Formatie 2010

Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

JolandaOudshoorn schreef: Daarom geef ik alleen aan vertrouwde doelen als Woord en Daad, Dorcas etc.
Welke reden heb je om aan te nemen dat het daar wél goed gaat?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Formatie 2010

Bericht door JolandaOudshoorn »

Solipsis schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Daarom geef ik alleen aan vertrouwde doelen als Woord en Daad, Dorcas etc.
Welke reden heb je om aan te nemen dat het daar wél goed gaat?
ervaring
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Formatie 2010

Bericht door Bonny »

Microkredieten zijn ook beter dan reguliere ontwikkelingshulp. Wat mij echter zeer tegen de borst stuit is de inkrimping van de volksvertegenwoordiging. Van 150 naar 100 Tweede Kamerleden en van 75 naar 50 senatoren. Het betekent in eerste instantie dat minder kamerleden de gangen van de regering na kunne gaan, dus een veel hogere werkdruk. Daarnaast zullen kleine partijen (SGP!) nog minder volksvertegenwoordigers kunnen leveren.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Formatie 2010

Bericht door jvdg »

Dit kabinet in wording wil 6 miljard bezuinigen door het bevriezen van de ambtenarensalarissen en het wegsnijden van bestuurslagen en sterke vermindering van bureaucratie.
Een loffelijk streven maar ik zie dit in de praktijk niet zo snel gebeuren, daar zal, als het al lukt, veel tijd overheen gaan.
Wie moet die bestuurslagen gaan elimineren, jawel, de ambtenaren.
Ik vrees dat de bereidheid tot een vlotte medewerking hieraan er niet inzit.

We hebben het hier over een substantieel van de bezuinigingen (1/3e!), waardoor die totale bezuiniging van 18 miljard een utopie lijkt.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Formatie 2010

Bericht door sela »

sela schreef:benieuwd wat de de zeeuw koppejan doet. misschien krijgt hij wel een nee tegen het ontpolderen kado in ruil voor een ja voor het akkoord. :barbare
nu ja zeg, ik heb via het nieuws vernomen dat dit inderdaad onderdeel is geweest van een gesprek met koppejan.
politiek cynisme.

verder nog steeds benieuwd naar zaterdag en of 'Mammon I' er inderdaad komt.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Formatie 2010

Bericht door Rijssen »

sela schreef:
sela schreef:benieuwd wat de de zeeuw koppejan doet. misschien krijgt hij wel een nee tegen het ontpolderen kado in ruil voor een ja voor het akkoord. :barbare
nu ja zeg, ik heb via het nieuws vernomen dat dit inderdaad onderdeel is geweest van een gesprek met koppejan.
politiek cynisme.

verder nog steeds benieuwd naar zaterdag en of 'Mammon I' er inderdaad komt.
Alles beter dan potverteerder 1 :)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Formatie 2010

Bericht door Erasmiaan »

Rijssen schreef:
sela schreef:
sela schreef:benieuwd wat de de zeeuw koppejan doet. misschien krijgt hij wel een nee tegen het ontpolderen kado in ruil voor een ja voor het akkoord. :barbare
nu ja zeg, ik heb via het nieuws vernomen dat dit inderdaad onderdeel is geweest van een gesprek met koppejan.
politiek cynisme.

verder nog steeds benieuwd naar zaterdag en of 'Mammon I' er inderdaad komt.
Alles beter dan potverteerder 1 :)
:)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23934
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Rijssen schreef:
sela schreef:
sela schreef:benieuwd wat de de zeeuw koppejan doet. misschien krijgt hij wel een nee tegen het ontpolderen kado in ruil voor een ja voor het akkoord. :barbare
nu ja zeg, ik heb via het nieuws vernomen dat dit inderdaad onderdeel is geweest van een gesprek met koppejan.
politiek cynisme.

verder nog steeds benieuwd naar zaterdag en of 'Mammon I' er inderdaad komt.
Alles beter dan potverteerder 1 :)
In de beoogde plannen wordt er ook nogal gepotverteerd.

Overigens vraag ik me af waarom dit kabinet Mammon I genoemd moet worden. Mammon LXVII zou dan beter zijn. In ieder kabinet staat geld centraal.

En Rutte zei gisteren al: Wilders is helemaal niet rechts als het om geld gaat.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Formatie 2010

Bericht door Rambam »

Rijssen schreef:
Iedere verdenking van partijdigheid moet voorkomen worden. Zucht :nonnon
Dat klopt, daarom mogen rechters en officieren van Justitie ook geen hoofddoekjes dragen. Dit geldt evenzeer voor andere religieuze symbolen.

Wat in het regeerakkoord staat is overbodig, daar de huidige regels dit al niet toestaan. Jouw voorbeeld over iemand die werd geconfronteerd met een rechter met een hoofddoekje op, kan dan ook gerust naar het land der fabelen worden verwezen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23934
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Ik hoorde op weg naar het werk dat verschillende punten die Wilders gescoord heeft allang achterhaald zijn of anderszins onhaalbaar.

Het punt van de hoofddoekjes is allang geregeld. Het komt nu in de wet, dat wel.

Het punt van het afnemen van de NL nationaliteit zal allemaal zo'n vaart niet kunnen lopen.
Je kunt het niet helpen dat je thuisland je niet wil uitschrijven.

Minimumstraffen bij recidive: dat gaat over de lange straffen. Iemand die voor de 2e keer veroordeeld wordt krijgt al meer. Bovendien zitten ze nu al zo'n lange straf uit.

Er komen 12000 mensen bij in de zorg. Waar halen we die vandaan? Philipijnen zal wel niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Formatie 2010

Bericht door Marnix »

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Formatie 2010

Bericht door Rijssen »

Rambam schreef:
Rijssen schreef:
Iedere verdenking van partijdigheid moet voorkomen worden. Zucht :nonnon
Dat klopt, daarom mogen rechters en officieren van Justitie ook geen hoofddoekjes dragen. Dit geldt evenzeer voor andere religieuze symbolen.

Wat in het regeerakkoord staat is overbodig, daar de huidige regels dit al niet toestaan. Jouw voorbeeld over iemand die werd geconfronteerd met een rechter met een hoofddoekje op, kan dan ook gerust naar het land der fabelen worden verwezen.
Mijn voorbeeld ging over iemand van het asielbeleid (maar dat had ik er idd. niet bijgezet) , maar dat er geen rechters met hoofddoek zijn klopt niet.
Google maar is even.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

refo schreef:Ik hoorde op weg naar het werk dat verschillende punten die Wilders gescoord heeft allang achterhaald zijn of anderszins onhaalbaar.
Klopt, dat maakt Wilders dan ook een grappige en tegelijkertijd trieste verschijning: veel geblaat maar weinig wol.
Het punt van het afnemen van de NL nationaliteit zal allemaal zo'n vaart niet kunnen lopen.
Je kunt het niet helpen dat je thuisland je niet wil uitschrijven.
Nederland kan niet om de verdragen heen, dus dat is opgenomen in het regeerakkoord om het volk een beetje tevreden te houden vermoed ik. Concreet betekent het helemaal niets.
Minimumstraffen bij recidive: dat gaat over de lange straffen. Iemand die voor de 2e keer veroordeeld wordt krijgt al meer. Bovendien zitten ze nu al zo'n lange straf uit.
Nog zo'n wassen neus inderdaad.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Formatie 2010

Bericht door BJD »

Ruud Lubbers heeft zijn minuut spreektijd voor het het congres morgen al opgenomen..
http://www.youtube.com/watch?v=yusicxakQ5E
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Formatie 2010

Bericht door Josephus »

Rijssen schreef:[...]dat er geen rechters met hoofddoek zijn klopt niet.
Google maar is even.
Ik weet niet hoe je dan gegoogled hebt, maar er is op dit moment in Nederland geen enkele vrouwelijke rechter die een hoofddoek draagt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie