heeeeerlijk die sneeuw, van mij mag het ook.... (alleen voel ik me dan zo ego t.o.v. oude mensen enzo die aan huis gekluisterd zitten)Mister schreef:We hebben nu op tijd een sneeuwschep gekocht. Zout ligt hier ook genoeg. Kachel is een jaar oud en het dubbelglas is net geplaatst. Ik ben er klaar vooralbion schreef:En helemaal ingesneeuwd. Zorg dat je genoeg voorraad in huis heb. Wie weet, weer een winter zoals in 1963Mister schreef:Heerlijk, een meter sneeuw en een halve meter ijs. Echt winter. Met erwtensoep, schaatsen en sleetje rijden!![]()
Het grote WEERTOPIC
- MarthaMartha
Re: Het grote WEERTOPIC
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
En vergeet niet voldoende Beerenburger in te slaan.Mister schreef:Heerlijk, een meter sneeuw en een halve meter ijs. Echt winter. Met erwtensoep, schaatsen en sleetje rijden!
Of whisky en cognac
Ik hou ook wel van een echte winter, beter dan zo'n kwakkelwinter... maar goed, net als een warme zomer is het idd voor sommige mensen weer minder prettig.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
je hebt nu in elk geval een goeie smoes om niet te schaatsenMarthaMartha schreef:heeeeerlijk die sneeuw, van mij mag het ook.... (alleen voel ik me dan zo ego t.o.v. oude mensen enzo die aan huis gekluisterd zitten)Mister schreef:We hebben nu op tijd een sneeuwschep gekocht. Zout ligt hier ook genoeg. Kachel is een jaar oud en het dubbelglas is net geplaatst. Ik ben er klaar vooralbion schreef:En helemaal ingesneeuwd. Zorg dat je genoeg voorraad in huis heb. Wie weet, weer een winter zoals in 1963Mister schreef:Heerlijk, een meter sneeuw en een halve meter ijs. Echt winter. Met erwtensoep, schaatsen en sleetje rijden!![]()

- MarthaMartha
helma schreef:je hebt nu in elk geval een goeie smoes om niet te schaatsenMarthaMartha schreef:heeeeerlijk die sneeuw, van mij mag het ook.... (alleen voel ik me dan zo ego t.o.v. oude mensen enzo die aan huis gekluisterd zitten)Mister schreef:We hebben nu op tijd een sneeuwschep gekocht. Zout ligt hier ook genoeg. Kachel is een jaar oud en het dubbelglas is net geplaatst. Ik ben er klaar vooralbion schreef:
En helemaal ingesneeuwd. Zorg dat je genoeg voorraad in huis heb. Wie weet, weer een winter zoals in 1963![]()

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het wordt kouder..
dinsdag 16 en woensdag 17 november 2010
Oplossende mistbanken, verder nu en dan zon en droog
De aanwezige mistbanken zullen in de loop van de ochtend oplossen, de rest van de dag is er een afwisseling tussen wolken en zonnige perioden. Het blijft droog en de middagtemperatuur wordt ongeveer 8 graden. De wind is zwak, eerst veranderlijk en komt in de loop van de middag uit oost- tot noordoostelijke richting. Vanavond koelt het snel af en kunnen er weer enkele mistbanken ontstaan.
Vannacht komt er met name in het zuiden plaatselijk dichte mist voor. Elders ontstaat er nevel en mogelijk laaghangende bewolking. De temperatuur zakt tot dichtbij het vriespunt, aan de grond vriest het lokaal enkele graden. De oost- tot noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 3 of minder. Nadat de mist is opgelost zijn er woensdag overdag wolkenvelden en schijnt de zon maar mondjesmaat. Het blijft droog en het wordt nog maar zo'n 6 graden. De oost- tot noordoostenwind is matig, kracht 3 tot 4, aan zee vrij krachtig en in het Waddengebied geleidelijk krachtig, 6 Bft. De straffe oostenwind maakt het voor het gevoel erg koud.
Uitgifte: 16/11/2010 06.54 uur LT
donderdag 18 november tot en met maandag 22 november
Wolkenvelden en mogelijk nu en dan wat lichte regen. Temperatuur aanvankelijk rond 7 of 8 graden, tijdens het weekeinde waarschijnlijk iets kouder. 's Nachts komt het soms dichtbij het vriespunt.
dinsdag 16 en woensdag 17 november 2010
Oplossende mistbanken, verder nu en dan zon en droog
De aanwezige mistbanken zullen in de loop van de ochtend oplossen, de rest van de dag is er een afwisseling tussen wolken en zonnige perioden. Het blijft droog en de middagtemperatuur wordt ongeveer 8 graden. De wind is zwak, eerst veranderlijk en komt in de loop van de middag uit oost- tot noordoostelijke richting. Vanavond koelt het snel af en kunnen er weer enkele mistbanken ontstaan.
Vannacht komt er met name in het zuiden plaatselijk dichte mist voor. Elders ontstaat er nevel en mogelijk laaghangende bewolking. De temperatuur zakt tot dichtbij het vriespunt, aan de grond vriest het lokaal enkele graden. De oost- tot noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 3 of minder. Nadat de mist is opgelost zijn er woensdag overdag wolkenvelden en schijnt de zon maar mondjesmaat. Het blijft droog en het wordt nog maar zo'n 6 graden. De oost- tot noordoostenwind is matig, kracht 3 tot 4, aan zee vrij krachtig en in het Waddengebied geleidelijk krachtig, 6 Bft. De straffe oostenwind maakt het voor het gevoel erg koud.
Uitgifte: 16/11/2010 06.54 uur LT
donderdag 18 november tot en met maandag 22 november
Wolkenvelden en mogelijk nu en dan wat lichte regen. Temperatuur aanvankelijk rond 7 of 8 graden, tijdens het weekeinde waarschijnlijk iets kouder. 's Nachts komt het soms dichtbij het vriespunt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hm ja, vanochtend zat er al ijs op de autoruiten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik moest redelijk hard ijskrabben jaMarnix schreef:Hm ja, vanochtend zat er al ijs op de autoruiten.

Ik niet.... lang leve de fiets 

Vanavond heeft m'n oudste dochter haar presentatie pws over.......het weer.
En dan de voorspellingen ervan, ben benieuwd.
Zachea
Zachea
Hm ik ook wel, de meeste mensen zeggen dat je het weer niet goed op lange termijn kan voorspellen, anderen beweren dat dit wel mogelijk is. Ik ben benieuwd wat nou waar is.
Marnix schreef:Ik niet.... lang leve de fiets

Ik vind het heerlijk met dit weer op de fiets.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Hmmm.... was dit niet mijn allereerste topic hier? In ieder geval een heel vroege... en hij leeft nog! 

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Weer wat wijzer geworden.Zacheüs schreef:Vanavond heeft m'n oudste dochter haar presentatie pws over.......het weer.
Zachea
Dochter heeft 2 maanden lang de temperatuurvoorspelling bijgehouden zowel van buienradar als de voorspelling in de krant.
De werkelijke temperatuur heeft ze thuis steeds genoteerd.
Haar hypothese was dat de site buienradar dichter bij de werkelijkheid zou zitten dan de krant omdat deze steeds wordt geupdated.
Van de krant (RD, met als bron meteo consult) had ze wat minder verwachtingen.
Tijdens haar onderzoekje bleek dat de voorspelling 5 dagen vooruit van buienradar gemiddeld 2,5 graad afweek van de werkelijkheid.
De voorspelling 2 dagen vooruit van buienradar zat dichter bij de werkelijkheid.
Het was een verrassing voor haar dat de voorspellingen het RD stabieler waren en dichter bij de werkelijke temperatuur zaten.
Met een verschil van gemiddeld 0,5 graad zat het RD met 2 dagen vooruit dichter bij dan buienradar.
Hoe dit komt heeft ze aan een weerman gevraagd en deze heeft uitgelegd dat meteoconsult 52 berekeningen volgt om het weer te voorspellen en buienradar gebruikt maar 1 computermodel.
Haar conclusie was dus dat het nog niet zo verkeerd was om de krant er op na te slaan als je wilt weten wat voor weer het wordt.
Zachea
Leuk en interressant!Zacheüs schreef:Weer wat wijzer geworden.Zacheüs schreef:Vanavond heeft m'n oudste dochter haar presentatie pws over.......het weer.
Zachea
Dochter heeft 2 maanden lang de temperatuurvoorspelling bijgehouden zowel van buienradar als de voorspelling in de krant.
De werkelijke temperatuur heeft ze thuis steeds genoteerd.
Haar hypothese was dat de site buienradar dichter bij de werkelijkheid zou zitten dan de krant omdat deze steeds wordt geupdated.
Van de krant (RD, met als bron meteo consult) had ze wat minder verwachtingen.
Tijdens haar onderzoekje bleek dat de voorspelling 5 dagen vooruit van buienradar gemiddeld 2,5 graad afweek van de werkelijkheid.
De voorspelling 2 dagen vooruit van buienradar zat dichter bij de werkelijkheid.
Het was een verrassing voor haar dat de voorspellingen het RD stabieler waren en dichter bij de werkelijke temperatuur zaten.
Met een verschil van gemiddeld 0,5 graad zat het RD met 2 dagen vooruit dichter bij dan buienradar.
Hoe dit komt heeft ze aan een weerman gevraagd en deze heeft uitgelegd dat meteoconsult 52 berekeningen volgt om het weer te voorspellen en buienradar gebruikt maar 1 computermodel.
Haar conclusie was dus dat het nog niet zo verkeerd was om de krant er op na te slaan als je wilt weten wat voor weer het wordt.
Zachea
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....