@ zin 1: jawel hoor, mijn ouders (en veel meer mensen dik ik ken) zijn tegen reizen op zondag, maar rijden wel naar de kerk.Mara schreef:Tijden zijn idd veranderd, maar mensen die bezwaar hebben tegen zondags rijden, rijden geen meter hoor, dus ook niet naar de kerk !
Het argument dat dominee geen anderhalve dag uit zijn gezin zou kunnen, vind ik een beetje flauw, er zijn duizenden mannen die dagen, weken of zelfs maanden van huis zijn.
Maar goed, het punt is inmiddels duidelijk, het zondags niet rijden is achterhaald en te belegen geworden om er nog een discussiepunt van te maken.
Vraag ik me nog wel af, waarom er gisteravond en vanavond belijdenisdiensten waren

@ zin 2: Mee oneens. Veel mannen zijn dagen van huis, maar dat zijn dagen dag de kinderen naar school zijn. In het weekend moet er tijd zijn voor je gezin.
Kom ik aan het eind van zin 2: dat mannen weken of maanden van huis zijn vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik ben zelfs van mening dat je dan een nieuwe job moet zoeken, maar misschien is dit stof voor een nieuw topic. Je hebt als vader de plicht om voor je kinderen te zorgen (niet alleen financiëel), ze de Bijbelse waarheid in te scherpen en er voor ze te zijn. Daarnaast hoor je je vrouw te ondersteunen. Ik vind het onverantwoord als je al vader vaart of hele weken in het buitenland chauffeurt.
@ zin 3: ik weet niet of het achterhaald is, ik weet wel dat veel mensen hier hypocriet mee omgaan. Want in noodgevallen kan alles. Luther (?) schreef eens op dit forum: principes zijn dingen waar je voor door het vuur gaat. Wel ben ik blij (en stem ik van harte in met de Heidelberger die op Gods Woord is gebaseerd) dat de sacramenten op zondag gebruikt dienen te worden. En als mijn ouders daar niet bij kunnen zijn is dat jammer. Primair is het voor de gemeente bedoeld omdat het KIND VAN DE GEMEENTE BEHOORT GEDOOPT TE ZIJN.
Verder ben ik het met Mister eens en ook met Henriëtte!