helma schreef:gertje schreef:gertje schreef:helma schreef:ik ben met de 6e baret bezig

Heerlijk he haken, ben er ook helemaal aan verslingerd..
Kan jij het patroon mailen van de baret? of hier plaatsen

herhaalde oproep

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =5&lang=nl
ik gebruik nu katoen en haaknaald nr 4
ik hou me in het begin aan het patroon maar dan kijk ik zelf wanneer ik de bovenkant groot genoeg vind om te minderen.
BARET:
Steekverhouding: 7 stk met haaknld 6 mm = 10 cm breed. Gebruik eventueel grotere of kleinere nld om de juiste steekverhouding te krijgen. Haak een proeflapje!
Info haken: Vervang de 1e stk van elke tr met 3 l. Eindig elke tr met 1 hv in de 3e l.
Afkanten van haaksteken:
2 stk samen haken: Haak 1 stk, maar wacht met het doortrekken van de laatste 2 st op de haak = 2 st op de nld,. Haak vervolgens de volgende stk, en bij doortrekken (2e keer) de draad door alle st halen.
Muts: Haak met haaknld 6 mm en Eskimo donkerpaars mix 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 11 stk (lees Info haken).
2e tr: Haak 2 stk in elk stk = 22 stk.
3e tr: *Haak 1 stk in het 1e stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal steeds *-* = 33 stk.
4e tr: *Haak 1 stk in de eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal steeds *-* = 44 stk.
5e tr: *Haak 1 stk in de eerste 3 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal steeds *-* = 55 stk.
6e tr: *Haak 1 stk in de eerste 4 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal steeds *-* = 66 stk.
7e tr: *Haak 1 stk in de eerste 5 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal steeds *-* = 77 stk.
8e tr: *Haak 5 stk haken, en haak vervolgens de 6e en 7e stk samen (zie Afkanten van haaksteken)*, herhaal steeds *-* = 66 stk.
9e tr: *Haak 4 stk, en haak vervolgens de 5e en 6e stk samen*, herhaal steeds *-* = 55 stk.
10e tr: *Haak 3 stk, en haak vervolgens de 4e en 5e stk samen*, herhaal steeds *-* = 44 stk.
11e tr: *Haak 2 stk, en haak vervolgens de 3e en 4e stk samen*, herhaal steeds *-* = 33 stk.
12e-14e tr: Haak 1 hv in elk stk.
Hecht de draad stevig af.