Waar baal je van?
Re: Waar baal je van?
Tja Huisman, vroeger was het eenvoudig. Jan-met-de-pet deed hem af als hij bij zijn baas kwam. Nu geeft Jan een grote bek aan diezelfde baas als hij het er niet mee eens is. Rangen en standen waren vanzelfsprekend. De notabelen woonden in het grote mooie huis, de middenklasse iets kleiner en de arbeiders in steegjes en daglonerhutjes. Maar het was overzichtelijk.
Nu woont de directeur naast zijn werknemer, want die heeft toevallig de loterij gewonnen.
Bepaalde beroepen waarin goed wordt verdiend, trekken naar de duurdere huizen. Je hebt zodoende geen deftige wijken meer.
De "sterren" verdienen veel geld, maar stralen niet altijd klasse uit.
Maar er zijn echt nog wel goede werkgevers hoor ! Mijn man werkt er bij zo een. Niet christelijk, maar heel eerlijk en altijd heel goed voor zijn personeel. Hij vond bijv nu dat mijn man winterbanden onder zijn auto moest doen en betaalde ze dus voor hem.
In geval van nood en ziekte, mag hij altijd vrij, hij hoeft geen snipperdag af te schrijven.
Maar het allerbelangrijkste, hij hoeft nooit op zondag te werken !
Nu woont de directeur naast zijn werknemer, want die heeft toevallig de loterij gewonnen.
Bepaalde beroepen waarin goed wordt verdiend, trekken naar de duurdere huizen. Je hebt zodoende geen deftige wijken meer.
De "sterren" verdienen veel geld, maar stralen niet altijd klasse uit.
Maar er zijn echt nog wel goede werkgevers hoor ! Mijn man werkt er bij zo een. Niet christelijk, maar heel eerlijk en altijd heel goed voor zijn personeel. Hij vond bijv nu dat mijn man winterbanden onder zijn auto moest doen en betaalde ze dus voor hem.
In geval van nood en ziekte, mag hij altijd vrij, hij hoeft geen snipperdag af te schrijven.
Maar het allerbelangrijkste, hij hoeft nooit op zondag te werken !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
@ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.huisman schreef:@ Willem , Een voorbeeld: Iemand krijgt in 1982 een baan bij de PTT als postbode, heeft verkering en gaat trouwen en ze krijgen 6 kinderen. De vrouw heeft nooit willen en hoeven werken omdat zij de huismoeder en de spil in het gezin is. De man kon altijd als kostwinner zijn gezin onderhouden, het was geen vetpot maar het ging. .....en toen kwam er een liberaliseringsdrift op gang. De man raakte na 28 jaar trouwe dienst zijn baan kwijt aan een student die zich per poststuk laat betalen. Dat is rechtvaardig? En idd ik blijf van mening dat de notie van de bijbelse barmhartigheid in ons economisch en op de vrije marktwerking gebaseerde samenleving ver weg is.Willem schreef:De Bijbelse Barmhartigheid wordt uit de kast getrokken als anderen bereid zijn tegen minder loon hetzelfde werk te doen en men zelf niet bereid is in te leveren.huisman schreef:Ik vind jouw reactie keihard, niet de Bijbeltekst. Maar ja, de bijbelse barmhartigheid is in onze geliberaliseerde (post) wereld ver te zoeken.Tiberius schreef: Wat vind je keihard aan deze bijbeltekst?
Ik zal het eens tegen mijn baas zeggen: "Als je mij niet meer geld geeft dan een ander - die wel bereid is het voor minder te doen maar ikke niet! - dan doe je aan mij geen bijbelse barmharigheid". Laten we de notie van bijbelse barmhartigheid niet bespottelijk maken!
@ (wie het ook zei volgens mij Willem), veel verdienen bij de post? Beetje jammer dat je zo slecht op de hoogte bent. Ik heb respect hoe mijn ouders het altijd voor elkaar hebben gekregen. Ik verdien als leerling nu meer dan mijn vader na 30 jaar werken.....
Mijn vader staakt ook niet, maar gaat ook niet de straat op. Hij werkt nu binnen. Zit zijn werktijd erop gaat hij naar huis. Het doet pijn om een bedrijf waar je met hart en ziel gewerkt hebt zo kapot te zien gaan door de liberaliseren, al heb ik er vanuit de consument en overheid begrip voor. De mensen van Sandd e.d. krijgen als ik goed ben geïnformeerd per stuk betaald, bouwen geen pensioen op, hebben pech als ze ziek zijn. Is dat menselijk? Ja zo kan ik de lonen ook laag houden. Beetje jammer van je scherpe oordeel.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Vlinder, alles afwegend, kan ik niet anders zeggen: Je hebt gelijk.vlinder schreef: @ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.
@ (wie het ook zei volgens mij Willem), veel verdienen bij de post? Beetje jammer dat je zo slecht op de hoogte bent. Ik heb respect hoe mijn ouders het altijd voor elkaar hebben gekregen. Ik verdien als leerling nu meer dan mijn vader na 30 jaar werken.....
Mijn vader staakt ook niet, maar gaat ook niet de straat op. Hij werkt nu binnen. Zit zijn werktijd erop gaat hij naar huis. Het doet pijn om een bedrijf waar je met hart en ziel gewerkt hebt zo kapot te zien gaan door de liberaliseren, al heb ik er vanuit de consument en overheid begrip voor. De mensen van Sandd e.d. krijgen als ik goed ben geïnformeerd per stuk betaald, bouwen geen pensioen op, hebben pech als ze ziek zijn. Is dat menselijk? Ja zo kan ik de lonen ook laag houden. Beetje jammer van je scherpe oordeel.
De arbeider is zijn loon waardig; mochten anderen dit ondermijnen dan mag er protest zijn (zonder staking), maar wel in overleg.
De overheid aan wie de postwet is toevertrouwd dient in dezen haar verantwoordelijkheid te nemen, en niet aan elk willekeurig postbedrijf die ruimte bieden die er echt niet is.
Postbedrijven die hun personeel misbruiken ten koste van de reguliere postbeambten.
Daarin schiet de overheid echt tekort.
En met het vrijgeven van die markt, wie zou er als consument echt mee gediend zijn?
dat ik weer zo'n last heb van m'n stuit....
(toch maar eens naar de huisarts?)

Niet dat ik weet, maar als Willem en Tiberius zien dat er echte mensen achter mijn verhaaltje zitten ze toch wat minder hard in hun oordeel worden.Vlinder schreef:@ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Misschien kan je gebruik maken van de niet-goed-geld-terug regeling.huisman schreef:Bedankt, maar ik heb net een nieuwe bril http://www.koningsoptiek.nl/Tiberius schreef:Hoe kom je daar nou bij? Welke posting van mij?huisman schreef:Jawel want straks heeft hij geen werk meer en dus ook geen eten (volgens jouw posting).Tiberius schreef:Maar goed, dan wil hij wel werken. Dan is mijn eerdere reactie toch niet op hem van toepassing?
Hoe kom je daar nou bij? Waar beweer ik dat?huisman schreef:Een beetje emphatie met de huisgenoten des geloofs had ik op dit forum wel verwacht. Maar ik begrijp het ons SGP raadslid hoeft niet ongerust te zijn ,hij raakt dan misschien wel zijn baan kwijt, het is volgens Willem en Tiberius op een rechtvaardige wijze.
Tip: http://www.specsavers.nl
Hoe ik bij deze conclusie kom ? lees de postings van vandaag maar in dit topic.

Nogmaals graag deze zware beschuldiging onderbouwen in plaats van zomaar wat in het rond roepen, aub.huisman schreef:Niet dat ik weet, maar als Willem en Tiberius zien dat er echte mensen achter mijn verhaaltje zitten ze toch wat minder hard in hun oordeel worden.Vlinder schreef:@ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.
Jij vat het op als een zware beschuldiging, zo bedoel ik het niet.Ik zal even kort samenvatten wat mijn standpunt is in deze.Tiberius schreef:Nogmaals graag deze zware beschuldiging onderbouwen in plaats van zomaar wat in het rond roepen, aub.huisman schreef:Niet dat ik weet, maar als Willem en Tiberius zien dat er echte mensen achter mijn verhaaltje zitten ze toch wat minder hard in hun oordeel worden.Vlinder schreef:@ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.
1. Ik ben tegen staken
2. De postbodes die al tientallen jaren voor de PTT/TPG/TNT hebben gewerkt verdienen het niet om zo behandeld te worden. (15% loonsverlaging of ontslag fijne keuze is dat

3. De liberalisering en vrije marktwerking heeft anti-christelijke trekken. (het kapitalisme in het algemeen ook) De SGP heeft ook tegen de liberalisering van de postmarkt gestemd.
4. Meeleven i.p.v. oordelen lijkt mij meer gepast, ik hoop dat de diakonie van de kerken zijn taak verstaat als zo mensen volkomen buiten hun schuld werkloos worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar ben ik het volkomen mee eens; inclusief de door jou geschetste taak van de diakonie.huisman schreef:Jij vat het op als een zware beschuldiging, zo bedoel ik het niet.Ik zal even kort samenvatten wat mijn standpunt is in deze.Tiberius schreef:Nogmaals graag deze zware beschuldiging onderbouwen in plaats van zomaar wat in het rond roepen, aub.huisman schreef:Niet dat ik weet, maar als Willem en Tiberius zien dat er echte mensen achter mijn verhaaltje zitten ze toch wat minder hard in hun oordeel worden.Vlinder schreef:@ Huisman, Je kent mijn ouders toch niet toevallig? Ook sinds 1982 bij de post, nu 52. Zelfs dat van zijn vrouw en 6 kinderen klopt.
1. Ik ben tegen staken
2. De postbodes die al tientallen jaren voor de PTT/TPG/TNT hebben gewerkt verdienen het niet om zo behandeld te worden. (15% loonsverlaging of ontslag fijne keuze is dat)
3. De liberalisering en vrije marktwerking heeft anti-christelijke trekken. (het kapitalisme in het algemeen ook) De SGP heeft ook tegen de liberalisering van de postmarkt gestemd.
4. Meeleven i.p.v. oordelen lijkt mij meer gepast, ik hoop dat de diakonie van de kerken zijn taak verstaat als zo mensen volkomen buiten hun schuld werkloos worden.
In mijn eerdere berichten sprak ik niet over de postbodes, maar over stakers.
- oesterschelpje
Snik, de waterleiding in de bijkeuken is bevroren..., nu kan ik niet wassen!
dan heb je lekker weekend... 

- oesterschelpje
Alle leidingen daar moeten vervangen worden, ze zijn op vijf plaatsen gesprongen, zelfs de stortbak van het toilet is bevroren.
Nu het gaat ontdooien hebben we een enorme lekkage.
Manlief blijft lachen, ik kan het helaas niet meer....
Nu het gaat ontdooien hebben we een enorme lekkage.

Manlief lacht ? Vreemd gevoel voor humoroesterschelpje schreef:Alle leidingen daar moeten vervangen worden, ze zijn op vijf plaatsen gesprongen, zelfs de stortbak van het toilet is bevroren.
Nu het gaat ontdooien hebben we een enorme lekkage.![]()
![]()

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- oesterschelpje
Ja, manlief lacht en loopt te fluiten terwijl hij dapper meedweilt!
Hij zegt, meid kom op, er kunnen ergere dingen zijn.
We zijn allemaal gelukkig gezond, hebben een warm huis verder.
De rest komt ook wel weer goed.
Ik ben blij dat hij het positief bekijkt, meestal ben ik ook wel zo.
Maar nu zie ik het even niet meer zitten...
- JolandaOudshoorn
Dan is het fijn als je zo'n man hebt! Die kan je uit deze natte dip trekken.oesterschelpje schreef:Ja, manlief lacht en loopt te fluiten terwijl hij dapper meedweilt!
Het is even balen, maar gelukkig hebben we nog zoveel!
Dikke hug

Ik weet, mijn Verlosser leeft