oesterschelpje schreef:Inderdaad, ik had wat schalen met groenten (paprika's, prei, gesneden wortels, stukjes bloemkool, boontjes, uitjes, geperste knoflook, mais, courgettes,champignons, e.d) staan.
Die werden ieder naar zijn/haar eigen smaak gebruikt.
Verder had ik gehakt gekruid, daar platte stukjes van gemaakt.
Maar die maakten ze allemaal kapot, om dan de gehakt rul te bakken met groenten en woksaus erbij.
Ook de biefstuk en de kip waren favourite.
Ik had plakjes bacon erbij gelegd, die waren ook zo weg.
Zoals gezegd vonden de stukjes spek ook gretige aftrek.
Voor de jongste had ik stukjes vissticks neergezet, maar ook de anderen vonden dit wel lekker tussendoor.
Dus volgende keer ga ik wat meer vis erbij zetten. (zalm en kabeljauwfilet)
Al met al viel het mij reuze mee wat er aan vlees is gebruikt.
Er is ontzettend veel groente/ui en prei door gegaan, die schalen heb ik nog een keer extra moeten aanvullen.
Gebakken aardappeltjes waren minder favourite, de rijst des te meer.
Je kunt er verschillende sausjes bij gebruiken, net wat jullie zelf ook lekker vinden.
Na afloop hadden we een discussie wie nu wat in de wintertijd het leukste vindt om te doen.
Voor iedereen staat wokken bovenaan, bij de meeste gevolgd door fonduen en als derde gourmetten.
Mama is het daar niet helemaal mee eens, de laatste twee zijn bij mij omgedraaid.
Hoewel ik steengrillen ook erg leuk vind om te doen, maar die kwamen bij de rest niet op het lijstje naar boven.
Van de vier bovenstaande dingen gebruiken wij met wokken het minste vlees en bij fonduen het meeste vlees.
Ik ben eigenlijk erg benieuwd of er meer forummers zijn, die regelmatig gourmetten/fonduen/wokken of steengrillen.
Zo ja, hebben jullie speciale dingen die je op tafel zet?
Zet ze op het forum, wie weet help je anderen daarmee.
Die ene opmerking van Marnix over de woksaus was voor ons echt een eye-opener, waardoor wokken nog leuker werd!