Kan ik niet aan beginnen. Dan post je maar een keer een post niet.jvdg schreef:--dubbele posting--
@refo: gelieve deze posting in mindering te brengen als je de thermometer voor mei samenstelt.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dan kan ik je 'Anne van het Groene Huis' (Anne of Green Gables) van LM Montgomery ook aanbevelen. Zes delen, heerlijke boeken.henriët schreef:Hannah
Sorry Hannah!
Gewoon relaxt, gezellig (eeeindelijk weer eens een gezellig jeugdboek met een positief en gezellig gezinsleven!) vakantielektuur!
Zita schreef:Dan kan ik je 'Anne van het Groene Huis' (Anne of Green Gables) van LM Montgomery ook aanbevelen. Zes delen, heerlijke boeken.henriët schreef:Hannah
Sorry Hannah!
Gewoon relaxt, gezellig (eeeindelijk weer eens een gezellig jeugdboek met een positief en gezellig gezinsleven!) vakantielektuur!
maar voor het mooie van de taal moet je ze eigenlijk in 't engels lezen!!
Zita schreef:De troop-leraar. Ik zit in een Potok-fase. Heb De uitverkorene, De rechtvaardiging, Mijn naam is Asjer Lev en De gave van Asjer Lev al gelezen in de afgelopen weken. Hierna komt Davita's harp.
Die zijn ook fantastisch om te lezen (vind ik).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bij dezen dan.refo schreef:Kan ik niet aan beginnen. Dan post je maar een keer een post niet.jvdg schreef:--dubbele posting--
@refo: gelieve deze posting in mindering te brengen als je de thermometer voor mei samenstelt.
Minus 2
Op koninginnedag gekocht, gisteren gelezen: Het kind Hans, van J. van Doorne
Wat schetst mijn verbazing dat er een stukje over geschreven is in Lectori Salutem. Wat een merkwaardig "toeval". van Doorne behoorde niet tot de grote drie, ook niet tot de 30 helden, maar wel met ere genoemd !
Het boek is trouwens prachtig
Deze blijft in mijn verzameling.
Wat schetst mijn verbazing dat er een stukje over geschreven is in Lectori Salutem. Wat een merkwaardig "toeval". van Doorne behoorde niet tot de grote drie, ook niet tot de 30 helden, maar wel met ere genoemd !
Het boek is trouwens prachtig
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Stefan Paas: De werkers van het laatste uur
Laatst gekocht op een rommelmarkt. Daar kun je soms hele mooie dingen vandaan halen
Laatst gekocht op een rommelmarkt. Daar kun je soms hele mooie dingen vandaan halen
Jezus van Nazareth Deel II van Joseph Ratzinger ofwel Benedictus XVI
Ben nu aangeland bij hoofdstuk 3.
Knielen op een bed violen
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
En.....tot nu toe?Willem schreef:Jezus van Nazareth Deel II van Joseph Ratzinger ofwel Benedictus XVI
Is het de moeite van het aanschaffen waard?jvdg schreef:En.....tot nu toe?Willem schreef:Jezus van Nazareth Deel II van Joseph Ratzinger ofwel Benedictus XVI
Yep. Het is een echte aanrader, ik zie me al genoodzaakt ook Deel I aan te schaffen omdat ik anders het idee heb dat iets moois wordt gemist.Mister schreef:Is het de moeite van het aanschaffen waard?jvdg schreef:En.....tot nu toe?Willem schreef:Jezus van Nazareth Deel II van Joseph Ratzinger ofwel Benedictus XVI
Ik lees nog steeds in "Die Tora in jüdischer Auslegung" uitgegeven door W.Günther Plaut. Wie Jezus - sein Naam zei geprezen - beter wil begrijpen, voor hem of haar biedt dit boek een zeer goede toegang. Jezus werd als jood geboren en Hij stierf als jood en leerde ons: "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet (de Tora) of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen".
Jezus Christus is het licht der wereld
Zijn dood verkondigen wij
Zijn verrijzenis prijzen wij
tot Hij komt in heerlijkheid
Zijn dood verkondigen wij
Zijn verrijzenis prijzen wij
tot Hij komt in heerlijkheid
Ik ben maar weer eens in Narnia begonnen, werd na 10 jaar ofzo wel weer eens tijd. Engelse pockets geleend van een kerkgenote. Heerlijke boeken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik ben bezig in het boek Een haven in een havenstad, betreft de geschiedenis van de GG van Rotterdam-Zuid(Charlois)/Barendrecht
Ik verdiep me altijd in zulksoort jubileum/geschiedenisboeken
Ik verdiep me altijd in zulksoort jubileum/geschiedenisboeken