Formatie 2010

Zefanja

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Solipsis schreef:
Zefanja schreef: Inderdaad, onzin...want je reactie is niet om over naar huis te schrijven.
Ach, kom op zeg. Wanneer je schrijft dat geen enkele moslim 9/11 afkeurt, heb je alle recht om serieus genomen te worden al verloren. Wat denk je wel niet? Er zijn tijdens 9/11 ook moslims omgekomen. En nee, die zaten niet in het vliegtuig. Voor een dergelijke schoffering heb ik geen woorden over.
Alles is onzin, iedereen liegt en fantaseert zelfs de boel bij elkaar volgens jou.
En in plaats van dat jij je gaat schamen, verlang je puntje bij paaltje ook nog eens dat de ander zich gaat schamen.
Helaas, nu is jouw fantasie op hol geslagen vrees ik. :nananere
Ik wil op een hoop dingen waar ik me niet in kan vinden, reageren. Maar wat je nu doet is op geen enkele manier serieus te nemen, omdat het ongelofelijk schofferend is. Het getuigt er niet bepaald van dat je daadwerkelijk moslims in de persoonlijke omgang kent.

Ik kan hier niks mee eerlijk gezegd.
Je neemt me niet serieus, je kan je hier niet in vinden..tja..
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Zefanja

Bericht door Zefanja »

Solipsis schreef:
Zefanja schreef: Klopt wel, als dat mogelijk was dan.
Je moet wel je kansen kunnen inschatten en bij Islam hoef je niet te rekenen dat men jaloers wordt op andermans geloof.
De beloftes van de profeet Mohammed zitten ZO diepgeworteld; ze zullen de hemel verdienen als ze tot het einde één God geloven(Mohammed vinkt ons Christenen aan als meergodenaanbidders omdat wij in de Drie-Eenheid geloven) en als ze de dood moeten bekopen ermee, dan is het zelfs NOG beter! Dan zullen ze een NOG beter leven hebben in het paradijs.
Nonsens. Terrorisme wordt niet bepaald aangemoedigd, en een beloning is ook niet te herleiden naar bepaalde verzen in de Koran. Sterker nog: de mainstream geleerden hebben fatwa's uitgesproken waarin terrorisme overduidelijk veroordeeld wordt.

Ja ze kunnen het op allerlei manieren de Islamieten.
Vandaar dat jij je moet verdiepen in wat waar is en wat niet, als je dat werkelijk weet, kom je veel verder dan hoe ver je nu gekomen bent.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Zefanja schreef: Ja ze kunnen het op allerlei manieren de Islamieten.
Vandaar dat jij je moet verdiepen in wat waar is en wat niet, als je dat werkelijk weet, kom je veel verder dan hoe ver je nu gekomen bent.
Wat is er onjuist aan wat ik heb gezegd, dan?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Zefanja schreef: Ik kan hier niks mee eerlijk gezegd.
Je bewering dat iedere moslim een terrorist is, valt op geen enkele manier te controleren, noch te beargumenteren of te staven. Integendeel: juist het feit dat bij het merendeel van de aanslagen veel moslims omkomen en deze aanslagen ook vanuit extremistische groeperingen gericht zijn op de mainstream moslims die niets met een extremistische islam te maken willen hebben, bevestigen je ongelijk.
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Zefanja schreef: Ik kan hier niks mee eerlijk gezegd.
Je bewering dat iedere moslim een terrorist is, valt op geen enkele manier te controleren, noch te beargumenteren of te staven. Integendeel: juist het feit dat bij het merendeel van de aanslagen veel moslims omkomen en deze aanslagen ook vanuit extremistische groeperingen gericht zijn op de mainstream moslims die niets met een extremistische islam te maken willen hebben, bevestigen je ongelijk.
Jij verwijt diverse posters dat ze (de) moslims niet persoonlijk kennen.
Dat word door jou gesteld o.b.v. hun stellingname.
Dit is een aanname die je niet kunt onderbouwen.

Ik adviseer je om op het World Wide Web eens te gaan surfen naar mohammedaanse websites en kennis te nemen van de moslimfora.
De haat tegen alle andersdenkenden en -gelovigen springt vanaf je scherm.
En ik vraag me af of je een site vindt die genuanceerd staat tegenover vooral christenen en joden.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat ze elkaar ook onderling hevig haten en uitmoorden.

Als ik je postings lees, bekruipt me soms de gedachte aan Don Quichote.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef: Jij verwijt diverse posters dat ze (de) moslims niet persoonlijk kennen.
Dat word door jou gesteld o.b.v. hun stellingname.
Dit is een aanname die je niet kunt onderbouwen.
Nee, ik verwijt deze poster dat hij suggereert moslims te kennen, en dat deze hem hebben toevertrouwd dat zij de schijn ophouden en een dubbele agenda kennen. En dat gebruikt hij om zijn stelling dat iedere moslim een terrorist is, kracht bij te zetten. Dan verwijt ik hem inderdaad dat hij moslims niet persoonlijk kent, omdat er nauwelijks dusdanige extremisten in Nederland wonen. En ik vermoed dat de extremisten die er wonen, al helemaal niet met hem wensen te praten.
Ik adviseer je om op het World Wide Web eens te gaan surfen naar mohammedaanse websites en kennis te nemen van de moslimfora.
Oh, die zijn er allicht. Sinds het wereldwijde web zijn intrede heeft gedaan is werkelijk alles er te vinden.
En ik vraag me af of je een site vindt die genuanceerd staat tegenover vooral christenen en joden.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat ze elkaar ook onderling hevig haten en uitmoorden.
Ja hoor. Die zijn er ook. Het internet heeft voor elk wat wils.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

En over 9/11:
De hoogste geestelijken in zowel Saoedi-Arabië als Iran veroordeelden de aanslagen als niet-islamitisch. Vaak worden deze aanslagen toegeschreven aan volgelingen van de Takfiristroming.
De Takfiri of Takfiristroming is in grote mate gebaseerd op de leringen van het wahabisme. Onder de volgelingen van deze Takfiristroming bevinden zich onder andere Osama bin Laden en Abu Musab al-Zarqawi.
De verschillen tussen de takfiristroming en die van de wahabieten bevinden zich vooral over het verketteren van moslims die zich niet aan de 'juiste' islamitische regels houden of de 'juiste' denkbeelden hebben. Als bij de Takfiri een moslim bijvoorbeeld een andere mening heeft wordt ertakfir over hem gedaan. Op dat moment worden volgens de Takfiri zijn bloed en eigendommen halal voor hen.
Deze Takfiri behoren slechts tot een kleine stroming die echter door hun daden veelvuldig het nieuws halen en zodoende ook de wahabitische stroming in zijn geheel in een slecht daglicht zet.
Rambam

Bericht door Rambam »

jvdg schreef: Ik adviseer je om op het World Wide Web eens te gaan surfen naar mohammedaanse websites en kennis te nemen van de moslimfora.
En krijg je dan een representatief beeld van de moslimwereld?
Reformatorische christenen zijn over het algemeen ook niet lovend over mensen die andere denkbeelden aanhangen.
Rambam

Bericht door Rambam »

Zefanja schreef: Ik ben zwart-wit betreft Islam, dat moet ook.
Waarom moet dat? In mijn vriendenkring bevindt zich een aantal moslims, en geen van hen is van zins om enig plan te ondersteunen dat zou leiden tot enige vorm van religieuze dictatuur. Ze zijn juist hun eigen land ontvlucht omdat zij daar in een religieuze dictatuur moesten leven. In Nederland beleven ze vrijheid en dat wensen ze iedereen toe, juist omdat zij ook de keerzijde kennen.
Twintig bijbelse stellingen over de antichrist
In de loop der jaren zijn al veel personen en bewegingen getypeerd als de antichrist. Twintig jaar geleden was het binnen de reformatorische kring bon ton om de paus aan te wijzen als de antichrist.
Rambam

Bericht door Rambam »

Zefanja schreef: De beloftes van de profeet Mohammed zitten ZO diepgeworteld; ze zullen de hemel verdienen als ze tot het einde één God geloven(Mohammed vinkt ons Christenen aan als meergodenaanbidders omdat wij in de Drie-Eenheid geloven) en als ze de dood moeten bekopen ermee, dan is het zelfs NOG beter! Dan zullen ze een NOG beter leven hebben in het paradijs.
Ook de Joden vinden het christendom niet monotheïstisch. Het is begrijpelijk dat mensen die onvoldoende kennis hebben van het christendom zullen stellen dat dat drie goden kent. Je hebt immers God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Dat deze alledrie van hetzelfde wezen zijn, is natuurlijk lastig te begrijpen.

Misschien ligt hier een taak voor je, en moet je de moslims in jouw woonplaats gaan vertellen dat hetgeen zij denken over het christendom niet juist is. Wellicht is de rol van barmhartige Samaritaan niet voor jou weggelegd, maar ben jij meer een Petrus die het oor van Malchus heeft afgehouwen.
Willem

Bericht door Willem »

Solipsis schreef:En over 9/11:
De hoogste geestelijken in zowel Saoedi-Arabië als Iran veroordeelden de aanslagen als niet-islamitisch. Vaak worden deze aanslagen toegeschreven aan volgelingen van de Takfiristroming.
Heb je ook een citaat van deze geestelijken dat "liegen" tegen ongelovigen niet is toegestaan volgens de Koran? En kun je mij een oplossing aan de hand doen waarom is zou aannemen dat ze ook dit weer niet liegen?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Willem schreef: Heb je ook een citaat van deze geestelijken dat "liegen" tegen ongelovigen niet is toegestaan volgens de Koran? En kun je mij een oplossing aan de hand doen waarom is zou aannemen dat ze ook dit weer niet liegen?
Je begrijpt de verschillende stromingen en leerscholen in de islam en de betekenis van een fatwa niet?
Joannah

Bericht door Joannah »

Willem schreef:
Solipsis schreef:En over 9/11:
Heb je ook een citaat van deze geestelijken dat "liegen" tegen ongelovigen niet is toegestaan volgens de Koran? En kun je mij een oplossing aan de hand doen waarom is zou aannemen dat ze ook dit weer niet liegen?
Ging daar niet dat heel debacle over met die meneer (naam veregten)van leefbaar Rotterdam, die een arabische krant in de auto liet liggen, zodat hij er zeker van kon zijn, dat er in zijn auto niet werd ingebroken.
Toen het bekend werd, kon hij opstappen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Willem

Bericht door Willem »

Solipsis schreef:
Willem schreef: Heb je ook een citaat van deze geestelijken dat "liegen" tegen ongelovigen niet is toegestaan volgens de Koran? En kun je mij een oplossing aan de hand doen waarom is zou aannemen dat ze ook dit weer niet liegen?
Je begrijpt de betekenis van een fatwa niet?
Ik wel
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:
Solipsis schreef:
Je begrijpt de betekenis van een fatwa niet?
Ik wel
Vanwaar je vraag dan?
Plaats reactie