Dungan actie C1000

MarthaMartha

Re: Dungan actie C1000

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
blijmoedig schreef:
henriët schreef:Gif moet je de kinderen niet geven, gaan ze dood van..
Overdrijven is ook een vak :) Je moet je kinderen inderdaad geen gif geven, maar juist werken aan hun weerstand.

Het is ontegenzeggelijk waar dat de duivel rondgaat in deze wereld om te zien wie hij kan verslinden. Tegelijkertijd zijn wij niet machteloos. De Heere God heeft ons een geestelijke wapenrusting gegeven. Wij hoeven dus niet in angst te leven voor de duivel en zijn trawanten. Als die angst toch overheerst, is wellicht de geestelijke wapenrusting niet op volle sterkte.
Als het goed is heb je geen angst, maar zorg je voor je kinderen. Het ene sluit het andere niet uit.
mee eens!

De wapenrusting moeten we dragen.

Maar er staat eveneens: en geeft de duivel geen plaats.

Uiteraard komt hij via onschuldig lijkende dingen ons leven binnen, hij probeert subtiel eerst maar een klein stukje in te nemen, laat kinderen maar wennen aan monsters en toverspreuken en dat soort dingen, als hij voet aan wal krijgt gaat hij later wel verder.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander

Bericht door Ander »

Luther schreef:
Ander schreef:bij ons lagen er een hele rij op tafel toen ik thuis kwam. Best leuke dingen. Zag er weinig duivels in. 'k Heb ze wel verwijderd en mijn vrouw ernstiglijk vermaand.
In onze C1000 hing ook een brief met een uitleg dat het allemaal zo kwaad niet was.
Sja... dat is ook het duivelse, dat je het niet ziet...;)
:)
jvdg

Bericht door jvdg »

Ander schreef:bij ons lagen er een hele rij op tafel toen ik thuis kwam. Best leuke dingen. Zag er weinig duivels in. 'k Heb ze wel verwijderd en mijn vrouw ernstiglijk vermaand.
In onze C1000 hing ook een brief met een uitleg dat het allemaal zo kwaad niet was.
Enne...heeft deze ernstiglijke vermaning haar doel getroffen?

Wat die uitleg van C1000 betreft, dat doet me denken aan het spreken van de slang: Is het niet dat......
Ander

Bericht door Ander »

jvdg schreef:
Enne...heeft deze ernstiglijke vermaning haar doel getroffen?

Wat die uitleg van C1000 betreft, dat doet me denken aan het spreken van de slang: Is het niet dat......
nee, althans, ze zegt dat ze die dingen niet meer aanneemt maar ze vond het wel leuk dat dochterlief er zo lekker mee speelde. En dan kan het echt geen kwaad hoor, aldus mijn vrouw. Dus ja...

maar ze luistert wel, en zo hoort het.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Kijk maar uit. Voor je het weet is je kind geïnteresseerd in wicca, kleedt ze zich als gothic of probeert ze spreuken uit.
blijmoedig

Bericht door blijmoedig »

henriët schreef:Als het goed is heb je geen angst, maar zorg je voor je kinderen. Het ene sluit het andere niet uit.
Wel, op mij komt het over alsof de acties van een aantal ouders worden ingegeven door paniek. Paniekerige e-mails rondsturen. Oproepen tot een boycot. Etc. En ik kan gewoon die paniek niet zo goed plaatsen, op grond van hetgeen ik hiervoor heb geschetst.
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:Kijk maar uit. Voor je het weet is je kind geïnteresseerd in wicca, kleedt ze zich als gothic of probeert ze spreuken uit.
Jij hoeft hier niet meer te reageren, aangezien je het helemaal snapt. :nonnon
Solipsis

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:
Solipsis schreef:Kijk maar uit. Voor je het weet is je kind geïnteresseerd in wicca, kleedt ze zich als gothic of probeert ze spreuken uit.
Jij hoeft hier niet meer te reageren, aangezien je het helemaal snapt. :nonnon
Dat is toch zo'n beetje het beeld wat ik voor me krijg als ik de consternatie in dit topic lees.
blijmoedig

MarthaMartha schreef:Uiteraard komt hij via onschuldig lijkende dingen ons leven binnen, hij probeert subtiel eerst maar een klein stukje in te nemen, laat kinderen maar wennen aan monsters en toverspreuken en dat soort dingen, als hij voet aan wal krijgt gaat hij later wel verder.
Als hun hartje vol is van de Heer, zal dat zo'n vaart niet lopen, lijkt me. Ik denk dat het belangrijker is wat kinderen van hun ouders meekrijgen dan van de C1000. Als ouders hun kinderen helpen opgroeien tot een levend geloof, denk ik dat kinderen meer weerbaar zijn, dan wij denken. En ook een onderscheidingsvermogen krijgen. Daarnaast vind ik de sprong van monsters op een plaatje naar demonie wel erg groot. Maar misschien ben ik door al die kindersprookjes over heksen en trollen die ik vroeger heb gehoord wel immuun geworden :hum
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 14 sep 2010, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

blijmoedig schreef:
henriët schreef:Als het goed is heb je geen angst, maar zorg je voor je kinderen. Het ene sluit het andere niet uit.
Wel, op mij komt het over alsof de acties van een aantal ouders worden ingegeven door paniek. Paniekerige e-mails rondsturen. Oproepen tot een boycot. Etc. En ik kan gewoon die paniek niet zo goed plaatsen, op grond van hetgeen ik hiervoor heb geschetst.
Er is helemaal geen sprake van paniek, alleen van grote bezorgdheid over zaken waar we onze kinderen tegen willen beschermen, zonder ze te isoleren.
En wat betreft jouw schets, als je de wapenrusting als verdedigingslinie aanvoert, juist dan moet je als soldaat op wacht staan en op je hoede zijn.
Jij kunt dan wel beschermd zijn, maar de doelgroep, die kinderen, zijn die dan ook beschermd?
blijmoedig

jvdg schreef:jij kunt dan wel beschermd zijn, maar de doelgroep, die kinderen, zijn die dan ook beschermd?
Als ouders hun kinderen helpen opgroeien tot een levend geloof in de Heere Jezus wel, lijkt me :)
jvdg

Bericht door jvdg »

blijmoedig schreef:
jvdg schreef:jij kunt dan wel beschermd zijn, maar de doelgroep, die kinderen, zijn die dan ook beschermd?
Als ouders hun kinderen helpen opgroeien tot een levend geloof in de Heere Jezus wel, lijkt me :)
Zeker, maar helpen wil niet altijd zeggen dat het ook helpt.
En als het helpt, dan zijn die kinderen (wellicht, maar ik kan dat niet onderbouwen) niet genegen om dit spel te accepteren.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

blijmoedig schreef:
MarthaMartha schreef:Uiteraard komt hij via onschuldig lijkende dingen ons leven binnen, hij probeert subtiel eerst maar een klein stukje in te nemen, laat kinderen maar wennen aan monsters en toverspreuken en dat soort dingen, als hij voet aan wal krijgt gaat hij later wel verder.
Als hun hartje vol is van de Heer, zal dat zo'n vaart niet lopen, lijkt me. Ik denk dat het belangrijker is wat kinderen van hun ouders meekrijgen dan van de C1000. Als ouders hun kinderen helpen opgroeien tot een levend geloof, denk ik dat kinderen meer weerbaar zijn, dan wij denken. En ook een onderscheidingsvermogen krijgen. Daarnaast vind ik de sprong van monsters op een plaatje naar demonie wel erg groot. Maar misschien ben ik door al die kindersprookjes over heksen en trollen die ik vroeger heb gehoord wel immuun geworden :hum
Inderdaad, dat onderscheidingsvermogen leren ze van hun ouders in de opvoeding. Daar kan dan bijhoren dat je ze uitlegt waarom je niet wilt dat ze deze plaatjes sparen, zodat ze leren de ene C1000 actie van de andere C1000 actie te onderscheiden.

Deze monsters hebben te maken met de aloude thema's water, vuur en aarde. Je ooit verdiept in het Hindoeïsme? daar spelen de drie goden die van het water, vuur en aarde zijn ook een grote rol, evenals de demonen. En in Indonesie bijvoorbeeld speelt Barung een grote rol als het hoofd van de demonen.... Dit hangt allemaal met elkaar samen.

Waarom zouden we de grenzen zoeken? Satan is iemand voor wie we echt wel op onze hoede mogen zijn.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Solipsis

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:
blijmoedig schreef:
En als het helpt, dan zijn die kinderen (wellicht, maar ik kan dat niet onderbouwen) niet genegen om dit spel te accepteren.
Beschermen is één ding, oproepen tot een boycot en verbod is wel een heel ander uiterste... los van de nogal vergezochte verbanden die kinderen zelf er niet in zien.
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
jvdg schreef:
blijmoedig schreef:
Beschermen is één ding, oproepen tot een boycot en verbod is wel een heel ander uiterste... los van de nogal vergezochte verbanden die kinderen zelf er niet in zien.
JUIST, omdat die kinderen het niet zien.
Over boycotten heb ik het niet gehad, maar wel over het principieel afwijzen van deze commerciële actie.
Plaats reactie