Waar baal je van?
Re: Waar baal je van?
Dat de leukste en mooiste auto in de wijde omstreken een keurig opnieuw gespoten bak roest bleek te zijn.
- MarthaMartha
van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Wat kun je er aan doen? zeef al leeggemaakt, zout bijgevuld.... maar het blijft zo...
Wat kun je er aan doen? zeef al leeggemaakt, zout bijgevuld.... maar het blijft zo...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
- MarthaMartha
voorspoelen? Mmmm....helma schreef:je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
Sun.... werkt dat echt? Ik gebruik altijd C1000 eigen merk, maar dit is iets van de laatste weken (hoewel, heb het wel eens eerder gehad).
Ik ben nooit ze merkenbewust; maar Sun werkt m.i. echt het ebst voor je vaatMarthaMartha schreef:voorspoelen? Mmmm....helma schreef:je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
Sun.... werkt dat echt? Ik gebruik altijd C1000 eigen merk, maar dit is iets van de laatste weken (hoewel, heb het wel eens eerder gehad).
en dat voorspoelen is echt een must; heb je zo gedaan hoor

- MarthaMartha
hi... oke, ga het proberenhelma schreef:Ik ben nooit ze merkenbewust; maar Sun werkt m.i. echt het ebst voor je vaatMarthaMartha schreef:voorspoelen? Mmmm....helma schreef:je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
en dat voorspoelen is echt een must; heb je zo gedaan hoor
enne... nog zo'n 70 wasblokjes te gaan, dan zal ik Sun kopen!
Bedoel je dat er in de bodem van een kopje, of diep kuiltje in een bord een soort korreltjes blijven liggen ?MarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Heb ik ook eens gehad, ik stond daarna dus alles af te spoelen, dat spul is nl loeischerp, giftig, dus brrr
Ik heb altijd merk, Sun of Calgonit, maar altijd de alles-in-1 blokjes.
Ik maak hem elke 3 maanden schoon met machinereiniger. Maar het komt idd sporadisch terug.
Ik spoel altijd alles voor, heb geen zin om elke dag die filter te spoelen, dus eigenlijk luiheid

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Thuis ben ik de vaatwasmachinevuller.MarthaMartha schreef:voorspoelen? Mmmm....helma schreef:je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
Ik ben, als man, derhalve een ervaringsdeskundige.
Ik heb ontdekt dat dit "zwarte zand" wordt veroorzaakt door verkeerd stuwadoren.
Niet de vaat er zomaar insmijten, maar met beleid en aandacht voor het wasproces.
Ook teveel vaat, dichtopelkaar geplaatst kan de oorzaak zijn.
Vaat erin doen, is idd een precisiewerk, je moet ook inzicht hebben in hoe je je het beste neer kunt zetten.
Maar dan nog.... ik heb er sporadisch ook wel eens last van, laat hem dan extra spoelen.
Maar dan nog.... ik heb er sporadisch ook wel eens last van, laat hem dan extra spoelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
jvdg schreef:Thuis ben ik de vaatwasmachinevuller.MarthaMartha schreef:voorspoelen? Mmmm....helma schreef:je vaat voorspoelenMarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Sun gebruiken
Ik ben, als man, derhalve een ervaringsdeskundige.
Ik heb ontdekt dat dit "zwarte zand" wordt veroorzaakt door verkeerd stuwadoren.
Niet de vaat er zomaar insmijten, maar met beleid en aandacht voor het wasproces.
Ook teveel vaat, dichtopelkaar geplaatst kan de oorzaak zijn.

Ik zal beter mijn best doen...
Ik gebruik geen blokjes. Ooit eens aanwezig geweest bij een 'party' en degene die in moest vallen was het hoofd van de rayon en sprak echt metMara schreef:Bedoel je dat er in de bodem van een kopje, of diep kuiltje in een bord een soort korreltjes blijven liggen ?MarthaMartha schreef:van het "soort zand" dat in mijn kopjes en glazen zit als ze uit de vaatwasmachine komen....
Heb ik ook eens gehad, ik stond daarna dus alles af te spoelen, dat spul is nl loeischerp, giftig, dus brrr
Ik heb altijd merk, Sun of Calgonit, maar altijd de alles-in-1 blokjes.
Ik maak hem elke 3 maanden schoon met machinereiniger. Maar het komt idd sporadisch terug.
Ik spoel altijd alles voor, heb geen zin om elke dag die filter te spoelen, dus eigenlijk luiheid
kennis van zaken. Veel tips gekregen die je anders niet zo gauw hoort. En zij vertelde dat de blokjes niet zo goed zijn voor de leiding in de
vaatwasmachine en ook niet in de wasmachine. Je kunt beter gewoon 'vloeibaar' gebruiken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Sun; poeder. Echt.
Mijn man is hier de afwasmachineman en die kan het weten

Ik gebruik ook Sun En we gebruiken poeder en geen blokjeshelma schreef:Sun; poeder. Echt.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tips van internet googelen op 'zwart zand' 'vaatwasser'.
- all in one blokjes lossen niet goed op
- doordat je geen glansmiddel gebruikt wordt dat vakje vies
- de zeven eens goed uit elkaar halen en schoonmaken
- all in one blokjes lossen niet goed op
- doordat je geen glansmiddel gebruikt wordt dat vakje vies
- de zeven eens goed uit elkaar halen en schoonmaken
Bij de consumentenbond komen de blokjes van de Aldi als beste uit de bus