Op zoek naar:

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Op zoek naar:

Bericht door refo »

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

In het AD staat een oproepje, iemand zoekt de gedichtenbundel: de Jabbok stroomt door de ziekenkamer, geschreven door mevrouw Van Walsum-Quispel. Kent iemand dit ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Op zoek naar:

Bericht door refo »

Hoeveel wil je er?

http://www.boekwinkeltjes.nl/zoeken.php ... =1&nieuw=1

Dure oplossing: een advertentie in het AD.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Op zoek naar:

Bericht door helma »

nee, dat zijn preken
ik bedoel de korte stukjes (die je tussendoor kan luisteren)
maar als ik ze niet kan vinden ga ik die preken luisteren; die had ik idd ook gevonden
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

refo schreef:Hoeveel wil je er?

http://www.boekwinkeltjes.nl/zoeken.php ... =1&nieuw=1

Dure oplossing: een advertentie in het AD.
Het is de rubriek: lezers helpen lezers, dus gratis ;)
Ik heb de betreffende meneer of mevrouw meteen even gemaild, dank je wel voor het meedenken :) :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Op zoek naar:

Bericht door caprice »

...bomen? Pb caprice... ;)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Op zoek naar:

Bericht door Zita »

helma schreef:Ooit sprak Ds de Butter voor de EO een bijbelstudie over het boek Jozua (2004)
(De Bijbel open)
volgens mij kan je ze niet meer online luisteren. Weet iemand of ze nog elders staan?
het boek is er wel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Op zoek naar:

Bericht door huisman »

helma schreef:
nee, dat zijn preken
ik bedoel de korte stukjes (die je tussendoor kan luisteren)
maar als ik ze niet kan vinden ga ik die preken luisteren; die had ik idd ook gevonden

http://www.eo.nl/programma/debijbelopen ... &year=2004

Volgens mij kun je ze op CD bestellen bij de EO Je weet dat ze ook in boekvorm zijn uitgegeven?
Afbeelding
Boek van Gods trouw. 33 bijbelstudies met gespreksvragen over het bijbelboek Jozua. Jozua, een man met karakter. Maar meer nog een man van geloof. Hij ziet in het land Kanaan de vervulling van Gods rijke belofte voor Israël. Maar een volmaakt mens is Jozua niet. Hij heeft ook zijn zwakke kanten. Het volk waar hij leiding aan geeft, is ook geen volmaakt volk. Daarvan getuigt dit boek ook. Naast gebeurtenissen die duidelijk van geloofsmoed spreken, wordt ook verteld van momenten waarop het volk faalt
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Op zoek naar:

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:
nee, dat zijn preken
ik bedoel de korte stukjes (die je tussendoor kan luisteren)
maar als ik ze niet kan vinden ga ik die preken luisteren; die had ik idd ook gevonden

http://www.eo.nl/programma/debijbelopen ... &year=2004

Volgens mij kun je ze op CD bestellen bij de EO Je weet dat ze ook in boekvorm zijn uitgegeven?
Afbeelding
Boek van Gods trouw. 33 bijbelstudies met gespreksvragen over het bijbelboek Jozua. Jozua, een man met karakter. Maar meer nog een man van geloof. Hij ziet in het land Kanaan de vervulling van Gods rijke belofte voor Israël. Maar een volmaakt mens is Jozua niet. Hij heeft ook zijn zwakke kanten. Het volk waar hij leiding aan geeft, is ook geen volmaakt volk. Daarvan getuigt dit boek ook. Naast gebeurtenissen die duidelijk van geloofsmoed spreken, wordt ook verteld van momenten waarop het volk faalt
er staan geen downloads bij de EO bij de Jozua studies
en ik heb zelf alleen het Richterenboekje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Op zoek naar:

Bericht door huisman »

helma schreef:
huisman schreef:
helma schreef:
nee, dat zijn preken
ik bedoel de korte stukjes (die je tussendoor kan luisteren)
maar als ik ze niet kan vinden ga ik die preken luisteren; die had ik idd ook gevonden

http://www.eo.nl/programma/debijbelopen ... &year=2004

Volgens mij kun je ze op CD bestellen bij de EO Je weet dat ze ook in boekvorm zijn uitgegeven?
Afbeelding
Boek van Gods trouw. 33 bijbelstudies met gespreksvragen over het bijbelboek Jozua. Jozua, een man met karakter. Maar meer nog een man van geloof. Hij ziet in het land Kanaan de vervulling van Gods rijke belofte voor Israël. Maar een volmaakt mens is Jozua niet. Hij heeft ook zijn zwakke kanten. Het volk waar hij leiding aan geeft, is ook geen volmaakt volk. Daarvan getuigt dit boek ook. Naast gebeurtenissen die duidelijk van geloofsmoed spreken, wordt ook verteld van momenten waarop het volk faalt
er staan geen downloads bij de EO bij de Jozua studies
en ik heb zelf alleen het Richterenboekje
Ik heb Jozua ook en je mag het lenen. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Op zoek naar:

Bericht door helma »

dank je! maar mijn broer liet me weten dat hij ze digitaal heeft. :super (kijkt af en toe dus nog om 'n hoekje....)
het gaat me in dit geval om het luisteren van korte stukjes.
Sommige klussen duren 1 preek; sommige een meditatie o.i.d.
Zo kunnen we het nuttige met het aangename verenigen :huhu
Miepie
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 sep 2006, 19:15

Re: Op zoek naar:

Bericht door Miepie »

Daar zit ik nu ook vaak mee. Soms duurt een klus meer dan 1 preek. Maar twee preken is weer te lang. 1 preek geeft vaak genoeg stof tot nadenken, maar wanneer je nog een half uur tot drie kwartier bezig bent is nog iets luisteren welkom. Soms zet ik daarna weleens muziek op, maar dat 'besneeuwt' helaas vaak de geluisterde woorden. Een tweede preek luisteren is een optie, maar halverwege stoppen vind ik ook niet fijn.

Iemand tips voor korte stukjes?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Op zoek naar:

Bericht door helma »

Miepie schreef:Daar zit ik nu ook vaak mee. Soms duurt een klus meer dan 1 preek. Maar twee preken is weer te lang. 1 preek geeft vaak genoeg stof tot nadenken, maar wanneer je nog een half uur tot drie kwartier bezig bent is nog iets luisteren welkom. Soms zet ik daarna weleens muziek op, maar dat 'besneeuwt' helaas vaak de geluisterde woorden. Een tweede preek luisteren is een optie, maar halverwege stoppen vind ik ook niet fijn.

Iemand tips voor korte stukjes?
als ik tijd heb voor meer dan 1 preek doe ik nog wel eens een vervolgstof.
dan kan je zo met preek 2 verder omdat het daar gelijk bij aansluit. Sommige series zijn wel 10 preken
(ik begin wel vanaf de preek; sla het gebed enzo dan over)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Op zoek naar:

Bericht door Orchidee »

helma schreef:dank je! maar mijn broer liet me weten dat hij ze digitaal heeft. :super (kijkt af en toe dus nog om 'n hoekje....)
het gaat me in dit geval om het luisteren van korte stukjes.
Sommige klussen duren 1 preek; sommige een meditatie o.i.d.
Zo kunnen we het nuttige met het aangename verenigen :huhu
Ik kan niet "praten en breien" tegelijk :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Op zoek naar:

Bericht door helma »

Orchidee schreef:
helma schreef:dank je! maar mijn broer liet me weten dat hij ze digitaal heeft. :super (kijkt af en toe dus nog om 'n hoekje....)
het gaat me in dit geval om het luisteren van korte stukjes.
Sommige klussen duren 1 preek; sommige een meditatie o.i.d.
Zo kunnen we het nuttige met het aangename verenigen :huhu
Ik kan niet "praten en breien" tegelijk :hum
je moet er ook niet tussendoor praten :hum
Plaats reactie