Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:
MarthaMartha schreef:
huh?
In de papieren staat dat de kraamverzorgster niet voor het eten zorgt...........................
Dat word hier ook niet meer gedaan hoor, al jaaaaaaaaaaaren niet meer...
Ze zijn dan ook al weg als het etenstijd is, of voorbereiden van eten...
Ik heb medelijden met de (a.s.) moeders.
In mijn hele huwelijk heb ik overdag alleen in bed verkeerd tijdens de kraamtijd.
Ik kon ff alles aan hen overlaten. Dan stond het eten op tafel en ging ze weg.
Ik geloof dat wij bij het laatste kindje standaard 80 uur kregen en ik door bijzondere omstandigheden er nog 12 uur bij kon "kopen", wat wij hebben gedaan.
Hoeveel uur krijg je nu normaliter ??
max 48 uur...
gelukkig heb ik schatten van vrienden en familie in de buurt...
Het komt vast goed ;-)
:garde :garde
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Mara »

48 uur :bobo Dat zijn 6 daagjes van 8 uur, maar dan anders verdeeld ?
Heb jij ook een zuster die smorgens bij jou is, en smiddags bij een andere kraamvrouw ?
Ik hoor jonge vrouwen wel eens zeggen: ik ga 6 weken na de bevalling weer werken hoor.
Ik denk dan: wacht het eens af, niet iedereen komt fris en fruitig uit het kraambed.
Mijn moeder zei altijd: met een bevalling sta je met 1 been in het graf, helaas heb ik dat met 1 bevalling ook zo letterlijk moeten ondervinden.
Mijn moeder had een kraambed van 12 dagen :oO Toch niet meer voor te stellen. En liggen he ! Dat er niet meer trombose voorkwam, mag een wonder heten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Lassie »

Tsja... de kraamverzorgenden hebben het niet voor het zeggen (helaas).

Mijn moeder is zelfstandige kraamverzorgster maar als ik hoor wat zij allemaal nog doet en wat ik hoor van andere gezinnen over kraamverzorgenden. Koken doet ze ook de 1e paar dagen de laatste dagen maakt ze het zo klaar dat de kraamheer het op kan zetten.

En de mannen van tegenwoordig kunnen echt wel koken en anders gaan ze maar op kookcursus.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Mara »

Lassie schreef:Tsja... de kraamverzorgenden hebben het niet voor het zeggen (helaas).

Mijn moeder is zelfstandige kraamverzorgster maar als ik hoor wat zij allemaal nog doet en wat ik hoor van andere gezinnen over kraamverzorgenden. Koken doet ze ook de 1e paar dagen de laatste dagen maakt ze het zo klaar dat de kraamheer het op kan zetten.

En de mannen van tegenwoordig kunnen echt wel koken en anders gaan ze maar op kookcursus.
Die van mij eet liever brood met oude kaas, dan dat hij wil leren koken :huhu
Ik probeer mn zoons de liefde voor het koken bij te brengen hoor en dat lukt aardig.
Maar mijn schoonmoeder heeft haar zoons teveel verwend :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Lassie schreef:
MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef: Dat word hier ook niet meer gedaan hoor, al jaaaaaaaaaaaren niet meer...
Ze zijn dan ook al weg als het etenstijd is, of voorbereiden van eten...
Ik heb medelijden met de (a.s.) moeders.
In mijn hele huwelijk heb ik overdag alleen in bed verkeerd tijdens de kraamtijd.
Ik kon ff alles aan hen overlaten. Dan stond het eten op tafel en ging ze weg.
Ik geloof dat wij bij het laatste kindje standaard 80 uur kregen en ik door bijzondere omstandigheden er nog 12 uur bij kon "kopen", wat wij hebben gedaan.
Hoeveel uur krijg je nu normaliter ??
max 48 uur...
gelukkig heb ik schatten van vrienden en familie in de buurt...
Het komt vast goed ;-)
Kan je man niet koken????
jazeker, en hoe!!!

maar ik vermoed zomaar dat hij die dagen sowieso wel aardig aan het rennen zal zijn, dus behulpzame vrienden en familie zal ik toejuichen, zodat hij niet alles hoeft te doen.... en wie wat doet, maakt mij niet uit...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:
Mara schreef:Dat is een achterhaald advies Marnix :) Tegenwoordig is er zoveel veredeld aan de groenten, dat de spruitjes niet eens meer bitter smaken en de boerenkool geen vorstje meer nodig heeft.
De worst kan barsten he, als je hem zo warmt ;) Ik haal hem pas uit de verpakking als iedereen zn bordje vol heeft, blijftie lekker heet.
Als je de worst bovenop laat liggen wordt hij wel warm maar niet te warm. Maar goed, je kan hem ook even in de magentron of in warm water opwarmen.

Wat het groenteverhaal betreft, de smaak wordt er niet slechter van. Het is namelijk een natuurlijk proces, wat vooral optreedt als de planten nog op het land staan, maar ook nog daarna. Om zichzelf te beschermen tegen kou wordt er iets omgezet in suiker, waardoor de smaak iets verandert, iets zoeter wordt.
hij ligt er bovenop!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
Mara schreef: Ik heb medelijden met de (a.s.) moeders.
In mijn hele huwelijk heb ik overdag alleen in bed verkeerd tijdens de kraamtijd.
Ik kon ff alles aan hen overlaten. Dan stond het eten op tafel en ging ze weg.
Ik geloof dat wij bij het laatste kindje standaard 80 uur kregen en ik door bijzondere omstandigheden er nog 12 uur bij kon "kopen", wat wij hebben gedaan.
Hoeveel uur krijg je nu normaliter ??
max 48 uur...
gelukkig heb ik schatten van vrienden en familie in de buurt...
Het komt vast goed ;-)
:garde :garde
Je bent lief!!
En je dochters willen ook al, (die hier zaterdag was in elk geval wel), komt helemaal goed :)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Lizzy »

Wij eten oosterse wraps ...... heerlijk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Lassie schreef:Tsja... de kraamverzorgenden hebben het niet voor het zeggen (helaas).

Mijn moeder is zelfstandige kraamverzorgster maar als ik hoor wat zij allemaal nog doet en wat ik hoor van andere gezinnen over kraamverzorgenden. Koken doet ze ook de 1e paar dagen de laatste dagen maakt ze het zo klaar dat de kraamheer het op kan zetten.

En de mannen van tegenwoordig kunnen echt wel koken en anders gaan ze maar op kookcursus.
Die van mij eet liever brood met oude kaas, dan dat hij wil leren koken :huhu
Ik probeer mn zoons de liefde voor het koken bij te brengen hoor en dat lukt aardig.
Maar mijn schoonmoeder heeft haar zoons teveel verwend :love
Verwennen is een vorm van mishandeling. Stel dat je op een dag niet meer voor hem kan koken en hij ook niemand heeft om dat voor hem te doen.
Ik vind het goed als mannen ook zelfstandig kunnen zijn in het huishouden. Ze zeiden wel eens: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid... Van mij mag je daar ook een slimme man van maken.
(ik heb een heel zelfstandige man :love en daarnaast ook nog velen die voor hem zouden klaarstaan als ik het niet meer kan :love dus ik ben een gezegende vrouw)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door oesterschelpje »

Gelukkig kan oesterman ook heerlijk koken.
Wij aten wraps, gevuld met paprika, ui en kipblokjes.
Daarbij een salade, rijkelijk gevuld met allerlei lekkers.
Heerlijk om koken even uit handen te geven en zelf aan te kunnen schuiven. :super
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Oude-Waarheid »

oesterschelpje schreef:Gelukkig kan oesterman ook heerlijk koken.
Wij aten wraps, gevuld met paprika, ui en kipblokjes.
Daarbij een salade, rijkelijk gevuld met allerlei lekkers.
Heerlijk om koken even uit handen te geven en zelf aan te kunnen schuiven. :super
Daarom hoor je veel van kok en niet van kokin als je ergens gaat uit eten (meestal)
blijkbaar zijn er veel meer mannen die lekker kunnen koken :slurp
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door oesterschelpje »

Volgens mij onderschatten veel vrouwen hun kookkunsten, ze kunnen wel degelijk koken, of met hun deegroller achter hun hongerige mannen aanrennen! ;)
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Kippetje »

[quote="Mara"]
Ik hoor jonge vrouwen wel eens zeggen: ik ga 6 weken na de bevalling weer werken hoor.
quote]

Lijkt me stug.
Nederland kent 16 weken zwangerschapsverlof. Je kunt kiezen tussen 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum te stoppen met werken (tenzij je al bent uitgevallen, dan is 6 weken verplicht) en afhankelijk van die keuze heb je dus 10 of 12 weken na de bevalling nog verlof. De meeste vrouwen hebben nog wat (rest) vakantie uren, zodat ze meestal toch minimaal pas na 12 weken weer aan het werk gaan.
Geen enkele vrouw zal er daarom voor kiezen om na 6 weken alweer te gaan werken (tenzij zelfstandig ondernemer, maar zelf daarvoor zijn tegenwoordig regelingen).
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door oesterschelpje »

Kippetje schreef:
Mara schreef: Ik hoor jonge vrouwen wel eens zeggen: ik ga 6 weken na de bevalling weer werken hoor.
quote]

Lijkt me stug.
Nederland kent 16 weken zwangerschapsverlof. Je kunt kiezen tussen 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum te stoppen met werken (tenzij je al bent uitgevallen, dan is 6 weken verplicht) en afhankelijk van die keuze heb je dus 10 of 12 weken na de bevalling nog verlof. De meeste vrouwen hebben nog wat (rest) vakantie uren, zodat ze meestal toch minimaal pas na 12 weken weer aan het werk gaan.
Geen enkele vrouw zal er daarom voor kiezen om na 6 weken alweer te gaan werken (tenzij zelfstandig ondernemer, maar zelf daarvoor zijn tegenwoordig regelingen).
Dat klinkt erg stellig!
Zelf werk ik al ruim 20 jaar in de kraamzorg, ben er velen tegen gekomen die graag gingen werken na 6 weken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
Lassie schreef:Tsja... de kraamverzorgenden hebben het niet voor het zeggen (helaas).

Mijn moeder is zelfstandige kraamverzorgster maar als ik hoor wat zij allemaal nog doet en wat ik hoor van andere gezinnen over kraamverzorgenden. Koken doet ze ook de 1e paar dagen de laatste dagen maakt ze het zo klaar dat de kraamheer het op kan zetten.

En de mannen van tegenwoordig kunnen echt wel koken en anders gaan ze maar op kookcursus.
Die van mij eet liever brood met oude kaas, dan dat hij wil leren koken :huhu
Ik probeer mn zoons de liefde voor het koken bij te brengen hoor en dat lukt aardig.
Maar mijn schoonmoeder heeft haar zoons teveel verwend :love
Verwennen is een vorm van mishandeling. Stel dat je op een dag niet meer voor hem kan koken en hij ook niemand heeft om dat voor hem te doen.
Ik vind het goed als mannen ook zelfstandig kunnen zijn in het huishouden. Ze zeiden wel eens: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid... Van mij mag je daar ook een slimme man van maken.
(ik heb een heel zelfstandige man :love en daarnaast ook nog velen die voor hem zouden klaarstaan als ik het niet meer kan :love dus ik ben een gezegende vrouw)
Hoe doe je dat Jolanda ? Ik ben al geduldig geweest, heb het voorgedaan, kookboek gekocht, boos geweest :OO ongeduldig, met humor, niets helpt.
Nee jij kookt altijd. Ja dat klopt, ik kook ook altijd, omdat ik mn gezin een gezonde verantwoorde maaltijd voor wilde zetten.
Was ik maar meer een zeur geweest, denk ik nu ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten