Warmstoken? Nu is het 37 graden. Zo warm stoken ze vast niet.henriët schreef:Mh, als ik t in huis had, zou ik t best willen uitproberen, maar ja..Ander schreef:Grut nee, dat kind denkt natuurlijk: laat mij maar lekker zitten. Véél te koud daar buiten. Ga jij maar in een warm bad zitten met een glaasje tonic en een halve ananas. Dan is het er zo.henriët schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor!
Enne.. stiekum vind ik het superlief dat jullie allemaal zo bezorgd zijn.
Maar ja.. ik dacht.. zo'n sneeuwwandeling wekt de weeen wellicht op
Maar die kou, ben je mal, weet je hoe warm pap en mam het hier in huis kunnen stoken:)
Kruiken liggen klaar..enz enz,.
@pvS traplopen???? Dat zou helpen??????
Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
De weerprimeur twittert: LET OP! KNMI en andere rakkers als KROL geven minima te laag aan naar dinsdag. C.a -3/-4 geven ze aan....+1 tot -2 zijn de juiste minima !!
Dus vannacht is het helemaal niet zo erg koud. Dat merkte ik vanavond al. Toen het ging sneeuwen om half vijf steeg de temperatuur snel van -2,5 naar 0. Dat is het nu nog.
Voor rond sinterklaas gaf hij een megadooi op vandaag. Grappig. Nu is dat weer afgezwakt, maar voor 5 december houdt hij vol dat het flink dooit.
Dus vannacht is het helemaal niet zo erg koud. Dat merkte ik vanavond al. Toen het ging sneeuwen om half vijf steeg de temperatuur snel van -2,5 naar 0. Dat is het nu nog.
Voor rond sinterklaas gaf hij een megadooi op vandaag. Grappig. Nu is dat weer afgezwakt, maar voor 5 december houdt hij vol dat het flink dooit.
Al met al hou ik het op het gewoon naar buiten kijken, en vooral naar de lucht, met inachtneming van de volgende teksten:
Prediker 11:4
Wie op den wind acht geeft, die zal niet zaaien, en wie op de wolken ziet, die zal niet maaien.
Job 38:22
Zijt gij gekomen tot de schatkameren der sneeuw? En hebt gij de schatkameren des hagels gezien?
Psalmen 147:16
Hij geeft sneeuw als wol, Hij strooit den rijm als as.
Psalmen 148:8
Vuur en hagel, sneeuw en damp; gij stormwind, die Zijn woord doet
Spreuken 31:21
Zij vreest voor haar huis niet vanwege de sneeuw, want haar ganse huis is met dubbele klederen gekleed.
Jesaja 55:10
Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt en derwaarts niet wederkeert, maar doorvochtigt de aarde en maakt dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier en brood den eter;
En voorts hecht ik grote waarde aan boerenwijsheden.
Prediker 11:4
Wie op den wind acht geeft, die zal niet zaaien, en wie op de wolken ziet, die zal niet maaien.
Job 38:22
Zijt gij gekomen tot de schatkameren der sneeuw? En hebt gij de schatkameren des hagels gezien?
Psalmen 147:16
Hij geeft sneeuw als wol, Hij strooit den rijm als as.
Psalmen 148:8
Vuur en hagel, sneeuw en damp; gij stormwind, die Zijn woord doet
Spreuken 31:21
Zij vreest voor haar huis niet vanwege de sneeuw, want haar ganse huis is met dubbele klederen gekleed.
Jesaja 55:10
Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt en derwaarts niet wederkeert, maar doorvochtigt de aarde en maakt dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier en brood den eter;
En voorts hecht ik grote waarde aan boerenwijsheden.

Nee, dat ligt niet aan jou. Dat vond de meneer die achter mij reed ook. Die kwam met zijn auto in onzachte aanraking met een echte Mercedes. Niets te zien, behalve dan dat het achterlichtglas enigszins kapot is. Het maakt dus niets uit of je een auto van een half jaar oud hebt met allemaal van die goede remsystemen, ABS, e.d. Glad is glad.Gijs83 schreef:Zo de 1e postronde deze winter in de sneeuw zit erop. 2 keer onderuit gegaan...maar zonder kleerscheuren er vanaf gekomen. Ik vond het best glad of lag dat aan mij? Kan natuurlijk heel goed: Sneeuwruimploegen konden nog niet overal geweest zijn en bijna geen paadje was er geveegd, maar dat kun je niemand deze middag kwalijk nemen...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
De recent overleden Willem Barnard schreef onder het pseudoniem Guillaume van der Graft:
Het is sneeuw. Het is bevroren water,
het is verloren tijd, het is
andersomtaal, een zwijgzaam praten,
licht vallend uit de duisternis.
Het sneeuwt, het heeft met dood te maken
en met de klokken van voorbij,
er ligt vergeving op de daken,
er is een toekomst buiten mij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Volgens het knmi gaat vanaf zaterdag flink dooien 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik denk dat half Nederland daar niet net zo enthousiast over ishuisman schreef:Volgens het knmi gaat vanaf zaterdag flink dooien

Dan kunnen de stratenmakers hier in de straat hun karwei afmaken. Er moet voor ons nog een oprit en een parkeerplaats gelegd worden!huisman schreef:Volgens het knmi gaat vanaf zaterdag flink dooien
Wonderschoon!parsifal schreef:De recent overleden Willem Barnard schreef onder het pseudoniem Guillaume van der Graft:
Het is sneeuw. Het is bevroren water,
het is verloren tijd, het is
andersomtaal, een zwijgzaam praten,
licht vallend uit de duisternis.
Het sneeuwt, het heeft met dood te maken
en met de klokken van voorbij,
er ligt vergeving op de daken,
er is een toekomst buiten mij.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Vanaf vrijdagmiddag dooi. Zaterdag +11.Nochtans schreef:Ik denk dat half Nederland daar niet net zo enthousiast over ishuisman schreef:Volgens het knmi gaat vanaf zaterdag flink dooien
Er wordt niet geschaatst dit weekeinde.
mooi. Wat mij betreft is het morgen weer vijftien graden. Maar het schijnt te voelen als min vijftien. 

15 graden boven 0 heb je niet zo vaak in de winter. Vaak kunnen we kiezen uit grijs, regen en 5 graden boven 0 of sneeuw, ijs en een paar graden onder 0. Ik geef dan de voorkeur aan het tweede. 20 graden en zon en in de tuin kunnen zitten lijkt me ook prima, maar is wat onrealistisch.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
nou zo koud is het vandaag ook niet eens.Zita schreef:mooi. Wat mij betreft is het morgen weer vijftien graden. Maar het schijnt te voelen als min vijftien.
-20 is pas koud (en valt overigens ook nog wel mee, je moet gewoon even aan de overschakeling wennen je wat dikker aankleden).
- oesterschelpje
Kom jij even de hond uitlaten in de polder?Lassie schreef:nou zo koud is het vandaag ook niet eens.Zita schreef:mooi. Wat mij betreft is het morgen weer vijftien graden. Maar het schijnt te voelen als min vijftien.
-20 is pas koud (en valt overigens ook nog wel mee, je moet gewoon even aan de overschakeling wennen je wat dikker aankleden).

Ik denk dat je gauw weer naar binnen rent, mensen wat is dat koud zeg.
Je waait bijna uit je winterjas, de gevoelstemperatuur ligt erg laag met deze wind!
k ben een paar jaar geleden in St.P. geweest een dag of 5 en dat was toen in januari en daar was het -20. (en dan ook nog een fotoreportage).oesterschelpje schreef:Kom jij even de hond uitlaten in de polder?Lassie schreef:nou zo koud is het vandaag ook niet eens.Zita schreef:mooi. Wat mij betreft is het morgen weer vijftien graden. Maar het schijnt te voelen als min vijftien.
-20 is pas koud (en valt overigens ook nog wel mee, je moet gewoon even aan de overschakeling wennen je wat dikker aankleden).![]()
Ik denk dat je gauw weer naar binnen rent, mensen wat is dat koud zeg.
Je waait bijna uit je winterjas, de gevoelstemperatuur ligt erg laag met deze wind!
Ik wil best in de polder lopen geen probleem (wel zonder hond want ik heb niks met dieren).