Bij ProLife betaal je bij 500 euro extra eigen risico 255 euro minder per jaar. Ik begrijp niet dat ik maar zo weinig hoor dat (gezonde) mensen standaard het eigen risico verhogen.refo schreef:Als je weinig ziek bent neem dan Anderzorg. Als je 500 euro extra eigen risico neemt betaal je 300 euro premie minder. Dat is een hogere korting dan de meeste andere verzekeringen. Basis is minder dan 91,25 euro, met korting dus 66,25.
Al die extra verzekeringen zijn meestal weggegooid geld.
Mocht je het eerste jaar het volledige eigen risico op moeten maken, kost het je in feite 245 euro extra.
Als je geen kosten hebt voor het eigen risico, en je doet dit het tweede jaar ook, dan is het geen probleem om het gehele eigen risico een keer te moeten betalen in dat jaar. Dan betaal je nog net zoveel als dat je normaal anders aan premie had betaald.
Vanaf het derde jaar is het dus pure winst als je het eigen riscico niet opmaakt, of er 170 euro betalen moet, want die 170 euro doet niets af van de zaak. Die moet je toch wel betalen als je wat hebt, of je nu wel of geen hoger eigen risico hebt.
Ik ga dus voor een eigen risico van 670 euro.
Aanvullend heb ik gelukkig ook niet nodig. (Vaak heb je al ruim de helft van de vergoeding die je krijgen kunt al zelf betaald middels premie.)