Helemaal mee eens. De zonde afkeuren maar de zondaar niet afwijzen maar liefhebben. Zeker niet als er schuld is beleden.parsifal schreef:Ik mag hopen dat we wat dat betreft niet naar vrieger verlangen. De schandpaal hoeft van mij niet zo nodig en is wat mij betreft niet het toonbeeld van Christendom. Opvallend dat je openbare schuldbelijdenis trouwens zo ziet. Geef de mensen die in de fout zijn gegaan nu de steun die ze kunnen gebruiken, zeker als ze schuld hebben beleden. In het laatste geval is ze er op aan blijven spreken zelfs zonde.Mara schreef: Vroeger durfde zo'n meisje wat moest trouwen, het amper te vertellen tegen haar ouders, uit angst voor strenge straf.
Nu wordt er vaak liefdevol gereageerd, de oma gaat de baby opvoeden en de dochter kan gewoon haar school afmaken.
Niemand gaat er iets lelijks over zeggen, want je hebt zelf ook nog koren te veld staan.
Ik heb begrepen dat je ook lang niet in alle kerken meer, vooraan, aan de schandpaal wordt genageld ?
Of ze trouwen gewoon niet in de kerk, alles kan.
Heer gedenk de zonden niet
In mijn jeugd door mij bedreven
Wilt u die mijn schulden ziet
In uw goedheid mij vergeven.
Schandpalen en andere vormen van liefdeloosheid zijn hier niet op zijn plaats. Schuldbelijdenis overigens wel. Maar op belijden van schuld mag ook vergeving volgen, want die is er bij God dan altijd!