Formatie 2010

Solipsis

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Marie-Henriëtte schreef:Wat jij met je vergelijking beweert: dat meer dan de helft van de mannelijke joden in Nederland voor hun 22e in aanraking komen met de Politie. In negatieve zin.
Waarbij de focus komt te liggen op het makkelijkste aspect: men is jood / moslim! Vervolgens spreidt die focus zich uit (ooit is het fileprobleem door Wilders zelfs eens verweten aan het adres van de moslims en allochtonen) en wordt de daadwerkelijke problematiek niet aangepakt.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Zo, wordt er nu al indirect toegegeven dat de andere politieke partijen zó ernstig zullen falen, dat Wilders over vier jaar de 40 zetels bereikt. :haha
Dan zijn er toch waarschijnlijk heel wat zaken mis!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:Zo, wordt er nu al toegegeven dat de andere politieke partijen zó ernstig zullen falen, dat Wilders over vier jaar de 40 zetels bereikt. :haha
Nee hoor, die falen niet. Allen de massa ziet dat niet. Het Nederlandse volk is ongeduldig, kortzichtig en wil dat de overheid alles regelt, het liefst gisteren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Zo, wordt er nu al toegegeven dat de andere politieke partijen zó ernstig zullen falen, dat Wilders over vier jaar de 40 zetels bereikt. :haha
Nee hoor, die falen niet. Allen de massa ziet dat niet. Het Nederlandse volk is ongeduldig, kortzichtig en wil dat de overheid alles regelt, het liefst gisteren.
Mwa, volgens mij valt dat wel mee. Ik denk dat de heren en dames politici gewoon wat beter hun best moeten doen en wat harder moeten werken. Vooral niet ontkennen. Dan was de PVV nooit geboren.
Joannah

Bericht door Joannah »

Ik zie geen enkele overeenkomst tussen de joden (van toen) en de marokanen van nu.
ik zie wel overeenkomsten tussen het Nazi regime van toen en de Islam, en hoe moslimregeringen van o.a. Saoudi Arabie de doodstraf hebben op het bezit en verpreiden van bijbels en bekeringen, verbod op kerken, en verboten toegang voor "ongelovigen", zowel in moskeen als het hele land, alleen als je er familie hebt wonen, mag je erin.Verder mag de bakermat van de Islam niet verontreinigd worden met "kaffirs".
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Nou ja, het probleem is dat Wilders van een sociologisch 'probleem' een karikatuur maakt wat aanslaat bij heel veel mensen omdat Wilders degene is die de frustraties erkent. Dat doen andere partijen ook wel, alleen op een nogal genuanceerde manier die soms geen hout snijdt. Of dat in ieder geval niet op korte termijn doet. En dan is de meest voor de hand liggende optie om - door de frustratie die door Wilders erkend lijkt te worden - ook maar op de PVV te stemmen. Hij belooft immers wel op een hardhandige manier de problemen te willen aanpakken, alleen kijkt men daarbij niet verder dan de neus lang is. Problemen oplossen kan hij immers helemaal niet. Hij moet zijn 1e serieuze bijdrage nog leveren.

En Wilders maakt het feitelijk alleen maar erger: door problemen zo simplistisch en kortzichtig neer te zetten zijn andere partijen gedwongen een verdedigende positie in te nemen. Gevolg: frustraties worden op het oog nog meer ontkend en men gaat voorbij aan de problemen omdat de karikatuur bestreden moet worden. Dat maakt Wilders een wolf in schaapskleren.
Laatst gewijzigd door Solipsis op 01 sep 2010, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef:Ik zie geen enkele overeenkomst tussen de joden (van toen) en de marokanen van nu.
De sterkste overeenkomst is op zijn minst dat beide groeperingen weggezet worden als de pispaal die de problemen veroorzaken.
ik zie wel overeenkomsten tussen het Nazi regime van toen en de Islam, en hoe moslimregeringen van o.a. Saoudi Arabie de doodstraf hebben op het bezit en verpreiden van bijbels en bekeringen, verbod op kerken, en verboten toegang voor "ongelovigen", zowel in moskeen als het hele land, alleen als je er familie hebt wonen, mag je erin.Verder mag de bakermat van de Islam niet verontreinigd worden met "kaffirs".
Er bestaat niet zoiets als "de islam".
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:Volgens mij is het CDA nu wel een beetje de weg kwijt.
Jouw weg, bedoel je?

Er zitten te veel mannen te onderhandelen. Alleen mannen, dat ga nooit goed.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

refo schreef:
Luther schreef:Volgens mij is het CDA nu wel een beetje de weg kwijt.
Jouw weg, bedoel je?

Er zitten te veel mannen te onderhandelen. Alleen mannen, dat ga nooit goed.
Alleen vrouwen aan de onderhandelingstafel ook niet.
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

Weet ik niet (nooit gebeurd)

Maar je kunt van Klink van alles zeggen, maar niet dat hij niet inhoudelijk is.
Er is dus gewoon iets aan de hand.

Nu komt PvdA-CDA-VVD in beeld.
Hoewel ik vind dat ook opties zonder VVD moeten bekeken worden, denk ik niet dat dat nu al zal gebeuren. Niet voor Sinterklaas.

En als de formatie toch verdergaat, dan eet ik mijn hoed op (heb ik toch niet) en overweeg ik serieus emigratie.
Hoewel ik ook weer niet weet waarheen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Weet ik niet (nooit gebeurd)

Hoewel ik vind dat ook opties zonder VVD moeten bekeken worden, denk ik niet dat dat nu al zal gebeuren. Niet voor Sinterklaas.

En als de formatie toch verdergaat, dan eet ik mijn hoed op (heb ik toch niet) en overweeg ik serieus emigratie.
:humhihi lolbroek... ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Joannah

Bericht door Joannah »

Ik heb nog geen seconde spijt gehad tot nog toe.;)
En voor wie zit uit te kijken naar zo'n goed pensioentje in Nederland, vergeet het gerust, daar is straks niet veel van over, tegen die tijd.Het hele stelsel gaat onderuit...voortekenen in overvloed
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
MG28

Bericht door MG28 »

Solipsis schreef:
Joannah schreef: WIlders' ideologie is niet extreem hoor.
De parallellen met de tijd dat de NSDAP opkwam 80 jaar terug, zijn daar te groot voor.
Nou jij ben toch weer veel te argwanend.

Joden werden als een slecht ras gezien en kregen overal de schuld van. Wilders zal dat absoluut niet in de mond nemen, hij veroordeelt het extremistische van de Islam. Aanslagen, terreur, haat en nijd...DAT veroordeelt hij.

Laat nu juist de Islam dat als ideologie hebben, dan kunnen we dus wel zeggen dat Wilders de Islam totaal bestrijdt. Hij bestrijdt niet zo zeer de buitenlanders die hier zijn, maar meer het geloof wat zij aanhangen.

En daarnaast (zeer terecht) het 'tuig' van de straat!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
MG28

Bericht door MG28 »

PvdA is nog slechter voor Nederland als Wilders. Ze zijn alleen minder extreem in de standpunten, dan is het gevaar des te groter omdat het minder zichtbaar is voor ons als christenen.

Partij van de Afgrond.
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
refo

Bericht door refo »

Overdrijven is ook een vak.

Het maakt allemaal niet uit.
Politieke realiteit is: de oude centrumpartijen, PvdA links, VVD rechts, CDA ertussen zullen aan de bak moeten. Dat vinden ze niet leuk, daarom duurt het zolang. Maar daar hebben we ze voor.
Plaats reactie