21 mei 2011; de wereld vergaat...

Mariavt

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Mariavt »

DirkM schreef:
Mariavt schreef:
Lourens schreef:
Desiree schreef:Nou, dat blijkt...

Het enige positieve is dat mensen over na de dood of na het einde van de wereld gaan nadenken.. soort van evangelisatie.. verder zou ik niet weten wat positief is aan dit soort beweringen... 21 mei de wereld vergaat.
De predikant begon er zijn preek mee.
En ik denk dat hij gelijk heeft.
Deze valse profeten met hun leer brengen meer schade toe dan dat ze mensen bij de Heere brengen.
De mensen zullen zeggen.............. kijk, wat moeten we nu geloven van die christenen?

Het is naar mijn mening ook een methode van satan om tweedracht te zaaien en mensen van het christendom weg te houden. Hoe kunnen zij het christendom nog als betrouwbaar zien al toch blijkt dat het niet uitkomt.
Satan komt weer terug op zijn beproefde manier: hij doet het met een leugen door het Woord van God te verdraaien.
Wat is het dan toch gelukkig dat de Heere nog in mensenharten wil werken, de listen van de satan ten spijt, want satan kán de mensen die verkoren zijn, niet bij het christendom weghouden, degenen die door de Heere bekeerd zijn of nog worden, zúllen tot het Christendom behoren. Bedenk maar,de satan is machtig en heeft veel geleerd in 4000 jaar , maar de Heere is álmachtig, daar kan geen satan tegenop al gaat hij rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou mogen verslinden, Maar den Heere staat erbóven...
Pfff, sorry hoor, ik snap best dat je het heel goed bedoeld op de manier zoals je het zegt.
Toch meen ik dat ik hierover een opmerking moet maken, juist nu we het ook hebben over de eindtijd waarin we nu leven.
Het gaat niet om het Christendom. Het Christendom is gewoon een dooie religie.
Het naleven van regeltjes, naar de kerk gaan, je tienden geven en doen wat een ander van je verwacht.
Het gaat er om dat we Christus volgen, de Wil doen van de Vader !

De uiterlijke zaken doen omdat je dat gewend bent is niet de Wil van God.
Er moet van binnen de "drive" zijn om de Wil van de Vader te doen.
Dat je dan dingen doet die een ander ook toevallig doet is wat anders.
Dat je dan naar de kerk gaat of je tienden geeft ziet er welliswaar uiterlijk net zo uit als iemand die het doet omdat het zo hoort maar dat is wel anders.

Het Christendom is te beschrijven als uiterlijk.
Christen zijn is vanuit je innerlijk.
Ik schreef niet voor niets: Christendom met een hoofdletter..........Daarmee doelde ik God's kinderen!!!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
caprice

Bericht door caprice »

Schemerlichtje schreef:
caprice schreef:'t Is zaterdag niet doorgegaan, maar wordt verzet naar 21 oktober. :fouet

Er zitten moeilijke leerlingen bij... :?
Waarom 21 oktober? Wie zegt dat? Weer diezelfde 'meneer'?
Meneer meent een rekenfout gemaakt te hebben: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_565437
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Het zou me verbazen als er iemand nog in de berekeningen van deze man gelooft. Wat mij betreft hebben we er wel weer genoeg over gesproken.

Maar het is denk ik wel op grond van de Schrift om het volgende te zeggen: er komt een dag waarop niemand denkt dat het de laatste dag zal zijn, en tóch is dat de laatste! Dan wordt alles in een heel ander perspectief geplaatst en blijft er maar één vraag over: was ik bereid?

Wie weet is de berekening van deze man, die met recht een dwaallicht genoemd kan worden, wel voor één iemand op deze wereld nodig geweest om met deze vraag tot zichzelf te komen....
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

eilander schreef:Het zou me verbazen als er iemand nog in de berekeningen van deze man gelooft. Wat mij betreft hebben we er wel weer genoeg over gesproken.

Maar het is denk ik wel op grond van de Schrift om het volgende te zeggen: er komt een dag waarop niemand denkt dat het de laatste dag zal zijn, en tóch is dat de laatste! Dan wordt alles in een heel ander perspectief geplaatst en blijft er maar één vraag over: was ik bereid?

Wie weet is de berekening van deze man, die met recht een dwaallicht genoemd kan worden, wel voor één iemand op deze wereld nodig geweest om met deze vraag tot zichzelf te komen....
Sterker nog....ik ken zo iemand!
Neeltje Jans, moeder van 4
Gian

Bericht door Gian »

eilander schreef: Maar het is denk ik wel op grond van de Schrift om het volgende te zeggen: er komt een dag waarop niemand denkt dat het de laatste dag zal zijn, en tóch is dat de laatste!
Temeer een bewijs dat de wederkomt een andere datum heeft dan de jongste dag.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

caprice schreef:
Schemerlichtje schreef:
caprice schreef:'t Is zaterdag niet doorgegaan, maar wordt verzet naar 21 oktober. :fouet

Er zitten moeilijke leerlingen bij... :?
Waarom 21 oktober? Wie zegt dat? Weer diezelfde 'meneer'?
Meneer meent een rekenfout gemaakt te hebben: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_565437
Is zo'n iemand niet te overtuigen dat rekenen niet helpt?
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

Als lezerstip wil ik het volgende ter lezing aanbevelen.
Uit deze leerrede vind je ook beschreven wat het jaar 2012 betekent, namelijk Toekomst des Heeren.
Ik laat hierbij een gedeelte volgen van de preek van Ds. Coenraad Mel over Judas vers 14-15 “ ende van deze heeft ook Enoch, de zevende van Adam, geprofeteerd, zeggende: Ziet de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen alle.”
Paragraaf: Bedrogene profeten, die de tijd van de jongste dag op ’t nauwst hebben willen aanwijzen:
Is nu de tijd van Christus toekomst ten oordeel een zo verborgen zaak voor alle mensen, zo dwalen diegenen dan grotelijks die het jaar of de dag, ja wel het uur daarvan navorsen (uit nieuwsgierigheid napluizen) en nauwkeurig aanwijzen willen. De grond, daar ze dusdanige meningen op hebben willen bouwen, is geweest: of ene voorgegevene verrukkende openbaring, gelijk dan op deze wijze de valse profetes Thiota, te Ments, in ’t jaar 1347 voorgaf: dat de jongste dag nog in datzelfde jaar komen zou. Of, anderen hebben in enige namen, woorden, of spreuken van de Heilige Schrift, de bestemde tijd des laatsten oordeels, volgens de uitrekening der daarin opgeslotene Romeinse getallen, getracht te vinden en uit te rekenen: gelijk bijvoorbeeld uit het Latijnse opschrift, dat Pilatus boven het kruis liet zetten: LesVs nazarenVs, reX IVDaeorVM, het geen 1532 uitmaakt, waarom ze vermoedende waren, dat de jongste dag in ’t jaar 1532 na Christus geboorte komen zou. Anderen gaven voor, dat die ’t jaar 1613 zou voorvallen, doordien dit getal in het woord IVDICIVM (of: oordeel) gevonden wordt. Anderen wederom stelden de tijd op ’t jaar 1623, omdat dit getal besloten is in de woorden: IVDICare VIVos & MortVos: (of: oordelen de levendigen en de doden).
Dus waren er ook anderen van gedachten, dat het laatste oordeel niet eerder dan in het jaar 2012 komen zou, wijl dit getal uit de woorden aDVentVS DoMint ( of: de toekomst des Heeren) spruit.
Maar wie ziet niet, wat voor sterke inbeeldingen of fantasiën dat er dus al op de zwakke grond van enige letters gebouwd worden. Ik zou denken, dat er op dusdanige wijze niet één jaar na de geboorte van Christus verlopen is, waartoe men niet hier of daar een gevoeglijk woord of spreuk zou kunnen bijbrengen, om nu niet eens te zeggen, dat de ondervinding zelfs zulke ontijdige profeten tot leugenaars gemaakt heeft. Voorts waren er ook in die tijd van ’t laatste oordeel uit het gesternte (sterren) meenden te vinden, en stoutmoedig schrijven durfden, dat wanneer er weer een conjuctie van planeten (of samenvoeging van dwaalsterren) geschieden zou, als er ten tijde der geboorte van Christus geweest was, dat alsdan de jongste Dag zou komen, en dewijl nu zulks in het jaar 1583 geschiedde, dacht men, dat toen de tweede Toekomst van des Mensen Zoon zou voorvallen. Maar wat verbintenis is er toch tussen de loop des hemels, en de toekomst van Christus? Eveneens alsof de Schepper zich aan de loop van Zijn schepselen zou hebben onderworpen, en alsof Hij aan de hemel en in ‘t Boek der natuur datgene zou aangewezen hebben, wat Hij in ’t Boek der Heilige Schriftuur niet heeft willen openbaren?
Anderen menen, met veel betere grond, de tijd des laatsten Oordeels in enige voorbeelden der Heilige Schrift gevonden te hebben; en is daaromtrent het allervermaardste gevoelen, hetgeen ook als een oude overlevering (of traditie) van ’t huis van Elias in de Talmud gevonden wordt, dat namelijk de wereld 6000 jaar staan zou, dat is 2000 jaar vóór de Wet, 2000 jaar onder de Wet, en 2000 jaar ná de Wet, ten tijde van de Messias, hoewel enigen van de Joden deze mening verwerpen, opdat zij daardoor niet genoodzaakt mogen worden te moeten bekennen, dat de Messias reeds gekomen is, nademaal Christus in de eerste eeuw na de verlopene 4000 jaren, van de schepping af, in de wereld is gekomen. Deze mening heeft ook aan enigen van de oude kerkvaders behaagd, en onder deze voornamelijk Irenaeus, die dit volgende besluit maakt: In zo veel dagen als de wereld geschapen is, na zo veel Profetische dagen zal ze ook wederom vergaan: dewijl (volgens de gedachten van enigen) in de 90ste Psalm vers 4 staat: “Want duizend jaren zijn in Uwe ogen als de dag van gisteren, als hij voorbij gegaan is, ende (als) ene nachtwake” Deze gissing heeft ook zelfs aan enige nieuwe schrijvers zo wel bevallen, genomen uit de gewaande geheimenissen van ’t zevengetal. Dus zeggen ze: dat, dewijl de zes eerste Aartsvaders allen gestorven zijn, doch de zevende, zoals Enoch, ten hemel is opgenomen; dewijl het manna zes dagen gevallen is, maar de zevende dag niet; en dewijl de landerijen en wijnbergen van ’t land Kanaäns zes jaren lang bebouwd werden, maar ’t zevende jaar onbebouwd bleef; door dusdanige voorbeelden wordt aangewezen, wat na verloop van 6000 jaar met de wereld en haar bewoners gebeuren zal.
Wij laten dit gevoelen aan zijn plaats gesteld, zullende de tijd en ondervinding best leren wat daarvan zij; en willen ons liever bevlijtigen, om door ware boete en ene godzalige wandel onszelf bekwaam te maken, dat we bereid mogen zijn om voor de Zoon des Mensen te kunnen bestaan.
Welaan Christenen! Laat toch heden deze bazuin der eeuwigheid en deze aankondiging: Ziet de Rechter komt! Alle vleselijke zekerheden uit uw hart verbannen, zodat gij met een Hierominus zeggen moogt: Waar ik ga of sta, ’t zij dat ik eet of drink, slaap of waak, mij dunkt altijd dat ik deze stemme hoor: Staat op, gij doden, en komt ten oordeel!
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
dennis

Bericht door dennis »

Ter verdere nuancering van al het gereken:
2012 na (de geboorte van) Christus is niet echt 2012 na de geboorte van Christus.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Een ding is duidelijk: de tekenen der tijden wijzen erop dat het niet lang meer duurt...
Speculeren heeft weinig zin en geen nut denk ik.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Eén ding is zeker. Het is vandaag dichterbij dan gisteren.
Maar de tekenen der tijden wijzen er niet méér op dan 1000 jaar geleden.
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

refo schreef:Eén ding is zeker. Het is vandaag dichterbij dan gisteren.
Maar de tekenen der tijden wijzen er niet méér op dan 1000 jaar geleden.
Weet je dat zeker?

Als er iets veranderd is t.o.v. 1000 jaar terug is het dat er steeds minder zendingsgebieden zijn. Dus ik denk dat de tekenen er wel meer op wijzen, in ieder geval dat teken.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
refo

Bericht door refo »

Ik vind dat altijd wel leuk.

We hebben op alle christenen in de wereld zodanige kritiek dat we ze vrijwel allemaal uitsluiten van het Koninkrijk der hemelen: te evangelisch, te Rooms, te remonstrants. Dat is allemaal niet het ware Gereformeerde Nederlandse. En een vals Evangelie is géén Evangelie.

Maar als het dan over de wederkomst gaat dan springen we in een andere modus. Dan heet het opeens: het Evangelis is al bijna overal verkondigd. Dus die anderen doen het zo gek nog niet.
caprice

Bericht door caprice »

De hoofdvraag: Ben ik bereid?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Jongere

Bericht door Jongere »

refo schreef:Ik vind dat altijd wel leuk.

We hebben op alle christenen in de wereld zodanige kritiek dat we ze vrijwel allemaal uitsluiten van het Koninkrijk der hemelen: te evangelisch, te Rooms, te remonstrants. Dat is allemaal niet het ware Gereformeerde Nederlandse. En een vals Evangelie is géén Evangelie.

Maar als het dan over de wederkomst gaat dan springen we in een andere modus. Dan heet het opeens: het Evangelis is al bijna overal verkondigd. Dus die anderen doen het zo gek nog niet.
Je weet helemaal niet of Katharina zo denkt over de wereldwijde kerk.
Zonder die veroordeling naar anderen blijft dit wel een goed "argument". Je kunt moeilijk op iemands woorden reageren, door hem/haar een houding van een ander in de schoenen te schuiven en dat als argument te zien.

Dus Katharina's vraag aan jou staat nog steeds open. Misschien niet voor mensen die smal denken en anderen veroordelen, maar zo lang je dat niet weet staat hij in ieder geval nog open.
Plaats reactie