Laatst gekochte boeken

Mara

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Mara »

De handige bode door Emile Bode
Bij Blokker, 4.95 slechts !
Alles over het huishouden en vele schoonmaak- en vlekkentips. :super
Tip voor moederdag ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wormser

Bericht door Wormser »

huisman schreef:1.De Hoop bleef leven , deel 3 van de trilogie over de koningen van Israël en Juda Ds P den Butter
2.Voor altijd getroost, uitleg van de Heidelberger Catechismus Ds A van Heteren Ds P Roos Ds A van de Weerd
3.Geloof en gevoel, Ds D. Heemskerk
4.Kom en zie, Dl 2: Proefschrift van Ds M Kater ter verkrijging van de graad van doctor aan de TUA. Onderwerp: De pre-existentie van Jezus Christus.
Hoe is het boek Voor altijd getroost? Ik wilde het van het weekend kopen maar wij hebben twee christelijke boekhandels in mijn woonplaats maar helaas....was (nog) niet binnen. Enne... ik heb een boekenbon te besteden....anders had ik wel via Den Hertog besteld. Boeken van CGK predikanten moet je bij ons wel met een lantaarntje zoeken.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
huisman

Bericht door huisman »

Wormser schreef:
huisman schreef:1.De Hoop bleef leven , deel 3 van de trilogie over de koningen van Israël en Juda Ds P den Butter
2.Voor altijd getroost, uitleg van de Heidelberger Catechismus Ds A van Heteren Ds P Roos Ds A van de Weerd
4.Kom en zie, Dl 2: Proefschrift van Ds M Kater ter verkrijging van de graad van doctor aan de TUA. Onderwerp: De pre-existentie van Jezus Christus.
Hoe is het boek Voor altijd getroost? Ik wilde het van het weekend kopen maar wij hebben twee christelijke boekhandels in mijn woonplaats maar helaas....was (nog) niet binnen. Enne... ik heb een boekenbon te besteden....anders had ik wel via Den Hertog besteld. Boeken van CGK predikanten moet je bij ons wel met een lantaarntje zoeken.
Het boek besteedt aan elke vraag enkele pagina's uitleg en begint met een paar stellingen naar aanleiding van de catechismusvraag. Ik vind het een mooi helder geschreven boek ook voor jonge mensen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

Wormser schreef:
Vandaag met boekenbon gekocht bij de Rank:

ds.P.v.Zonneveld; Brieven voor ouders
De Bijbel leert ons van hoeveel invloed de relatie is tussen ouders en kinderen. Gods Woord beschrijft voorbeelden van godvrezende ouders, maar ook van ouders die hun kinderen voorgingen in de zonde. Ook de gevolgen van de opvoeding worden daarbij niet verzwegen.

Hoe leven wij onze kinderen voor? Gaat er iets van ons uit? We redden het niet met wat godsdienstigheid. De vreze des Heeren is het beste voorbeeld.

Is opvoeden voor u een onmogelijke opgave? U mag het – alleen uit genade - van de Heere verwachten. Hij heeft gezegd: ‘En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden’ (Jak.1:5).

Afbeelding

kost nog net geen tientje
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:
Wormser schreef:
Vandaag met boekenbon gekocht bij de Rank:

ds.P.v.Zonneveld; Brieven voor ouders
De Bijbel leert ons van hoeveel invloed de relatie is tussen ouders en kinderen. Gods Woord beschrijft voorbeelden van godvrezende ouders, maar ook van ouders die hun kinderen voorgingen in de zonde. Ook de gevolgen van de opvoeding worden daarbij niet verzwegen.

Hoe leven wij onze kinderen voor? Gaat er iets van ons uit? We redden het niet met wat godsdienstigheid. De vreze des Heeren is het beste voorbeeld.

Is opvoeden voor u een onmogelijke opgave? U mag het – alleen uit genade - van de Heere verwachten. Hij heeft gezegd: ‘En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden’ (Jak.1:5).

Afbeelding

kost nog net geen tientje
Ik ga morgen even shoppen ;)
memento

Bericht door memento »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Is het een aanrader wanneer je ook zijn andere boek ("Wie bent U?") hebt?
Of is het dan veel hetzelfde?
Totaal ander boek, "Wie bent U" viel mij een beetje tegen maar "Christus en de christen" vind ik zeer boeiend.
Kun je vertellen waarom "Wie bent U?" je tegenviel? Beide boeken staan nog op mn verlanglijstje, dus ik ben wel benieuwd...

En: Is het boek "Wie bent U?" een ander boek, dan het boek "Wie is Jezus van Nazareth?"?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

KERKELIJK JAARBOEK
Gereformeerde Gemeenten in Nederland

2011
64e Jaargang - Onder redactie van ds. J. Roos
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Onze trouwdag, door ds. P. Ruitenburg
Binnenkort hoop ik te krijgen: leven in twee werelden, ds. B. Labee (wie kent dit boek al?)
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

memento schreef:En: Is het boek "Wie bent U?" een ander boek, dan het boek "Wie is Jezus van Nazareth?"?
Het boek "Wie is Jezus van Nazareth?" is verwerkt in het boek "Wie bent U?"
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
huisman

Bericht door huisman »

memento schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Is het een aanrader wanneer je ook zijn andere boek ("Wie bent U?") hebt?
Totaal ander boek, "Wie bent U" viel mij een beetje tegen maar "Christus en de christen" vind ik zeer boeiend.
Kun je vertellen waarom "Wie bent U?" je tegenviel? Beide boeken staan nog op mn verlanglijstje, dus ik ben wel benieuwd...

En: Is het boek "Wie bent U?" een ander boek, dan het boek "Wie is Jezus van Nazareth?"?
Wie bent U ? is niet zo verrassend, het is veel bekende stof o.a uit Wie is Jezus van Nazareth. Het is een goed boek voor b.v. belijdeniscatechisanten. Christus en de christen bood veel meer ter overdenking.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wormser

Bericht door Wormser »

huisman schreef:
memento schreef:
huisman schreef:

Wie bent U ? is niet zo verrassend, het is veel bekende stof o.a uit Wie is Jezus van Nazareth. Het is een goed boek voor b.v. belijdeniscatechisanten. Christus en de christen bood veel meer ter overdenking.
Ik heb inmiddels ook Christus en de Christen gekocht. Inderdaad is dit een boeiend boek. Ik vind het daarnaast erg helder hoe de bevinding wordt uitgelegd....maar moet het nog uitlezen...maar wat ik er nu van gelezen heb is het zeker een aanrader en een zeker ook een mooi belijdenisgeschenk.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Allebei een HSV voor de kids van 11 en 9; die wilde ze graag voor hun verjaardag :super

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
henriët

Bericht door henriët »

jakobmarin schreef:Allebei een HSV voor de kids van 11 en 9; die wilde ze graag voor hun verjaardag :super

Afbeelding

ze wildeN
:hum

Mooi joh!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Geen ander Evangelie,deel 5 Ds L. Huisman

Afbeelding

Met een mooi voorwoord waarin Ds. H. Paul onder andere schrijft :

Moest Comrie reeds in zijn dagen klagen, dat het aanbod van genade maar nauwelijks functioneerde in de prediking - en is dat nu nog niet zoveel verbeterd! - in de prediking van deze dienaar heeft ze een wezenlijke plaats. De liefde van Christus dringt deze evangelieprediker!
Daarom wensen wij deze bundel in veler handen.
huisman

Bericht door huisman »

Wilhelm schreef:Geen ander Evangelie,deel 5 Ds L. Huisman

Afbeelding

Met een mooi voorwoord waarin Ds. H. Paul onder andere schrijft :

Moest Comrie reeds in zijn dagen klagen, dat het aanbod van genade maar nauwelijks functioneerde in de prediking - en is dat nu nog niet zoveel verbeterd! - in de prediking van deze dienaar heeft ze een wezenlijke plaats. De liefde van Christus dringt deze evangelieprediker!
Daarom wensen wij deze bundel in veler handen.
huisman sluit zich van harte aan bij het voorwoord van Ds Paul. Deze en de andere 4 bundels wens ik ook in vele RF handen :super
Gesloten