Huishouden en dat soort zaken..
Re: Huishouden en dat soort zaken..
Wie weet een lekker recept waarin je lemon curd kunt verwerken?
We waren voor een cursus in Engeland en we logeerden bij particulieren. Daar stond lemon curd ook 's morgens op de tafel.Zita schreef:Wie weet een lekker recept waarin je lemon curd kunt verwerken?
Mijn collega was er dol op en nam een paar potten mee naar huis. Hij smeerde het gewoon op de boterham.
Ik vind het zelf erg lekker in meringue pie. Maar hoe dat recept is weet ik op dit moment niet. Zal ik even moeten opzoeken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion schreef:Mijn zus was geopereerd aan beide voeten en kon dus geen kant op. Ik mocht daar gaan helpen. Ze had toen 5 kinderen. De oudste 4.helma schreef:toen ik 5 kinderen had en de oudste 6 jaar was zette ik er ook 4 tegelijk in bad
De tweede van het stel moest met spalkjes aan naar bed, dus luiers om. De derde was nog niet zindelijk 's nachts en de tweeling waren
nog zo klein dat ze overdag en 's nachts nog luiers om hadden. Om zes uur stond ik al aan de was en om 8 uur hing het al op.
De stommiteiten die ik daar uitgehaald heb zijn legio en die zal ik hier op het forum maar niet op biechten. Maar doordat je het zo druk
had, waren de dagen snel om en het was oergezellig. Een wasmachine hadden ze toen niet, maar ze hadden (daar zal wel een naam voor zijn)
in de badkamer een soort kuip waar zo'n 'draaimolen' in paste en nadat ik de luiers gekookt had op het gasfornuis werden ze nog een keer
gewassen in de 'badkuip'. Daarna in de centrifuge en dan aan de lijn. (de eerste keer dat ik dat moest doen, vergat ik dat ik de luiers op het
gasfornuis had staan en toen ik koffie in ging schenken dreef de kokosloper al en kon ik eerst gaan dweilen).. enfin het was een leuke, maar een
hele drukke tijd waar ik veel geleerd heb (van het huishouden) en mijn zus heeft veel geduld moeten leren
tsja maar dan noem je ook iets.
Als mij zoiets zou overkomen en een zus/vriendin/familid of wie dan ook zou hier komen helpen in huishouden zou ik alleen maar blij zijn. Vooral met zoveel kinderen in korte tijd.
Ik neem een petje voor je af

Maken jullie alle kasten in huis, minstens 1 x p/jr schoon
Ik sprak een buurvrouw, en die doet dat dus ieder jaar...
M'n keukenkastjes doe ik wel vaker,en m'n koelkast en afzuigkap, en kledingkasten met de kledingwissel hou ik wel bij, maar verder...

Ik sprak een buurvrouw, en die doet dat dus ieder jaar...
M'n keukenkastjes doe ik wel vaker,en m'n koelkast en afzuigkap, en kledingkasten met de kledingwissel hou ik wel bij, maar verder...

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- oesterschelpje
Yep...., keukenkastjes en kledingkasten/linnenkasten doe ik ongeveer 1 keer per kwartaal.
(Daar gebruik ik een deel van mijn vakantiedagen van
)
De overige kasten komen bij de voor en najaarsschoonmaak aan de beurt.
De zolderkasten 1 keer per jaar.
Tja, ik ben misschien wel te schoon, maar ik hou niet van spinnenwebben, miertjes, etc. in ons huis.
Dat heb je al snel in de polders, ik merk daarin wel een groot verschil of je nu in een dorp/stad woont of op het platteland/bos.
(Daar gebruik ik een deel van mijn vakantiedagen van

De overige kasten komen bij de voor en najaarsschoonmaak aan de beurt.
De zolderkasten 1 keer per jaar.
Tja, ik ben misschien wel te schoon, maar ik hou niet van spinnenwebben, miertjes, etc. in ons huis.

Dat heb je al snel in de polders, ik merk daarin wel een groot verschil of je nu in een dorp/stad woont of op het platteland/bos.
Thanks! Ik zag dit recept, en dat zag er ook superlekker uit: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=415794albion schreef:We waren voor een cursus in Engeland en we logeerden bij particulieren. Daar stond lemon curd ook 's morgens op de tafel.Zita schreef:Wie weet een lekker recept waarin je lemon curd kunt verwerken?
Mijn collega was er dol op en nam een paar potten mee naar huis. Hij smeerde het gewoon op de boterham.
Ik vind het zelf erg lekker in meringue pie. Maar hoe dat recept is weet ik op dit moment niet. Zal ik even moeten opzoeken.
Nu zit ik trouwens een plak citroencake te eten (ik ben verzot op citroen). Uit een pak van de Lidl (ik hou niet van pakkencake, maar deze is echt super), citroencake met citroenglazuur.
- oesterschelpje
Pas maar op jij, straks word je nog een "zuurpruim".Zita schreef:Thanks! Ik zag dit recept, en dat zag er ook superlekker uit: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=415794albion schreef:We waren voor een cursus in Engeland en we logeerden bij particulieren. Daar stond lemon curd ook 's morgens op de tafel.Zita schreef:Wie weet een lekker recept waarin je lemon curd kunt verwerken?
Nu zit ik trouwens een plak citroencake te eten (ik ben verzot op citroen). Uit een pak van de Lidl (ik hou niet van pakkencake, maar deze is echt super), citroencake met citroenglazuur.

Gebruik je ook een citroen als vervoermiddel?

Grote kan met water en citroenschijfjes.... hmmm heerlijk.
nee, was het maar zo. Ik mag fietsen en OV'enoesterschelpje schreef:Pas maar op jij, straks word je nog een "zuurpruim".Zita schreef:Thanks! Ik zag dit recept, en dat zag er ook superlekker uit: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=415794albion schreef:We waren voor een cursus in Engeland en we logeerden bij particulieren. Daar stond lemon curd ook 's morgens op de tafel.Zita schreef:Wie weet een lekker recept waarin je lemon curd kunt verwerken?
Nu zit ik trouwens een plak citroencake te eten (ik ben verzot op citroen). Uit een pak van de Lidl (ik hou niet van pakkencake, maar deze is echt super), citroencake met citroenglazuur.![]()
Gebruik je ook een citroen als vervoermiddel?

vanmorgen was mijn zus aan de beurt om mij te helpen (we doen het op maandagmorgen om en om)
ze heeft mijn ramen beneden gedaan (binnen en buiten) met Jameko (?)
Gezond resp. gezellig.Zita schreef:Ik mag fietsen en OV'en

Met van die doeken?helma schreef:vanmorgen was mijn zus aan de beurt om mij te helpen (we doen het op maandagmorgen om en om)
Daar ben ik ook nog op zoek naar. En je kunt ze alleen online bestellen (en ik wil graag de doeken bestellen waar ik ooit bij een gezin mee heb gewerkt).
- oesterschelpje
Ziezo, de schoonmaak schiet al op, zo nog even een paar ramen zemen in de ochtendgloren...
Wat is het heerlijk om zo vroeg buiten bezig te zijn, vind je niet? Je kunt natuurlijk ook binnen bezig zijn om je ramen te zemen, en dan is het ook fijn, want bijna niemand is nog op...oesterschelpje schreef:Ziezo, de schoonmaak schiet al op, zo nog even een paar ramen zemen in de ochtendgloren...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- oesterschelpje
Ochtendstond heeft goud in de mond.albion schreef:Wat is het heerlijk om zo vroeg buiten bezig te zijn, vind je niet? Je kunt natuurlijk ook binnen bezig zijn om je ramen te zemen, en dan is het ook fijn, want bijna niemand is nog op...oesterschelpje schreef:Ziezo, de schoonmaak schiet al op, zo nog even een paar ramen zemen in de ochtendgloren...
Heerlijk, als manlief om 5 uur de deur uit gaat, geniet ik echt van de stille ochtend.
De kids komen zo het bed uit en dan is alles al een eindje klaar.
Ik heb mijn emmer sop al klaar staan, lekker even naar buiten!