Hoe kom je tot Christus
Hoe kom je tot Christus
Ik heb nog een vraag. Ik hoop maar dat jullie ut niet erg vinde als ik mijn vragen hier stel. Mijn vraag is, hoe kom je tot Christus. Ik zit wel in de kerk enzo, en ga naar cat een naar een kerkelijke school. Maar hoe kom je nou tot Christus. In de preek zegge ze van zonden enzo. En die heb ik ook wel. Dat weet ik heus wel. Maar hoe kom je nou tot Christus. Hoe doe je dat. Want dat zeggen ze in de preek er niet bij. En als je t aan iemand vraag krijg je een vaag antwoord. Waar je niet echt wat mee kan.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Hoe kom je tot Christus
Bram schreef:Ik heb nog een vraag. Ik hoop maar dat jullie ut niet erg vinde als ik mijn vragen hier stel. Mijn vraag is, hoe kom je tot Christus. Ik zit wel in de kerk enzo, en ga naar cat een naar een kerkelijke school. Maar hoe kom je nou tot Christus. In de preek zegge ze van zonden enzo. En die heb ik ook wel. Dat weet ik heus wel. Maar hoe kom je nou tot Christus. Hoe doe je dat. Want dat zeggen ze in de preek er niet bij. En als je t aan iemand vraag krijg je een vaag antwoord. Waar je niet echt wat mee kan.
Bram, denk dat je de geschiedenis van de moordenaar aan het kruis kent... doe als hem, en vraag de Heere voor vergeving van je zonden.
Alsook de tollenaar in de tempel 'wees mij zondaar genadig'
Het is niet moeilijker dan dat.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ja, maar kan je dat uit jezelf? We willen dat toch helemaal niet?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Waarom denk je dat? En waarom denk je dat mijn vragen flauw zijn? Je weet niet half hoe serieus dat bedoeld was. Het een van de grootste vragen die ik bij die uitwerking van het evangelie heb... en een van de grootste problemen waar volgens mij talloze mensen in de rechtse kerken mee rondlopen? Hoe word ik bekeerd?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jij hebt zelf altijd je antwoord klaar op deze vragen.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 10 mar 2011, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Komen tot Christus is eigenlijk vluchten tot Hem. Dat betekent heel concreet: de toevlucht tot hem nemen. Gij Zone Davids ontferm u mijner. Aan zijn voeten neerknielen en hem net zo lang om genade smeken totdat je, door het geloof, Zijn genade mag ontvangen.
Zal dat gebeuren dan? Ja, volkomen zeker. Wie zoekt zal vinden.
Is het zo eenvoudig? Ja, ten diepste wel. Maar ook weer niet, want als je dit echt gaat doen zul je ontdekken dat je van jezelf geen zoeker van God bent..
En dat je - als de Heere je niet zelf opzoekt - er zo weer mee stopt
Stopt niet en rust niet met bedelen om Zijn genade, todat je die mag ervaren.
Is het zo eenvoudig? Ja, ten diepste wel. Maar ook weer niet, want als je dit echt gaat doen zul je ontdekken dat je van jezelf geen zoeker van God bent..
Je hebt zelf altijd het antwoord klaar op deze vragen. Dan moet je nu niet ineens de onwetende spelen. Vandaar dat ik je reactie als 'flauw' betitel.Marnix schreef:Waarom denk je dat? En waarom denk je dat mijn vragen flauw zijn? Je weet niet half hoe serieus dat bedoeld was. Het een van de grootste vragen die ik bij die uitwerking van het evangelie heb... en een van de grootste problemen waar volgens mij talloze mensen in de rechtse kerken mee rondlopen? Hoe word ik bekeerd?
Zo is het.Bert Mulder schreef:Bram schreef:Ik heb nog een vraag. Ik hoop maar dat jullie ut niet erg vinde als ik mijn vragen hier stel. Mijn vraag is, hoe kom je tot Christus. Ik zit wel in de kerk enzo, en ga naar cat een naar een kerkelijke school. Maar hoe kom je nou tot Christus. In de preek zegge ze van zonden enzo. En die heb ik ook wel. Dat weet ik heus wel. Maar hoe kom je nou tot Christus. Hoe doe je dat. Want dat zeggen ze in de preek er niet bij. En als je t aan iemand vraag krijg je een vaag antwoord. Waar je niet echt wat mee kan.
Bram, denk dat je de geschiedenis van de moordenaar aan het kruis kent... doe als hem, en vraag de Heere voor vergeving van je zonden.
Is dat een vaag antwoord voor je Bram? Ik hoop et niet..
Neem de Heere Jezus aan. In het gebed. God heeft Hem voor zondaren gegeven opdat ze rein en heilig zouden zijn.
Laat dan je eigen leven met alle zonden achter en bid de Heere om een nieuw leven. Dan zal Hij het geven.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
En als je dat doet en nix gebeurt. Oma zei ook altijd dingen als dit. Die was echt wel serieus dr best aan het doen. Ze ging altijd 2 keer op een zondag naar de kerk. En ook door de weeks. En ze las heel vaak oude dominees. Maar dat heeft allemaal niet geholpen. Hoe weet je nu, of je het wel goed doet. dat je het niet voor nix doe.dennis schreef:Komen tot Christus is eigenlijk vluchten tot Hem. Dat betekent heel concreet: de toevlucht tot hem nemen. Gij Zone Davids ontferm u mijner. Aan zijn voeten neerknielen en hem net zo lang om genade smeken totdat je, door het geloof, Zijn genade mag ontvangen.
Maar als je dat doet en het werkt niet? Als je het doet en er gebeurt nix?Fjodor schreef:Zo is het.Bert Mulder schreef:Bram schreef:Ik heb nog een vraag. Ik hoop maar dat jullie ut niet erg vinde als ik mijn vragen hier stel. Mijn vraag is, hoe kom je tot Christus. Ik zit wel in de kerk enzo, en ga naar cat een naar een kerkelijke school. Maar hoe kom je nou tot Christus. In de preek zegge ze van zonden enzo. En die heb ik ook wel. Dat weet ik heus wel. Maar hoe kom je nou tot Christus. Hoe doe je dat. Want dat zeggen ze in de preek er niet bij. En als je t aan iemand vraag krijg je een vaag antwoord. Waar je niet echt wat mee kan.
Neem de Heere Jezus aan. In het gebed. God heeft Hem voor zondaren gegeven opdat ze rein en heilig zouden zijn.
Laat dan je eigen leven met alle zonden achter en bid de Heere om een nieuw leven. Dan zal Hij het geven.
Ik kan het lezen van deze preek van Maarten Luther aanbevelen. Deze is heel duidelijk: http://www.theologienet.nl/documenten/l ... liefde.pdf
Dat kan zo zijn, maar mijn ligging is wat anders.... en die verschillen probeer ik juist helder te krijgen en te begrijpen, omdat niet iedereen het met mijn "antwoorden" eens is en ik die andere uitleg probeer te begrijpen. En ik denk dat het een serieus probleem is binnen de rechtse dogmatiek, waar ik, maar ook velen in die rechtse kerken, het antwoord niet weten. Wat leidt tot passiviteit. Wel iedere zondag naar de kerk, de boodschap horen.... maar zich niet bekeerd weten.Afgewezen schreef:Je hebt zelf altijd het antwoord klaar op deze vragen. Dan moet je nu niet ineens de onwetende spelen. Vandaar dat ik je reactie als 'flauw' betitel.Marnix schreef:Waarom denk je dat? En waarom denk je dat mijn vragen flauw zijn? Je weet niet half hoe serieus dat bedoeld was. Het een van de grootste vragen die ik bij die uitwerking van het evangelie heb... en een van de grootste problemen waar volgens mij talloze mensen in de rechtse kerken mee rondlopen? Hoe word ik bekeerd?
Het gaat er niet om of dit of dat gebeurt. Ik moet dit voorzichtig zeggen, want er moet aan de andere kant ook weer een heleboel met een mens gebeuren.Bram schreef:Maar als je dat doet en het werkt niet? Als je het doet en er gebeurt nix?Fjodor schreef:Zo is het.Bert Mulder schreef:Bram schreef:Ik heb nog een vraag. Ik hoop maar dat jullie ut niet erg vinde als ik mijn vragen hier stel. Mijn vraag is, hoe kom je tot Christus. Ik zit wel in de kerk enzo, en ga naar cat een naar een kerkelijke school. Maar hoe kom je nou tot Christus. In de preek zegge ze van zonden enzo. En die heb ik ook wel. Dat weet ik heus wel. Maar hoe kom je nou tot Christus. Hoe doe je dat. Want dat zeggen ze in de preek er niet bij. En als je t aan iemand vraag krijg je een vaag antwoord. Waar je niet echt wat mee kan.
Maar de eerste vraag moet dan toch zijn of je je zonden hebt leren kennen. Op elke nietige zonde staat de eeuwige doodstraf! Als wij ons onze schuld in moeten denken, dan is dat een verschrikking.. Dag na dag na dag verzetten we ons tegen zo'n goede God.. Kijk maar naar je eigen leven, of ik hoef maar naar mijn eigen leven te kijken, en dan te bedenken dat de Heere alles heerlijk geschapen heeft.
Voor dat alles nu mogen we verzoend worden. Zou dat niets met ons doen? Zou dat ons hart koud laten? Maar ook als ons hart koud is, dan gaat het er in het aannemen niet in de eerste plaats om dat we ons hart zelf week gaan proberen te maken. Laten we de schuld van het koude hart belijden en ons overgeven aan de Heere Jezus. Meer is er niet te doen. Als we dat doen, dan zal de Heere er wel voor zorgen dat dat hart niet koud blijft.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Ik weet heus wel dat ik zonde doe. De dominee op cat zeg ook dat je zonde ben. Dat geloof ik echt wel. Maar als je dr over denk, dan heb ik niet wat de dominee in de preek soms zegt. Echt berouw. Ik heb wel spijt enzo. En dat je weet dat het eigelijk niet goed is. Maar niet dat je er wakker van lig.Fjodor schreef:Het gaat er niet om of dit of dat gebeurt. Ik moet dit voorzichtig zeggen, want er moet aan de andere kant ook weer een heleboel met een mens gebeuren.
Maar de eerste vraag moet dan toch zijn of je je zonden hebt leren kennen. Op elke nietige zonde staat de eeuwige doodstraf! Als wij ons onze schuld in moeten denken, dan is dat een verschrikking.. Dag na dag na dag verzetten we ons tegen zo'n goede God.. Kijk maar naar je eigen leven, of ik hoef maar naar mijn eigen leven te kijken, en dan te bedenken dat de Heere alles heerlijk geschapen heeft.
En als dat niet werkt? Mn oma heeft dat heus ook wel geprobeerd. En dat heeft nix geholpe.Fjodor schreef:Voor dat alles nu mogen we verzoend worden. Zou dat niets met ons doen? Zou dat ons hart koud laten? Maar ook als ons hart koud is, dan gaat het er in het aannemen niet in de eerste plaats om dat we ons hart zelf week gaan proberen te maken. Laten we de schuld van het koude hart belijden en ons overgeven aan de Heere Jezus. Meer is er niet te doen. Als we dat doen, dan zal de Heere er wel voor zorgen dat dat hart niet koud blijft.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Waarom zeg je, dat heeft allemaal niet geholpen? In de Schrift, onze enige regel voor dit leven, lezen we, dat Hij geen bidder laat staan.Bram schreef:En als je dat doet en nix gebeurt. Oma zei ook altijd dingen als dit. Die was echt wel serieus dr best aan het doen. Ze ging altijd 2 keer op een zondag naar de kerk. En ook door de weeks. En ze las heel vaak oude dominees. Maar dat heeft allemaal niet geholpen. Hoe weet je nu, of je het wel goed doet. dat je het niet voor nix doe.
En, betreffende je oma, leren we in de Schrift dat men ze uit de vruchten kennen zullen, maar dat alleen God het hart kent...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.