wintersport fanaten?

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
:bo:bo:bo:bo:bo hoera ik ben klaar met inpakken.
Die ouwe vertrouwde brik van mij zit stampens vol, in kofferbak, op de achterbank en de ski-koffer op het dak.
Morgenochtend om 5.00 rijden en dan s,middags een heerlijke bak koffie op een terras in Rattenberg.:D:D

En dan s'avonds heerlijk afsluiten met een heerlijk glas Gluwein.:,:,
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier zonder de filistijnen :!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
:bo:bo:bo:bo:bo hoera ik ben klaar met inpakken.
Die ouwe vertrouwde brik van mij zit stampens vol, in kofferbak, op de achterbank en de ski-koffer op het dak.
Morgenochtend om 5.00 rijden en dan s,middags een heerlijke bak koffie op een terras in Rattenberg.:D:D

En dan s'avonds heerlijk afsluiten met een heerlijk glas Gluwein.:,:,
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier zonder de filistijnen :!
:,
Marjan

Bericht door Marjan »

Hebben ze daar wel een internetcafé voor je, zodat je bij kunt blijven op osw?
Be yourself, there are plenty of others.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
nee :bu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Internet en OSW is daar zeer streng verboden. Ik hanteer daar een strenge hand:,:,
vlinder

Bericht door vlinder »

hehe ook eens andere mensen de kans om lid van de dag te worden......
Mariken

Bericht door Mariken »

In hoeverre kun je als christen en dus rentmeester over de schepping op wintersport gaan? Een van de meest milieuvervuilende en beschadigende manieren van toerisme. Hoe staaan jullie daar tegenover?
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
In hoeverre kun je als christen en dus rentmeester over de schepping op wintersport gaan? Een van de meest milieuvervuilende en beschadigende manieren van toerisme. Hoe staaan jullie daar tegenover?
Ik durf er niks over te zeggen omdat ik toch al niet van die kou en al die sneeuwsmurrie hou. Ik kom helemaal niet in de verleiding om te gaan skieën.
In zijn algemeenheid is er weinig aandacht voor het milieu bij deze gezindte. Als ik zie hoeveel mensen twéé auto's hebben, en hoeveel mensen de auto pakken om naar de kerk te gaan! Omhoog die brandstofprijzen!
jacob

Bericht door jacob »

vertel eens. Waarom is dat zo?
Marjan

Bericht door Marjan »

De bergen gaan kapot door al dat ski-toerisme. Vervuiling, houtkap, dat soort dingen. EVen op internet gezocht:

Berggebieden: populair bij toeristen, kwetsbare natuur
Aandacht voor de schade die het toerisme aan kan richten was er het eerste in de Alpenlanden. De onstuimige groei van de wintersport maakte daar ook wel heel duidelijk wat ongebreidelde groei van het aantal bezoekers voor effecten kon hebben. En de effecten van het wintersporttoerisme zijn sowieso groot. Zolang het bezoek aan de bergen beperkt bleef tot veelal wandelende zomertoeristen, was dat makkelijk in het leven in de Alpen in te passen. Investeringen en veranderingen bleven beperkt tot een aantal hotels en restaurants. Voor de wintersport waren echter investeringen van een geheel andere orde noodzakelijk. Omvangrijke installaties en kilometers skipisten werden in korte tijd uit de grond gestampt. Op grote hoogte gelegen nieuwe dorpen verrezen op plekken waar nooit iemand had gewoond, met alle problemen van afval en bereikbaarheid van dien. Er ligt in de Alpen nu naar schatting 40.000 kilometer skipiste. Hellingen werden hiervoor geheel of gedeeltelijk ontbost met erosie en overstromingen tot gevolg. In de zomer groeit op de skihellingen niet veel meer omdat de sneeuw te stevig wordt aangedrukt door de sneeuwmachines en de vele duizenden skieërs. Na een aantal jaren van ongebreidelde groei van de hoeveelheid wintersporters begint men nu maatregelen te nemen om de schade van het toerisme zoveel mogelijk te beperken. Dat was hoogst nodig want een aantal jaren geleden werden de Alpen al uitgeroepen tot het meest bedreigde berggebied ter wereld.

[Aangepast op 16/2/05 door Marjan]
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Ik durf er niks over te zeggen omdat ik toch al niet van die kou en al die sneeuwsmurrie hou. Ik kom helemaal niet in de verleiding om te gaan skieën.
In zijn algemeenheid is er weinig aandacht voor het milieu bij deze gezindte. Als ik zie hoeveel mensen twéé auto's hebben, en hoeveel mensen de auto pakken om naar de kerk te gaan! Omhoog die brandstofprijzen!
:u:u:u:u

Waarom hoor ik dit soort signalen zo weinig in refoland?
Jelle

Bericht door Jelle »

ik denk dat je daar een andere postin voor zal moeten openen, daarover gaat deze draad niet
takkie

Bericht door takkie »

Heej Jelle, lekker geskied? Goeie sneeuw gehad?
en alles heel gehouden?
Baco

Bericht door Baco »

Ha Jelle, terug van weggeweest???
Niet met een banaan de berg afgekomen???:,:,:,:,
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

ik denk dat je daar een andere postin voor zal moeten openen, daarover gaat deze draad niet
Tuttut ... ik heb berichten langs zien komen die heel wat meer off-topic waren.

Wordt er eens een kritische noot geplaatst, past het weer niet in het onderwerp. :sne
Plaats reactie