Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Marnix

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

Helemaal niets om af en toe een keer te eten. Iedere dag noodles zou misschien wat minder gezond zijn :)
Mara schreef:2 dagen ? Volgens mij is dat niet zo goed. Ik heb vrijwel nooit kliekjes, maar als er iets is, dan wordt het de volgende dag opgegeten en anders onverbiddelijk weggegooid. Veel diarreeaanvallen, buikvirussen, zijn gewoon ordinaire voedselvergiftigen.
Mijn man en ik hebben eens een letterlijk verziekte vakantie gehad, gegeten bij een verkeerd restaurant,, nooit meer
2 dagen in een bakje in de koelkast kan prima. Als het daarna weer even opwarmt word je er echt niet ziek van. (dat is heel wat anders dan wanneer je niet gaar vlees eet bijvoorbeeld). En anders bewaar je het gewoon in de vriezer, dan is het nog veel langer houdbaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

De voedingswaarde van noedels is prima. Die doet niet onder voor eerpels.
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Hm ja, ik snap wel dat als je alleen eet, je minder motivatie hebt om uitgebreid te koken. Ik wil dan ook nog wel eens een pizza eten (wat overigens wel lekker is) of wat ook goed werkt, een kliekje uit de vriezer halen en opwarmen. Aan de andere kant, een paar aardappels en wat groente koken met wat vlees erbij hoeft ook helemaal niet lang te duren, een pasta met sausje kan je in 10 minuten ook klaar hebben enz. Wat je ook kan doen is meer koken, bijv. 3 porties, eet je er een of en de rest bewaar je en warm je 2 dagen later op, hoef je dan niet uitgebreid te koken :)
Marnix, je hebt hier een waardevolle tip :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Welja, eten weggooien met als argument een onverwerkte vakantiefrustratie.
Behalve visgerechten zijn de meeste restanten prima meer dan één dag te bewaren.

En je moet weerstand natuurlijk wel opbouwen. Anders word je inderdaad ziek in het eerste het beste eethuis dat wat minder hygiënisch is.
Dat slaat nergens op, onverwerkte vakantiefrustratie !
En je kunt geen weerstand opbouwen tegen dergelijke bacterien.
Eens voedselvergiftiging, nooit meer v.verg, was dat maar waar !
Kijk maar op diverse voedingssites, over bewaren en opwarmen.
De smaak gaat sowieso ook achteruit.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ben wat aan het experimenteren met runderlapjes. Ingewreven met zout, peper, nootmuskaat en honing-mosterd, even aanbraden en daarna pruimen en peperkoek eraan toegevoegd.
Wie weet stop ik er nog wel een laurierblaadje en kruidnageltje erbij.
Wat ik erbij ga eten, is nog een raadsel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Marnix schreef:Hm ja, ik snap wel dat als je alleen eet, je minder motivatie hebt om uitgebreid te koken. Ik wil dan ook nog wel eens een pizza eten (wat overigens wel lekker is) of wat ook goed werkt, een kliekje uit de vriezer halen en opwarmen. Aan de andere kant, een paar aardappels en wat groente koken met wat vlees erbij hoeft ook helemaal niet lang te duren, een pasta met sausje kan je in 10 minuten ook klaar hebben enz. Wat je ook kan doen is meer koken, bijv. 3 porties, eet je er een of en de rest bewaar je en warm je 2 dagen later op, hoef je dan niet uitgebreid te koken :)
2 dagen ? Volgens mij is dat niet zo goed. Ik heb vrijwel nooit kliekjes, maar als er iets is, dan wordt het de volgende dag opgegeten en anders onverbiddelijk weggegooid. Veel diarreeaanvallen, buikvirussen, zijn gewoon ordinaire voedselvergiftigen.
Mijn man en ik hebben eens een letterlijk verziekte vakantie gehad, gegeten bij een verkeerd restaurant,, nooit meer :nonnon
Volgens jou ja.

Eten kun je 3 dagen in de koelkast goed houden. Dit doen wij al jaren en ben er nog noooooit ziek van geworden.

Ik gooi alleen eten weg als het bedorven is of dat er schimmel op zit.
Wij ook. Waarschijnlijk heeft de een een betere weerstand dan de ander. Of een sterkere maag dan de ander.[/quote]
Precies. Zolang iets nog niet wegloopt, kan je het rustig eten.[/quote]
+ + +
Bij adviezen om kanker te voorkomen:
Voldoende inname van antioxydanten, bij verhitting, dus zeker als dat meermalen gebeurt, worden deze vernietigd.
Eet niet vaker dan 2 x per week groenten waarin veel nitraat zit (sla en bladgroenten). Bewaar voedsel niet langer dan 2 dagen, dwz de ene dag eten, evt de andere dag nogmaals.
En per dag 200 gram groente en 2 stuks fruit, vermindert de kans op long-maag- en darmkanker en mogelijk op borst- en prostaatkanker.
Er is niks mis met noodles, maar zo'n zakje bevat zo weinig, dat is eigenlijk een tussendoortje.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik heb zo'n trek gekregen na dat noodles gesprek,
ik ga er zo op aanvallen!!!!!

tip: bij de Action zijn ze erg lekker!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik heb altijd geleerd dat je eten niet langer dan 3 dagen in de koelkast moet houden.

1 keer opwarmen is niks mis mee, ga je niet aan dood.

@Mara, je komt elke keer weer met postings die totaal niet slaan op wat er neer gezet wordt door anderen. Waardoor het gewoon niet meer past in de hele discussie. Het ging over een maaltijd klaar maken waar je nog 1 dag van kunt eten. Er werd nergens gesugereerd dat men het tig keer op warmt.

Alleen bepaalde voedingswaren mag je niet meer opwarmen, maar daar ging de hele discussie niet over.

We kunnen maar beter alleen water drinken, dat je weet zeker dat je geen kanker krijgt. :hum
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Lassie schreef:Ik heb altijd geleerd dat je eten niet langer dan 3 dagen in de koelkast moet houden.

@Mara, je komt elke keer weer met postings die totaal niet slaan op wat er neer gezet wordt door anderen. Waardoor het gewoon niet meer past in de hele discussie. Het ging over een maaltijd klaar maken waar je nog 1 dag van kunt eten. Er werd nergens gesugereerd dat men het tig keer op warmt.
????

Als je een kliekje hebt, dan heb je het toch al opgewarmd? En als je het daarna wilt eten moet het toch nog een keer warm gemaakt worden?
Lassie

Bericht door Lassie »

Erasmiaan schreef:
Lassie schreef:Ik heb altijd geleerd dat je eten niet langer dan 3 dagen in de koelkast moet houden.

????

Als je een kliekje hebt, dan heb je het toch al opgewarmd? En als je het daarna wilt eten moet het toch nog een keer warm gemaakt worden?

op·war·men warmde -, h, i -gewarmd 1 opnieuw warm maken: de soep ~ 2 warm(er) worden
Marnix

Bericht door Marnix »

Je kookt of bakt het 1x en je warmt het 1x op. :)

Natuurlijk, als je aardappels kookt warm je ze ook op, maar onze taal kent idd verschil tussen koken en opwarmen van aardappels :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Marnix schreef:Je kookt of bakt het 1x en je warmt het 1x op. :)

Natuurlijk, als je aardappels kookt warm je ze ook op, maar onze taal kent idd verschil tussen koken en opwarmen van aardappels :)

:super
Mara

Bericht door Mara »

Alleen bepaalde voedingswaren mag je niet meer opwarmen, maar daar ging de hele discussie niet over.

We kunnen maar beter alleen water drinken, dat je weet zeker dat je geen kanker krijgt. :hum
Ik zeg toch niet dat je iets niet op mag warmen !
En als jij vindt dat ik steeds weer met postings kom die nergens op slaan, (kwaliteit van eten, voedingswaarde, smaak, wat te doen met kliekjes enz) blijf ik hier voortaan wel weg.
Blijkbaar voelen sommigen van jullie zich zo aangevallen. Weet je het maakt mij niks uit hoor, wat iedereen eet.Maar het zou fijn zijn als er gewoon discussie was hier, in de trant van, mij boeit dat niet, o ja, is dat zo ? Ik heb ervaring hiermee, enz.
Eerder zei ik al tijdelijk toedeloe, maar na diverse p.b.'s toch maar teruggekeerd, maar nu echt niet meer.
Als jullie de topic verder willen voortzetten met slechts de menu's, prima, maar dan is het wat mij betreft een bloedeloze topic geworden.
Dus eet smakelijk allemaal, ik jullie niet meer lastig vallen. ::salut
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

nasi - bami - rijst

babi pangang - tjap tjoy - foe yong hay - saté (schrijf je dat allemaal zo?)

kroepoek

ijs met vruchten toe
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef:Er is niks mis met noodles, maar zo'n zakje bevat zo weinig, dat is eigenlijk een tussendoortje.
Nou ze bevatten ander beroerd veel calorieën voor een tussendoortje :huhu

Ik ga zo aan het eten beginnen, mag m'n betere helft het straks afmaken.... :)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten