Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
-
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Het gebed van Elia om regen.
Een geweldige mooie iets in de preek vond ik het volgende.
Wat ligt er tussen de belofte van God om regen (teken van zegen) te geven (begin van het hoofdstuk) en de vervulling van deze belofte (einde van het hoofdstuk)? Het offer op de Karmel.
Op dezelfde wijze ligt tussen de belofte van God en de vervulling hiervan het offer van Jezus.
Wat ligt er tussen de belofte van God om regen (teken van zegen) te geven (begin van het hoofdstuk) en de vervulling van deze belofte (einde van het hoofdstuk)? Het offer op de Karmel.
Op dezelfde wijze ligt tussen de belofte van God en de vervulling hiervan het offer van Jezus.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
- Johann Gottfried Walther
Psalm 119 vers 71:
" Het is mij goed, dat ik verdrukt ben geweest, opdat ik Uw inzettingen leerde. "
" Het is mij goed, dat ik verdrukt ben geweest, opdat ik Uw inzettingen leerde. "
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik vind altijd weer mooi om te lezen dat Elia blijft bidden om de vervulling van de belofte , hij heeft aan de belofte van regen niet genoeg maar zoekt de vervulling in het gebed tot zijn God.Democritus schreef:Het gebed van Elia om regen.
Ik kan je trouwens van harte het boek van A.W. Pink over het leven van Elia aanbevelen.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Zeker de predikant gebruikte het volgende beeld:huisman schreef:Ik vind altijd weer mooi om te lezen dat Elia blijft bidden om de vervulling van de belofte , hij heeft aan de belofte van regen niet genoeg maar zoekt de vervulling in het gebed tot zijn God.Democritus schreef:Het gebed van Elia om regen.
Ik kan je trouwens van harte het boek van A.W. Pink over het leven van Elia aanbevelen.
Gods beloften hangen in kruiken boven ons hoofd maar we moeten er met de stok van het gebed tegenaan slaan om deze te laten breken en zo de zegen te ontvangen.
Laatst gewijzigd door Democritus op 11 okt 2010, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Mooi beeld, ook Luther zei het al: grijp God aan in Zijn beloften.Democritus schreef:Zeker de predikant gebruikte het volgende beeld:huisman schreef:Ik vind altijd weer mooi om te lezen dat Elia blijft bidden om de vervulling van de belofte , hij heeft aan de belofte van regen niet genoeg maar zoekt de vervulling in het gebed tot zijn God.Democritus schreef:Het gebed van Elia om regen.
Gods beloften hangen in kruiken boven ons hoofd maar we moeten er met de stol van het gebed tegenaan slaan om deze te laten breken en zo de zegen te ontvangen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Katharina van Bora
Deze keer zat ik er wel in dezelfde kerk...albion schreef:Het is mij nooit opgevallen dat jullie in dezelfde kerk zaten. Of heb je meegeluisterd via Internet?Katharina van Bora schreef:Het was een bijzondere mooie preek, die voor mij precies op tijd kwam. Uw wil geschiede, dan moeten we onze eigen wil verzaken, wij moeten er tussenuit en dan alles in Zijn Handen overgeven.henriët schreef:Wij hadden gisteravond afscheidspreek van de dominee, over de wil des Vaders.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
- JolandaOudshoorn
's morgens een preek over de souvereiniteit van God (Mijn Gods is...- serie)
's avonds ging het over lot. Ik heb het niet kunnen volgen, de kerkradio stoorde weer eens enorm. Maar mijn zoon heeft het een en ander verteld en uitgelegd. Ik verbaas me wat kinderen van de preek nog opsteken!
's avonds ging het over lot. Ik heb het niet kunnen volgen, de kerkradio stoorde weer eens enorm. Maar mijn zoon heeft het een en ander verteld en uitgelegd. Ik verbaas me wat kinderen van de preek nog opsteken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
's Morgens een preek over Achan, de man die steelde van de Heere. Vraag was: stelen wij ook niet van de Heere? Ja, wij zijn net zo schuldig.
Ook wij krijgen die zwarte steen als aanwijzing: schuldig.
Maar die steen mag ingeleverd worden en een witte steen mag je ontvangen... bij Jezus Christus.
's Avonds een preek over de transsubstantiatie. (zond.29)
Ook wij krijgen die zwarte steen als aanwijzing: schuldig.
Maar die steen mag ingeleverd worden en een witte steen mag je ontvangen... bij Jezus Christus.
's Avonds een preek over de transsubstantiatie. (zond.29)
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
We hadden zondagochtend doopdienst, in de preek werd een "uitstapje" gemaakt in de tabernakelserie, dit keer ging het over de kleding van de Hogepriester: De 2 stenen op de schouder, de 12 stenen op het borststuk en de gouden rozet.
's Middags deel 2 uit de serie "Wie heeft daar woorden voor" over de lijdende mens en de leidende God.
's Middags deel 2 uit de serie "Wie heeft daar woorden voor" over de lijdende mens en de leidende God.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
's-morgens: Genesis 31:11-13: En de Engel van God zei tot mij in de droom: Jakob. En ik zei: Zie, hier ben ik. En Hij zei: Hef toch uw ogen op en zie, alle bokken die de kudde beklimmen, zijn gesprenkeld, gespikkeld en hagelvelkkig; want Ik heb gezien alles wat Laban u doet. Ik ben die God van Bethel, alwaar gij het opgerichte teken gezalfd hebt, waar gij Mij een gelofte beloofd hebt; nu, maak u op, vertrek uit dit land en keer weer in het land van uw maagschap.
Dominee moest opnieuw hierover preken een soort 2e nabetrachting. Een mens wil soms wel wat sneller wat, maar Jakob moet leren, dat het alleen op Gods tijd gebeurt.
's-middags: Matth 5:4: Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden. Leespreek van wijlen Ds.G.H.Kersten
's-avonds: Zondag 7 HC Over het geloof
Dominee moest opnieuw hierover preken een soort 2e nabetrachting. Een mens wil soms wel wat sneller wat, maar Jakob moet leren, dat het alleen op Gods tijd gebeurt.
's-middags: Matth 5:4: Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden. Leespreek van wijlen Ds.G.H.Kersten
's-avonds: Zondag 7 HC Over het geloof
Hee, deze preek is bij ons ook onlangs gelezen.Gijs83 schreef:'s-middags: Matth 5:4: Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden. Leespreek van wijlen Ds.G.H.Kersten
En David sterkte zich in de Heere.
David in doodsnood, maar ondanks zijn afdwalingen mocht hij toch weer zien op Zijn God.
En Hij verhoorde.
nav 1 Sam30:6-8
Bemoedigend.
David in doodsnood, maar ondanks zijn afdwalingen mocht hij toch weer zien op Zijn God.
En Hij verhoorde.
nav 1 Sam30:6-8
Bemoedigend.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bij ons ging het over de Trouwbelofte en over Het Kruis. Daarbij hebben we ook het Heilig Avondmaal gehouden. k Vondt het wel heel mooi en bijzonder dat het over Het Kruis ging, dat Jezus (Gods Zoon) voor onze zonden aan het kruis heeft geleden en dat we naar eindelijk daarvan ook het H.A. hebben gevierd met elkaar.
Gisteren een heel bijzondere preek gehoord over het gebed, nav zondag 45 HC.
Gaat het ons om de weldaden of om de Weldoener?
En over het verschil tussen begeerten en behoeften.
Wij bidden vaak om wat we graag willen (begeerten) terwijl de Heere weet wat we nódig (behoeften) hebben.
hier te beluisteren
(24-10-10 14:30u)
Gaat het ons om de weldaden of om de Weldoener?
En over het verschil tussen begeerten en behoeften.
Wij bidden vaak om wat we graag willen (begeerten) terwijl de Heere weet wat we nódig (behoeften) hebben.
hier te beluisteren
(24-10-10 14:30u)
Gistermorgen hadden we een preek over
zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven
Wat kom je dan met schuld uit de kerk...maar ook met verlangen om meer Zijn beeld gelijkvormig te zijn
Hij die gezegd heeft:"Leert van Mij dat Ik zachtmoedig ben"
Gethsemané; Gabbatha; Golgotha....
Zo'n preek; daar blijf je over nadenken.
zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven
Wat kom je dan met schuld uit de kerk...maar ook met verlangen om meer Zijn beeld gelijkvormig te zijn
Hij die gezegd heeft:"Leert van Mij dat Ik zachtmoedig ben"
Gethsemané; Gabbatha; Golgotha....
Zo'n preek; daar blijf je over nadenken.