Huishouden en dat soort zaken..

Mara

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Marnix schreef:precies. Dat doet me deugd.

@ Lassie, af en toe een handdoekwasje op 95 graden draaien schijnt wel weer goed te zijn voor je wasmachine. :)
Zei ik dus om 1 uur al :) Af en toe is dus eens in 3 of 4 weken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

hmmm ik was maar 1 keer in de 2-4 weken. Ik draai de wasmachine 1 a 2 keer per jaar op 95 graden (vaatdoeken enzo). Maar ik gooi er zo nu en dan soda bij de wasmachine en dat is ook goed voor de machine.
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:hmmm ik was maar 1 keer in de 2-4 weken. Ik draai de wasmachine 1 a 2 keer per jaar op 95 graden (vaatdoeken enzo). Maar ik gooi er zo nu en dan soda bij de wasmachine en dat is ook goed voor de machine.
O, heb jij zo weinig was dan, of doe je de hele zooi tegelijk ?
Soda is prima !
1 x per week een schep in je afvoer, half uurtje laten zitten, ketel kokend water erop en je hebt geen last van verstopping !
Lassie

Bericht door Lassie »

wij hebben enorm veel handdoeken/theedoeken/vaatdoeken/washandjes etc.... en we hebben een wasmachine waar 7 kg. in kan. En dan ga ik niet elke week de machine voor laten draaien.

nee ik heb geen wasdag.
refo

Bericht door refo »

Je moet alleen wel een enorme garderobe hebben, als je per 2-4 weken wast. Dan zou ik persoonlijk 28 overhemden of shirts moeten hebben. Die heb ik niet. En volgens mij weinigen. En 28 overhemden strijken lijkt me ook minder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Je moet alleen wel een enorme garderobe hebben, als je per 2-4 weken wast. Dan zou ik persoonlijk 28 overhemden of shirts moeten hebben. Die heb ik niet. En volgens mij weinigen. En 28 overhemden strijken lijkt me ook minder.
En vergeet het ondergoed niet.
Méér dan 100 stuks in 4 weken! 8|
Lassie

Bericht door Lassie »

Mijn man draagt altijd een t shirt onder z'n overhemd/truitje/poloshirt. Die gaat de wasmand in. En je overhemd/trui/poloshirt hoef je echt niet in de wasmand te gooien als je die 1 dag heb gedragen (mits hij smerig is). Luchten en je kunt het de volgende dag of twee dagen later weer aan. En ja mijn man heeft behoorlijk wat kleding.

100 dagen? 2 weken is 14 dagen. :huhu
refo

Bericht door refo »

Ik vermoed dat je met eens per 2/4 weken wassen bedoelt: is was 2 tot 4 keer per week.
Stel dat je het eens per 4 weken doet dan heb je 28 t-shirts nodig. En de 100 stuks ondergoed van jvdg.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

ho ho ik was niet 1 keer in de 4 weken, maar 1 keer in de 2-4 weken. Hangt af van de volheid van mijn wasmand.

En laat mijn man nou 28 t shirts hebben o nee 29.

ik zou niet weten hoe ik aan 2-4 wassen per week moet komen. :oO
henriët

Bericht door henriët »

enfin, ik probeer t vandaag s uit..
wassen op 60 graden en dan zonder voorwas, kijken of t schoner/helderder is
en dan nog een keertje wassen op 60 met voorwas ( en biotex blauw)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Nee Lassie, je zou wel mal zijn om te gaan wassen zonder dat je trommel vol is.
Ik heb man en kinderen geleerd om alles in de was te gooien en dat doen ze dan ook letterlijk.
Maar een spijkerbroek ga ik als hij niet vuil is, echt niet na 1 dag wassen.
Er zijn er een paar die sporten, dus dat geeft zeker extra was (2 T shirts, handdoek, sokken, zweetband)
Wij hebben momenteel even geen vaatwasmachine, dus er gaan wel zo'n 12 theedoeken per week doorheen :fi
En hoe vaak verschonen jullie de bedden ?
Als je dat maar eens in de 2 of 3 weken doet, scheelt ook een paar trommels.
Pantalons van mijn man was ik ook vrijwel allemaal zelf, dat gaat prima.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Het huishouden komt iedere dag terug, hoeveel tijd besteden julie daaraan, hebben jullie een bepaald ritme/schema waar jullie je aan houden, of zie je wel wat de dag brengt?
Hoe hebben jullie geleerd hoeveel of wanneer iets schoongemaakt moet worden?
Bij mij thuis vroeger, had mijn moeder echt ritme in haar dagen zeg maar...bijv: maandag alles glad maken en veel wassen, dinsdag naaien en verstellen, of winkelen, of op bezoek gaan bij iemand, woensdags hetzelfde, en altijd een paar bedden verschonen, donderdags werd er "goed" gewerkt in het hele huis, vrijdags boodschapen, buitenboel,enz., en zaterdags weer veel wassen, nog wat boodschappen,veel koken en bakken, schoenenpoetsen enz.
Ikzelf heb dat niet zo strak, al blijft er altijd iets hangen van "thuis" :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik heb geen schema (ik wordt gek van planning :huhu ). Ik doe wanneer ik zin heb om iets te doen en als ik zie dat het stoffig is.
Toilet probeer ik wel bij te houden.
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Orchidee schreef:Het huishouden komt iedere dag terug, hoeveel tijd besteden julie daaraan, hebben jullie een bepaald ritme/schema waar jullie je aan houden, of zie je wel wat de dag brengt?
Hoe hebben jullie geleerd hoeveel of wanneer iets schoongemaakt moet worden?
Bij mij thuis vroeger, had mijn moeder echt ritme in haar dagen zeg maar...bijv: maandag alles glad maken en veel wassen, dinsdag naaien en verstellen, of winkelen, of op bezoek gaan bij iemand, woensdags hetzelfde, en altijd een paar bedden verschonen, donderdags werd er "goed" gewerkt in het hele huis, vrijdags boodschapen, buitenboel,enz., en zaterdags weer veel wassen, nog wat boodschappen,veel koken en bakken, schoenenpoetsen enz.
Ikzelf heb dat niet zo strak, al blijft er altijd iets hangen van "thuis" :hum
Ik heb wel een redelijk, strakke planning, maar daar kan vanaf geweken worden. Op maandag de bovenboel, bedden ( ene week ons bed, de andere week de bedden van de kids), stoffen en zuigen, douche en wc. Dinsdag is bij mij een dag voor 'visite', vrijwilligerswerk en naaien. Woensdag is de dag van de 'grote' boodschappen en de markt. Donderdag, zie dinsdag. Vrijdag is de woonkamer aan de beurt, met een kleine beurt voor de wc en douche. Grotere klussen, zoals ramen zemen en de keuken, doe ik dan vaak op de dinsdag en de donderdag. Tussendoor de was en de strijk. Elke nacht een was en als het lukt 's avonds of de dag erop in de kast.
Ik wordt wel een beetje zenuwachtig, als ik met mijn was achterloop. Dus probeer ik dat echt goed bij te houden. :)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

ik zit nu moed te verzamelen om een was op te hangen buiten en wil daarna mijn keuken doen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie