De tandarts.....vind je het ook zo erg??

Mariavt

Re: De tandarts.....vind je het ook zo erg??

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:
refo schreef:Wat moet je vader bij de tandarts?
Hij heeft nog 4 eigen tanden onderin. :)
Dan staan we quitte, ik heb alleen nog een kies erbij
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Een familielid van mij heeft een klappergebit.
Deze persoon heeft hem alleen maar in als hij/zij op vistie gaat.
Het gebid is veel te groot, zijn/haar kaak is ook geslonken.
Maar terug gaan naar de tandarts, neeeeeeeeee, echt nooit meer!
Vervolgens loopt hij/zij nu al 30 jaar te klapperen en te slissen. :jongle
Mara

Bericht door Mara »

oesterschelpje schreef:Een familielid van mij heeft een klappergebit.
Jij bent zeker zo onder de indruk van biddag, dat je de tandjes zelfs met een D schrijft ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ria

Bericht door Ria »

kheb er eerder zin in dan dat ik het eng vind, heb dan ook nog nooit een gaatje gehad en hoef ook geen beugel :huhu
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ria schreef:kheb er eerder zin in dan dat ik het eng vind, heb dan ook nog nooit een gaatje gehad en hoef ook geen beugel :huhu
Jaja, dat zei ik tien jaar geleden ook... :huhu :huhu
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mister schreef:
Ria schreef:kheb er eerder zin in dan dat ik het eng vind, heb dan ook nog nooit een gaatje gehad en hoef ook geen beugel :huhu
Jaja, dat zei ik tien jaar geleden ook... :huhu :huhu
Dat zeg ik nog steeds en ik heb niet zo vaak wat, maar afgelopen mei nog 2 x een lekkere wortelkanaalbehandeling gehad :), weet echt wel prettigere dingen te bedenken hoor, maar echt vreselijk...neuhhh
Mén, ben blij met m'n tandarts :slurp
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

oesterschelpje schreef:Een familielid van mij heeft een klappergebit.
Je hoeft helemaal niet meer naar de tandarts.
Een tandprotheticus mag alles doen.
Zoek bij je zorgverzekering uit of degene die je kiest door hen erkend wordt.
Zo ja, dan regelt de protheticus alles.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Tandarts ging gisteren vanwege drukte bij de tandarts niet door,
Nu moet ik zometeen om half 3, ik zit te beven als een rietje en neem zo wel even een oxazepammetje in.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
helma

Bericht door helma »

Mariavt schreef:Tandarts ging gisteren vanwege drukte bij de tandarts niet door,
Nu moet ik zometeen om half 3, ik zit te beven als een rietje en neem zo wel even een oxazepammetje in.

kan ik me best voorstellen!! sterkte!! :love
Lassie

Bericht door Lassie »

Hier ook tandartstrauma's en tandartsangst.... maar onze tandarts gaat er goed mee om en dat geeft voor mij een goed gevoel. Na een heel gesprek met m'n man erbij heeft goed geholpen ik hoef maar een kik te geven of er wordt bij gespoten (verdoofd).

Ben twee jaar geleden 1 keer tijdens een behandeling van de stoel gegaan en direct naar huis gegaan en nooit meer terug gekomen bij die tandarts.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:Hier ook tandartstrauma's en tandartsangst.... maar onze tandarts gaat er goed mee om en dat geeft voor mij een goed gevoel. Na een heel gesprek met m'n man erbij heeft goed geholpen ik hoef maar een kik te geven of er wordt bij gespoten (verdoofd).

Ben twee jaar geleden 1 keer tijdens een behandeling van de stoel gegaan en direct naar huis gegaan en nooit meer terug gekomen bij die tandarts.
Ik vind de verdoving vaak het vervelendst :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ben vandaag geweest bij de tandarts, en dacht dat ze gelijk alles uit mijn onderkaak zou trekken maar ze wilde eerst een foto maken
Wat blijkt nu: Aan de bovenkant heb ik al járen een prothese en nu " zweven" er nog twee tanden of kiezen in mijn verhemelte.
Om de ene zaten vlekken dus dat vertrouwde ze niet en nu moet ik éérst naar de kaakchirurg z.s.m. om die eruit te laten halen, de rest komt later
Natuurlijk ben ik enorm geschrokken, want de tandarts wist niet of die vlekken een ontsteking, cyste of iets anders was, vandaar dat ik zo snel mogelijk een afspraak moet maken met de kaakchirurg.

Nou dat was mijn verhaal over de tandarts, ze was heel lief en voor de schrik hoefde ik maar de helft van het consult te betalen, was nóg 130 euro, maar goed, wel aardig dat ze me matste
Ben wel helemaal van slag nu.

refo

Bericht door refo »

Ik zou alles maar door de kaakchirurg laten doen. Dat kost je niets. Zit in het basispakket.
En zo'n kaakchirurg is helemaal zo eng niet als z'n reputatie doet vermoeden.

En een consult van 260 euro dat lijkt me aan de gepeperde kant. 130 trouwens ook.
Want als ik het goed begrijp heeft ze een foto gemaakt en de patient schrik aangejaagd.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

refo schreef:Ik zou alles maar door de kaakchirurg laten doen. Dat kost je niets. Zit in het basispakket.
En zo'n kaakchirurg is helemaal zo eng niet als z'n reputatie doet vermoeden.

En een consult van 260 euro dat lijkt me aan de gepeperde kant. 130 trouwens ook.
Want als ik het goed begrijp heeft ze een foto gemaakt en de patient schrik aangejaagd.
Tandartsrekening

Eerste consult 20 euro
Foto 69 euro
Behandelplan bespreken 30 euro

'k zat er een tientje naast, maar nog behoorlijk prijzig....

Mariavt

Bericht door Mariavt »

Vorige week naar de kaakchirurg geweest en die hoektand met cyste eruit laten halen plus mijn hele ondergebit. Sjonge wat deden die spuiten een pijn, maar de verdoving was wél goed behalve bij één kies en de bovenkaak, bij de bovenkaak heeft ie wat verdoving bijgespoten. En nu een week later...........

Ik ben net weer bij de kaakchirurg geweest
Ik heb al de hele week na de verwijdering van mijn ondergebit veel pijn aan één achterste wond
Ik weet nu de oorzaak ........
De chirurg heeft daar een kies getrokken maar de kies zat niet zozeer aan de kies vast dan aan het tandvlees.
Door het harde trekken van hem is het tandvlees gescheurd en kon niet genezen omdat hij het niet gehecht heeft.....
Dit zat nu klem onder mijn prothese en ik had vreselijke pijn
Nu heb ik een spoelmiddel gehad, (chloorhexidine of zo) en heb mijn prothese uit moeten leggen tot dat tandvlees genezen is maar dat kan nog een poosje duren. :?
Als het DV komende maandag nóg zo is dan mag ik weer bij hem terug komen.

Ondanks alles is het een hele symphatieke man...

Plaats reactie