Dungan actie C1000

blijmoedig

Re: Dungan actie C1000

Bericht door blijmoedig »

jvdg schreef:Bij een goed functionerende wapenrusting is juist zo'n actie een reden om het te weerstaan.
Zoals jij het stelt kunnen we bij die wapenrusting alles rustig over ons heen laten komen.
Ik wil alleen maar zeggen dat we met een goed functionerende geestelijke wapenrusting niet voor alles en nog wat bang hoeven te zijn.

Ik kom regelmatig in Azie, waar het occulte (voorouderverering, geestenverering, e.d.) alom tegenwoordig is. Ik heb het in veel verschillende vormen van dichtbij reeds kunnen aanschouwen. Als de Heere met je is, hoef je daar echter niet voor te vrezen. Je leert dan juist de dingen goed onderscheiden.
Kunnen we alles goed praten en onze kinderen overlaten aan de occulte invloeden?
Tegelijkertijd wil ik mijn vorige woorden wel enigszins nuanceren: Bij twijfel is het altijd beter om niet in te halen. Als je als ouders bepaalde zaken niet vertrouwt, is het inderdaad beter om je kinderen er niet mee in aanraking te laten komen.
Zo sterk zijn wij niet, we dwalen allen in veel.
Wij niet. Maar de Heere Jezus, Die wij dienen, wel!
Intriest dat je deze waarschuwingen betitelt als onnodige paniekzaaierij.
Soms in nuancering van eenzijdige boodschappen noodzakelijk.
Jij bent volwassen, maar je kinderen stel je bloot aan demonisering etc.....
Je kinderen moet je niet blootstellen aan demonisering, maar je moet ze voorbereiden op alles wat in de wereld op hen af kan komen. Dat lukt mijns inziens niet, door alles maar angstvallig bij hen weg te houden.
De moslim, waar je vaak voor in de bres springt, zal dit afwijzen.
In dit verband heb ik niks met de moslims te schaften, omdat zij de Heere Jezus niet kennen, en dus ook Zijn bescherming niet genieten.
Zie je nou echt niet hoe satan via boodschappen kans ziet om ons, en vooral, nog liever, onze kinderen onder zijn heerschappij te brengen.
Daar ben ik ook van overtuigd. Maar niet van het feit dat hij hier een spelletje van de C1000 voor gebruikt.
henriët

Bericht door henriët »

blijmoedig schreef:
henriët schreef:Even terug naar de dungan actie. Wanneer je de commercial bekijkt, zie je dat een kind letterlijk verandert in een 'monster' / karakter. Behalve dat dat al iets is wat je toch je kinderen wilt meegeven, zouden de vulgaire boeren en het spugen ook al niet tegen de moraal ingaan?
Zijn sommige dingen ook niet gewoon deskinds? We hoeven van onze kinderen toch ook niet een soort model-robots te maken?
M.i. wordt occultisme in onze kringen nog steeds onderschat.
Of dat zo is, weet ik niet. Er is echter geen enkele reden om occulte zaken te onderschatten. Omdat de Bijbel heel duidelijk zegt, dat er in de geestelijke wereld voortdurend machten en krachten aan het werk zijn, waartegen we ons moeten wapenen. Tegelijkertijd moeten wij er denk ik voor waken dat we alles van de weeromstuit maar als 'occult' aanduiden. Er is nog altijd een verschil tussen feit en fictie. Wanneer we alles wat er maar een beetje verdacht uitziet als occult aanduiden, krijg je een verschraling van dat begrip. En weten we straks niet het onderscheid te maken tussen daadwerkelijk occulte zaken.

En kun je bij deze actie wel spreken van occultisme.

Alleen omdat er monsters op de plaatjes staan?
Laten we juist waakzaam zijn om onze kinderen niet te vergiftigen met dit soort troep.
Meerdere acties zijn er al geweest afgelopen jaar, bij ah/c1000 enz. En vele kunnen we als christen niet achterstaan, maar dat het zich nu juist met magische/ occulte elementen richt op de kinderen... we kunnen niet waakzaam genoeg zijn.
Meen ergens in t topic gelezen te hebben, dat er zoveel is dat dan niet kan.
Durven we er nog voor uit te komen. We kunnen onze hoofden wel in t zand steken, maar laten we juist als christen meer naar buiten komen, dus daar waar nodig.. bespreekbaar maken..
Ik denk dat we beter onze kinderen goed kunnen voorlichten, dan hen van alles en nog wat te verbieden en hen van alles en nog wat uit te sluiten. We moeten onze kinderen niet alleen beschermen tegen de boze buitenwereld, maar hen daartegen ook weerbaar maken.
Blijkbaar denken wij totaal anders.
Gif moet je de kinderen niet geven, gaan ze dood van..
zo is het ook met occulte zaken.
En daar schaar ik ook deze actie onder.
Het gaat niet om alles verbieden, maar wie het goede voor zijn/haar kinderen zoekt, zal juist alert zijn.
Er zijn zoveel dingen die juist nog wel kunnen, het lijkt wel of daar nooit op gelet wordt, daarnaast de opmerking over de verandering van het kind in een karakter zoals jij aangeeft, die is voor jouw rekening. Dit is niet des kinds.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Bij RTL nieuws hyves kun je vandaag stemmen n.a.v. het bericht dat boze christenen de dungeons willen verbieden.
Ben benieuwd wat daar uit komt.
Alhoewel, het zijn nog geen 1000 stemmen geloof ik, dus op 16 miljoen :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Hoorde net op radio 1 dat de figuren van de dungans de elementen voorstellen zoals water vuur enz.
Het komt uit de film Avatar, vind de ophef hier over zeer overdreven.

We beginnen wel haast moslims te worden met dingen te boycotten en verbieden.
Als je die dingen niet wil kopen oke dan, maar om ze te gaan verbieden of niet weggeven :bobo
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Mara schreef:Bij RTL nieuws hyves kun je vandaag stemmen n.a.v. het bericht dat boze christenen de dungeons willen verbieden.
Ben benieuwd wat daar uit komt.
Alhoewel, het zijn nog geen 1000 stemmen geloof ik, dus op 16 miljoen :hum
Het is ook wel een beetje belachelijk eigenlijk. In plaats van zelf de betreffende producten te boycotten, moeten winkels geboycot worden en wordt er opgeroepen deze producten te verbieden. +1:((
Mara

Bericht door Mara »

Was vanmorgen bij C1000, de caissiere vroeg het of ik ze wilde hebben, nee dus.
Iig kreeg je ze hier niet ongevraagd, itt de Coop.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ander

Bericht door Ander »

deze mail kreeg ik vandaag...

"De HEERE, onze God, zullen wij dienen, en naar Zijn stem zullen wij horen. Doe de vreemde goden weg die in uw midden zijn en neigt uw harten tot de HEERE, de God van Israël." (Jozua 24:23,24)

Waarschuwingsactie C1000 Dungan, niet alleen voor kinderen en ouders, maar ook voor scholen!!!

Hallo allemaal,
Misschien is het jullie opgevallen dat er op tv een commercial van C1000 is. Op 13 september a.s. begint de verzamelactie van Dungan, een heel heel occult spel. Het is te gek voor woorden. Dachten jullie dat Pokémon al iets occults was. Nou dit is zeker net zo erg!
Het spel heet Dungan. Er zijn 10 Dungan karakters (demonen) die je kunt kiezen. Dan ga je vechten met iemand anders om hun munt te kunnen afpakken. In de commercial zie je dan ook dat de kinderen letterlijk veranderen in de demon die ze als karakter gekozen hebben. Daarna gaan die demonen vechten, dus door de kinderen heen. De één boert, spuugt en de ander krabt enz. De commercial is een walgelijke vertoning en dat is dus wat de machten der duisternis willen dat onze jeugd gaat doen. En we moeten het vooral doorvertellen aan iedereen dat ze moeten gaan meedoen.
Hoezo je openstellen voor het binnenkomen van demonen in je geest??? Waar zijn we nu helemaal mee bezig! Waarschuw een ieder die je kunt bereiken om zoveel mogelijk kinderen uit de duistere klauwen van dit spel te houden.
Hier is de link naar de commercial voor diegenen die het willen zien:
http://www.dungan.nl/standalone
Klik vervolgens op 'bekijk de commercial'. Het is aan te bevelen om te bidden voor bescherming en geestelijke onderscheiding voordat je dit gaat bekijken en je erin verdiept! Je bent gewaarschuwd!!
Met vriendelijke groeten en onderscheidingsvermogen toegewenst.
memento

Bericht door memento »

Sja, Harry Potter, een boek met echte occulte toverspreuken erin (aldus de auteur), wordt niet als gevaarlijk beschouwd. Maar een actie met monstertjes (waar men de link naar demonen vandaan haalt is me duister) is opeens heel gevaarlijk... :oO
blijmoedig

henriët schreef:Gif moet je de kinderen niet geven, gaan ze dood van..
Overdrijven is ook een vak :) Je moet je kinderen inderdaad geen gif geven, maar juist werken aan hun weerstand.

Het is ontegenzeggelijk waar dat de duivel rondgaat in deze wereld om te zien wie hij kan verslinden. Tegelijkertijd zijn wij niet machteloos. De Heere God heeft ons een geestelijke wapenrusting gegeven. Wij hoeven dus niet in angst te leven voor de duivel en zijn trawanten. Als die angst toch overheerst, is wellicht de geestelijke wapenrusting niet op volle sterkte.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 14 sep 2010, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
blijmoedig

memento schreef:Sja, Harry Potter, een boek met echte occulte toverspreuken erin (aldus de auteur), wordt niet als gevaarlijk beschouwd. Maar een actie met monstertjes (waar men de link naar demonen vandaan haalt is me duister) is opeens heel gevaarlijk... :oO
Dit wekt bij mij het vermoeden dat hoe minder mensen gewend zijn, hoe eerder dingen als 'demonisch' worden bestempeld. En na verloop van tijd weet niemand meer precies wat de term 'demonisch' nu echt precies inhoudt. Doet me denken aan het sprookje van "Peter, en de wolf". Tot tweemaal toe riep Peter dat er een wolf was. Dorpsgenoten in paniek. Geen wolf. De derde keer riep Peter opnieuw dat er een wolf was. Deze keer was er wel een wolf. Maar zijn dorpsgenoten geloofden hem niet meer. Het gevolg laat zich raden...
jvdg

Bericht door jvdg »

blijmoedig schreef:
Overdrijven is ook een vak :) Je moet je kinderen inderdaad geen gif geven, maar juist werken aan hun weerstand.

Het is ontegenzeggelijk waar dat de duivel rondgaat in deze wereld om te zien wie hij kan verslinden. Tegelijkertijd zijn wij niet machteloos. De Heere God heeft ons een geestelijke wapenrusting gegeven. Wij hoeven dus niet in angst te leven voor de duivel en zijn trawanten. Als die angst toch overheerst, is wellicht de geestenlijke wapenrusting niet op volle sterkte?
Nee, maar we moeten vooral niet beginnen met hem binnen te laten via Dungan en (naar mijn mening) ook HP.
Als ik jouw gedachtenlijn zou volgen kan ik alles doen en laten wat ik wil, want ik hèb toch die geestelijke wapenrusting?
blijmoedig

jvdg schreef:Als ik jouw gedachtenlijn zou volgen kan ik alles doen en laten wat ik wil, want ik hèb toch die geestelijke wapenrusting?
Ik doe hier zeker geen oproep om alles en nog maar wat te doen. Wel geloof ik dat wij als christenen in veel situaties niet zo krampachtig hoeven te leven. Omdat hoe sterk de machten en krachten ook mogen lijken, de macht en kracht van de Heere Jezus altijd ontelbaar keer sterker is. Zolang wij dicht achter Hem aangaan, zullen de machten en krachten ons niet kunnen overweldigen. Ik zou me dus pas over heel veel zaken druk gaan maken, als mijn relatie met de Heere Jezus niet meer goed zou zijn.
Ander

Bericht door Ander »

bij ons lagen er een hele rij op tafel toen ik thuis kwam. Best leuke dingen. Zag er weinig duivels in. 'k Heb ze wel verwijderd en mijn vrouw ernstiglijk vermaand.
In onze C1000 hing ook een brief met een uitleg dat het allemaal zo kwaad niet was.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:bij ons lagen er een hele rij op tafel toen ik thuis kwam. Best leuke dingen. Zag er weinig duivels in. 'k Heb ze wel verwijderd en mijn vrouw ernstiglijk vermaand.
In onze C1000 hing ook een brief met een uitleg dat het allemaal zo kwaad niet was.
Sja... dat is ook het duivelse, dat je het niet ziet...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

blijmoedig schreef:

Het is ontegenzeggelijk waar dat de duivel rondgaat in deze wereld om te zien wie hij kan verslinden. Tegelijkertijd zijn wij niet machteloos. De Heere God heeft ons een geestelijke wapenrusting gegeven. Wij hoeven dus niet in angst te leven voor de duivel en zijn trawanten. Als die angst toch overheerst, is wellicht de geestelijke wapenrusting niet op volle sterkte.
Als het goed is heb je geen angst, maar zorg je voor je kinderen. Het ene sluit het andere niet uit.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie