar de reden dat de SGP deze coalitie steunt is een andere...het gaat om onze economie, onze centen...en dan mogen onze principes best even wijken.
Welke principes zijn dan geweken? De SGP is een politieke partij, en zal zich dus moeten conformeren aan de regels van het poltieke spel om te kunnen dienen als partij die een getuigenis wil geven. Om de invloed van Gods woord te kunnen doen gelden is het nodig om een bepaalde machtsbasis te hebben. Die is er nu, al dan niet van God gegeven.
En dat maakt alle verschil...hebben wij deze positie als SGP van God gekregen of was het door onze eigen wijsheid ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Rambam »

Auto schreef:
Dan heb je ook geen boodschap aan Gods voorzienigheid, verdrietig om te moeten constateren.
Een nogal misplaatste wijze om de voorzienigheid hierbij te betrekken. Het is Gods voorzienigheid dat wij als christenen in de politiek vertegenwoordigd zijn, en niet Gods voorzienigheid dat een resultaat op basis van een nog niet volledige telling anders is dan het resultaat op basis het tellen van iedere stem.
Plaats reactie