Welke muziek beluister je nu? [7]

Willem

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Willem »

Upquark schreef:Psalm 41, instrumentaal. Wat een schitterende melodie is dat toch! En zo weinig gezongen... :(
:hum :haha
Upquark

Bericht door Upquark »

Tja, dat bedoel ik dus! :haha
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef: Samken verschillen. Maar in een topic "Welke MUZIEK beluister je nu?" is een lezing over de HSV sowieso niet op z'n plek, of 'ie nou vóór is of tegen.
En toch klinkt de waarheid mij zeker wel als MUZIEK in de oren...
Dan open je toch een topic "Welke waarheid beluister je nu?" :huhu

[hee, zag je me vanmiddag niet?]
~~Soli Deo Gloria~~
henriët

Bericht door henriët »

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Door deze link aan te klikken, kwam ik als vanzelf op Het Urker Mannenkoor Hallelujah. Heb hier een half uurtje zitten genieten, wat mij betreft: het mooiste koor van Nederland :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Prachtig Jet! Vooral als het zo in je hart mag leven...
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:
Door deze link aan te klikken, kwam ik als vanzelf op Het Urker Mannenkoor Hallelujah. Heb hier een half uurtje zitten genieten, wat mij betreft: het mooiste koor van Nederland :super

Nee, dan heb je het Thools Mannenkoor nog niet beluisterd :langue
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Schemerlichtje schreef:
Prachtig Jet! Vooral als het zo in je hart mag leven...
Dat dacht ik ook toen ik het hoorde, ontroerend mooi......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

[youtube]_cWZBc2_dqo&feature=related[/youtube]
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
albion

Bericht door albion »

Mariavt schreef:[youtube]_cWZBc2_dqo&feature=related[/youtube]

Jaren geleden kwamen er Engelsen bij me logeren en ze gingen mee naar de kerk. Ze vinden de wijs van de Psalmen (zoals wij die zingen) eentonig.
En daar hebben ze (denk ik) wel gelijk in. Ik denk zelfs dat ze ze eentonig vinden al zouden we ze ritmisch zingen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Nun Ruhen alle Wälder
t. Paul Gerhardt 1607-1676, Chorsatz B.Gesius
Thomaschor Leipzig - Georg C.Biller - Otto Sander, rezitation - Torsten Laux, orgel

Op musicareligiosa.nl hoor ik wel vaker Bachkoralen met declamatie (is dat het juiste woord voor rezitation?). Supermooi!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef: Jaren geleden kwamen er Engelsen bij me logeren en ze gingen mee naar de kerk. Ze vinden de wijs van de Psalmen (zoals wij die zingen) eentonig.
En daar hebben ze (denk ik) wel gelijk in. Ik denk zelfs dat ze ze eentonig vinden al zouden we ze ritmisch zingen.
De melodie van onze Psalm 134 is ook in Engeland bekend, als The Old 100th.
Natuurlijk zingen ze die ritmisch, zo hoort het immers. Maar die wijs zal ze zeker bekend voorkomen.
Maar goed, dit is niks nieuws. Als de Engelse doctor musicae Charles Burney in 1722 Nederland bezoekt, schrijft hij later in zijn reisverslag over de erbarmelijke gemeentezang die hij in ons land heeft gehoord. De Engelsen waren ook toen al meer kwaliteit gewend op dat gebied.
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja.... dat zit daar ook wel erg in de cultuur. Ik vind hier de spontaniteit ook wel goede kanten hebben. De belangrijkste vraag is natuurlijk wat God er van vindt want we zingen voor Hem. Dat kan aan de ene kant een aansporing zijn om op de kwaliteit te letten, aan de andere kant kan het kwaliteit ook relativeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Tja.... dat zit daar ook wel erg in de cultuur. Ik vind hier de spontaniteit ook wel goede kanten hebben. De belangrijkste vraag is natuurlijk wat God er van vindt want we zingen voor Hem. Dat kan aan de ene kant een aansporing zijn om op de kwaliteit te letten, aan de andere kant kan het kwaliteit ook relativeren.
Toen mijn moeder nog leefde, luisterde ik bij haar wel eens mee via de kerktelefoon. En dan hoor je een dominee heel goed zingen. Nu kan niet elke dominee even mooi zingen ;) maar daar gaat het ook niet om. Je hoorde als hij met zn hart zong. Dan klonk het misschien voor de mensen vals, maar niet voor de Heere.
Want elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, en dat mag ook :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Marnix schreef:Tja.... dat zit daar ook wel erg in de cultuur. Ik vind hier de spontaniteit ook wel goede kanten hebben. De belangrijkste vraag is natuurlijk wat God er van vindt want we zingen voor Hem. Dat kan aan de ene kant een aansporing zijn om op de kwaliteit te letten, aan de andere kant kan het kwaliteit ook relativeren.
Toen mijn moeder nog leefde, luisterde ik bij haar wel eens mee via de kerktelefoon. En dan hoor je een dominee heel goed zingen. Nu kan niet elke dominee even mooi zingen ;) maar daar gaat het ook niet om. Je hoorde als hij met zn hart zong. Dan klonk het misschien voor de mensen vals, maar niet voor de Heere.
Want elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, en dat mag ook :)
Ja dat herken ik... Meezingende dominees... Ds. Bregman loeide er soms als een koe bovenuit, maar hij zong met zijn hart. Ds. Mijnders zong meestal alleen de slotzang mee, en die had een prachtige stem. Iewat vibrerend. Maar zuiver... Tegenwoordig hoor je door de modernere technieken de voorganger niet meer solo zingen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gesloten